۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۷۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۲-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۷۹۷۰۲
انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۲-۰۶-۱۳۹۰

نقدي: آموزش کلماتی مانند بار، مشروب و مانند اين‌ها مصداق تهاجم فرهنگي است

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بدترين تهاجم، تهاجم فرهنگي است. در زبان تخصصي چه واژه‌هايي در دانشگاه تدريس مي‌شود، واژه‌هايي كه به دانشمندان و دانش‌آموختگان ما در زبان تخصصي در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود مانند بار، مشروب و مانند اين‌ها مصداق تهاجم فرهنگي است.
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: در برخي از شاخه‌هاي علمي همچون فلسفه قرن‌هاست كه از قبل پيشي گرفته‌ايم.

به گزارش ايسنا، سردار محمدرضا نقدي در سيزدهمين همايش سازمان بسيج اساتيد گفت: امروز ما در عرصه‌ها و علوم مختلف از جمله هسته‌يي، سلول‌هاي بنيادين و ماهواره‌اي پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم و پيشرفت‌هاي علمي ما دنيا را شگفت‌زده كرده است.

وي ادامه داد: وقتي به صورت تشكل عمل كنيم پيشرفت‌هاي انقلاب اسلامي سرعت بيشتري به خود مي‌گيرد و صدها برابر مي‌شود، امروز كاري كه دانشمندان بسيجي كرده‌اند آن‌چنان استكبار و غرب را خشمگين كرده كه مجبور شده‌اند در مقابل دانشمندان بسيجي ما دست به اسلحه ببرند.

نقدي گفت: هنوز كاركردهاي ما در عرصه تشكيلاتي به ظهور نرسيده است و اگر بخواهيم چنين شود بايد تابع كلام ولي امر مسلمين باشيم.

وي با بيان اين‌كه شهيد چمران در اوج علوم مادي عارف به‌ الله بود و اين انتظاري است كه از تشكل بسيج مي‌رود، افزود: شهيد چمران برخلاف عده‌اي كه به كنش‌ها و جاذبه‌هاي آكادمي‌هاي اروپايي و آمريكايي اقبال نشان مي‌دهند، تا در كانون حق فرصتي ايجاد مي‌شد مانند سربازي وارد معركه مي‌شد و حتي براي دفاع از حقيقت حتي در مسائل جزئي وارد مي‌شد و چاره‌گشايي مي‌كرد.

نقدي اظهار كرد: اگر شهيد چمران بود امروز نمي‌گذاشت مساله موادمخدر به اينجا برسد. آيا اجازه مي‌داد مساله بيكاري جوان‌هاي ما را گرفتار كند؟

وي گفت: ولي امر مسلمين خواستند به سمتي حركت كنيم كه محصول دانشگاه‌ها شهيد چمران باشد.

نقدي ادامه داد: امروز ما به عنوان بسيجي كار كوتاه مدت و ميان مدت در زمينه علوم انساني داريم، از نقد انديشه‌هاي غربي تا توليد علم و توليد فلسفه. امروز كار ما شروع شده است.

وي خاطرنشان كرد: ما در برخي از رشته‌هاي علوم قرن‌ها از غرب جلوتر هستيم و امروز در كارشناسي ارشد و دكتري در رشته علوم سياسي نياز به هيچگونه كتابي نداريم. نكته مهم مربوط به علوم انساني غربي است. آنها بر اين باورند كه منطق علوم انساني غربي، تجربي است و اين اشتباه بزرگي است كه امروز غربي‌ها به آن رسيده‌اند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بدترين تهاجم، تهاجم فرهنگي است. در زبان تخصصي چه واژه‌هايي در دانشگاه تدريس مي‌شود، واژه‌هايي كه به دانشمندان و دانش‌آموختگان ما در زبان تخصصي در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود مانند بار، مشروب و مانند اين‌ها مصداق تهاجم فرهنگي است.

نقدي افزود: از ساير علوم نبايد غافل بود در بحث علوم صنعتي و فناوري در ارتباط با صنعت و دانشگاه ما بسيج اساتيد، بسيج صنعت، بسيج مهندسي و بسيج كارگري را داريم، بنابراين بايد حركت جهشي در اين رابطه برداريم، همايش راهبردي بايد نقش‌آفرين اصلي باشد.

ارسال به دوستان