۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۵-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۸۰۲۳۴
انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۵-۰۶-۱۳۹۰

سازمان اوقاف: عده‌ای به راحتی اموال وقف را می‌خورند

حجت الاسلام محمدی به اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به یکی از فرماندارانش که کوتاهی کرده بود گفت: ایشان فرمودند هر کس در بیت المال مستقیم و غیر مستقیم خیانت کند ارزشش از شتر و بند کفشش کمتر است.

سرپرست سازمان اوقاف کشور گفت: ابتدا باید برای موقوفات وسیع و گران قیمت که پیچیدگی خاصی دارند سند صادر شود زیرا عده‌ای به راحتی اموال وقف را می‌خورند و به امام حسین(ع) هم رحم نمی کنند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی محمدی صبح سه شنبه در همایش معاونین اوقافی و ثبتی سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهاد اقتصادی گفت: شعار سازمان اوقاف در سال جاری احیای موقوفات و بهره وری صحیح از موقاف و همچنین افزایش موقوفات کشور است و به تبع سازمان ثبت اسناد هم وظیفه حفظ بیت المال مسلمین و سند دار کردن آنها را برای جلوگیری از حیف و میل و دست درازی چپاولگران بر عهده دارد.

وی افزود: متاسفانه موقوفه خواری و زمین خواری در جایی اتفاق می افتد که املاک و زمینها فاقد اسناد معتبر هستند و باید برای جلوگیری از هرگونه دست درازی و طمه ورزی تمامی موقوفات کشور را سند دار کنیم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عقد تفاهم نامه میان سازمان اوقاف و سازمان جنگلها و مراتع کشور اشاره کرد و افزود: اختلاف میان این دو سازمان سالهای زیادی وجود داشت که با این تفاهم نامه امیدواریم موقوفات زیادی صاحب سند شوند.

وی خطاب به مدیران سازمان ثبت و سازمان اوقاف گفت: از ساعت 8 صبح تا ساعت 14 به صورت متعارف کار اداری کردن دردی را دوا نمی کند بلکه برای حفظ بیت المال مسلمین و جلوگیری از موقوفه خواری باید کار انقلابی و جهادی کرد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: به هوش باشید که در روز قیامت نامه اعمالمان سنگین نشود. شاید در روز حساب قتل یا دزدی به گردن ما بیفتد و ما از آن بی خبر باشیم در حالی که سستی ما در کار موجب شده است تا آبروی مومنی ریخته شود و یا مال و اموال و حتی جان مومنی به دلیل همین سهل انگاری در ثبت موقوفه از بین رفته باشد. شاید به طور مستقیم موقوفه خوار نباشیم ولی ممکن است به دلیل کوتاهی و جلوگیری نکردن از موقوفه خواری در گناه این عمل گرفتار شویم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: موقوفه های کشور برای ائمه اطهار، تولید علم و دانش، حوزه های علمیه، خدمت به جامعه و مسلمانان است و اگر در این اقدام کوتاهی کنیم در تمام گناهان آن سهیم هستیم. مگر می شود حق یتیم و امام حسین(ع) را نداد؟ ما باید به واقفین و موقوف الیه در روز قیامت پاسخگو باشیم. اگر خوب عمل کردیم در ثوابش سهیم و اگر بد عمل کردیم در عذابش سهیم هستیم.

حجت الاسلام محمدی به اشاره به نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به یکی از فرماندارانش که کوتاهی کرده بود گفت: ایشان فرمودند هر کس در بیت المال مستقیم و غیر مستقیم خیانت کند ارزشش از شتر و بند کفشش کمتر است.

وی خطاب به مدیران سازمان ثبت و سازمان اوقاف گفت: باید استانهای فعال در سند دار کردن موقوفات را تشویق و استانهای ضعیف را توبیخ کرد و اگر هم مشکلی وجود دارد آن را رفع کرد.

سرپرست سازمان اوقاف کشور گفت: توصیه می کنم ابتدا به موقاف وسیع و گران قیمت که پیچیدگی خاصی دارند پرداخته شود و برای آنها با توجه به مدارک و مستندات سند صادر شود. زیرا عده ای به راحتی اموال وقف را می خورند و به امام حسین هم رحم نمی کنند.
ارسال به دوستان
کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه ساخت مجسمه رئیسی در اهواز خبرساز شد (+عکس) راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان کشف یک گروه خونی جدید بعد از ۵۰ سال انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت