۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۸۱۰۰۱
انتشار: ۱۲:۴۳ - ۲۱-۰۶-۱۳۹۰

صندوق قرض الحسنه دانشجویی راه اندازی می شود

کمک به حل مشکلات مالی دانشجویان و مشارکت خود آنان در این امر خداپسندانه از دلائل تشکیل این صندوقهاست .

صندوقهای قرض الحسنه دانشجویی از مهرماه امسال در دانشگاههای کشور راه اندازی می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در ارومیه گفت : از 2 هزار موسسه آموزش عالی کشور تاکنون در 6موسسه صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده است و از همین الان به دانشگاهها اعلام کرده ایم که با شروع سال تحصیلی برای تاسیس این صندوقها اقدام کنند.

خواجه سروی افزود: وزارت علوم10 میلیون ریال موقع راه اندازی به هرصندوق کمک بلاعوض می کند و سرمایه دانشجویان عضو صندوقها وکمکهای کمیته امداد امام خمینی(ره) هم منابع مالی تامین کننده این صندوقها خواهند بود .

او با بیان اینکه دانشجویان با آورده پائینی می توانند عضو این صندوقها شوند گفت:طبق اساس نامه تاسیس این صندوقها ، هیئت مدیره در زمینه مبلغ وام و مدت بازگشت آن تصمیم می گیرد .

کمک به حل مشکلات مالی دانشجویان و مشارکت خود آنان در این امر خداپسندانه از دلائل تشکیل این صندوقهاست .

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از مستقل شدن بودجه فرهنگی دانشگاه ها از سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت : پیش از این بودجه فرهنگی دانشگاهها در زیر مجموعه بودجه دانشجویی بودکه این امر باعث می شد بودجه فرهنگی دانشگاهها در اموررفاهی هزینه شود.

خواجه سروی با بیان اینکه بودجه فرهنگی 15درصد مجموع بودجه دانشگاهها را شامل می شوند افزود : دانشگاهها متناسب با عملکرد فرهنگی و قابلیتهایشان در بخشهای مختلف از بودجه فرهنگی برخوردارخواهند شد.
ارسال به دوستان
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد