۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۱۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۸۱۱۵۱
انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۰

وزیر بهداشت: اغلب بیماری های واگیر از مرزها وارد می شود

وزیر بهداشت ادامه داد: کشور آذربایجان بیشترین مراجعه را در خصوص بیماری سل مقاوم به درمان داشته که در این زمینه ورود بیماران را بدون ویزا میسر کردیم.

وزیر بهداشت گفت: بسیاری از بیماریهای عفونی و واگیر از مرزها وارد کشور می شود.

به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی در ملاقات با دکتر جزایری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت:‌ به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماریهای واگیر، مرزها را به شدت کنترل می کنیم و در این راستا کمپ هایی در مرزها مستقر شده که وظیفه اش بیماریابی و درمان در محل است.

وی افزود: پرسنل بهداشتی ما این شجاعت را نیز دارند که در بیرون از مرزها فعالیت خود را انجام دهند و حتی دانشگاههای علوم پزشکی نزدیک این مرزها، تفاهمنامه ای را در این خصوص با شهرها و روستاها امضا کرده اند.

دستجردی تصریح کرد:‌ بسیاری از پزشکان و متخصصان تقبل کرده اند که در این مناطق بحث آموزش را راه اندازی کنند و بیماران در بیمارستانهای زیر نظر این دانشگاهها درمان شوند که این اتفاق علاوه بر دو کشور افغانستان و پاکستان در کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان نیز صورت می گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: کشور آذربایجان بیشترین مراجعه را در خصوص بیماری سل مقاوم به درمان داشته که در این زمینه ورود بیماران را بدون ویزا میسر کردیم. همچنین برای بیماران عراقی، بیمارستان های مرزی را راه اندازی کردیم و قرار است در آینده ای نزدیک گروههای پزشکی، در بعضی از شهرهای عراق بیمارستانهایی را افتتاح کنند.

دستجردی در ادامه با اشاره به برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع،‌ گفت:‌ کارهای بسیار خوبی در این زمینه در کشور صورت گرفته است و ریس جمهور نیز اجرای این برنامه را به عنوان محور درمان و جنبه ای مهم در سیاستهای عدالت محور عنوان کرده و حمایتهای مالی مناسبی را نیز در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: در ابتدای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ابتدا جمعیت روستایی تحت پوشش قرار گرفته و پس از آن سه شهر با جمعیت 8 میلیونی به عنوان پایلوت انتخاب شد و امسال باید نیمی دیگر از شهرها تحت پوششش این برنامه قرار گیرند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اگر پرداختها در این طرح به پزشکان کافی نباشد، شکست خواهیم خورد گفت: این برنامه بدون همکاری سازمانهای بیمه گر انجام نمی شود که در این زمینه جلسات متعددی با آنها برگزار شده و از نظر قیمت، به تعاملات خوبی رسیده ایم.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
..................................
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
0
1
خدایش خیلی وقت صرف کرده.......
ما که اصلا" نمیدونستیم از کجا میاد .
کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد