۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۹-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۸۲۰۲۰
انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۹-۰۶-۱۳۹۰

احتمال سرایت اختلالات جي‌ميل به سرويس گوگل

در پی شایعات اخیر مبنی بر هک شدن سرویس‌های گوگل شاهدیم که سرویس جست‌وجوگر گوگل نیز دچار اختلالاتی شده و این سؤال وجود دارد که آیا این موضوع به دسترسی‌های غیرمجاز برخی هکرها به جی‌میل ارتباط دارد؟
ایسنا، در پی طرح برخی شایعات مبنی بر دسترسی‌های غیرمجاز به ایمیل سرورهای گوگل شاهد برخی تغییرات فوری و یکپارچه خدمات پست الکترونیکی این شرکت بودیم تا جایی که شرکت ارائه‌دهنده گواهی‌های ایمنی این سایت تغییر کرد و مجموعه‌ای دیگر را که هیچ نامی از آن برده نشده، اتخاذ کرده است.

حدود دو هفته پیش شاهد بودیم از کاربرانی که هدف اصلی حملات اینترنتی بوده‌اند، رمز ورود جدیدی تقاضا شد و بعد از آن نیز شاهد موضوعاتی همچون عدم برقراری ارتباط با صندوق پست الکترونیکی کاربران بودیم.

اما امروز اتصال به سرورهای گوگل دچار مشکل شده و صفحه این موتور جست‌وجو تقریباً غیر قابل دسترس شده است؛ این موضوع که تقریباً از دیروز در روند کاری موتور جست‌وجوی گوگل مشاهده شده بود، امروز به یکباره اوج گرفته و برقراری ارتباط با سرورهای آن دچار اشکال شد.

ممکن است این موضوع در ارتباط با وقایع اخیر مبنی بر دسترسی‌های غیرمجاز به سرورهای پشتیبان ایمیل گوگل باشد ولی معمولاً سرورهای سرویس‌های مجزای شرکت‌های بزرگ اینترنتی توسط چندین پشتیبان در نقاط مختلف و بدون ارتباط با یکدیگر و در چندین لایه راهبری می‌شود اما در حال حاضر و بدون اعلام اخباری در این زمینه، هیچ چیز را به یقین نمی‌توان گفت.
برچسب ها: جی‌میل ، سرویس گوگل
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر