۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۲۰۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۹-۰۶-۱۳۹۰
کد ۱۸۲۰۶۶
انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۹-۰۶-۱۳۹۰

مصباحی مقدم: کمیسیون ویژه مجلس از تخلف دولت در یارانه نقدی گزارش می‌دهد

وی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه مقداری از این تخلفات ناشی از جا به جایی منابع بوده است تصریح کرد: این تخلفات شامل برداشت از منابع بانک مرکزی و جابه جایی منابع سایر دستگاه ها برای پرداخت یارانه نقدی به مردم است.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون ویژه گزارشی را از تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها آماده کرده است که پس از توافق نمایندگان در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با مهر پیرامون گزارش دیوان محاسبات از عملکرد مالی دولت در تامین یارانه نقدی  مردم از منابعی به جز درآمد های حاصل از آزاد سازی یارانه ها اظهار داشت: کمیسیون ویژه به صورت ماهانه مسئولان کشور را برای بررسی روند اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها دعوت کرده و در جریان روند اجرای قانون قرار داشته است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون ویژه نیز در جریان تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها قرار گرفته است، افزود: کمیسیون ویژه گزارشی از تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها آماده کرده است که پس ازتوافق اعضای کمیسیون در صحن علنی مجلس قرائت خواهد کرد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه مقداری از این تخلفات ناشی از جا به جایی منابع بوده است تصریح کرد: این تخلفات شامل برداشت از منابع بانک مرکزی و جابه جایی منابع سایر دستگاه ها برای پرداخت یارانه نقدی به مردم است.

وی تاکید کرد: دولت در تامین منابع پرداخت یارانه نقدی به مردم تخلف کرده است.

به گزارش مهر چندی پیش رئیس دیوان محاسبات کشور با اعلام کسری 18 درصدی کشور در بودجه سال 89 خبر داد که دولت دراین سال برای پرداخت یارانه نقدی بیش از 148 هزار میلیارد ریال از بانک مرکزی ، درآمد فروش نفت و بودجه عمومی کشور هزینه کرده است.

وی در خصوص هدفمند کردن یارانه ها و نظارت دیوان محاسبات بر اجرای این قانون نیز گفت: از تاریخ 28 آذر ماه سال 89 تا 31 مرداد سال 90 تقریبا 254 هزار و 601 میلیارد ریال منابع حاصل از اجرای این قانون بوده است که برای اجرای آن هزینه شده است .

رحمانی فضلی همچنین به استقراض 50 هزار میلیارد ریالی دولت از بانک مرکزی برای هدفمند سازی یارانه ها در قالب تنخواه گردان اشاره کرد و گفت: این رقم 28 اسفند باید تسویه می شد که تا کنون پرداخت نشده است. تنخواه گردان دولت می تواند رقمی نسبت به بودجه کل باشد که البته نسبت این رقم برداشت شده به عنوان تنخواه بسیار بیشتر است.
 
رحمانی فضلی گفت: در اجرای هدفمند کردن یارانه ها 30 هزار میلیارد ریال از محل فروش نفت خام  و صادرات برداشت شده و همچنین 18 هزار میلیارد ریال نیز علی الحساب دریافتی از شرکت های نفت و نیرو بوده است. 50 هزار میلیارد ریال نیز از محل بودجه عمومی برداشت شده است.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
1
7
لطف کنید از این به بعد فقط کارهای درست این دولت رو گزارش کنید !