۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۴۱۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۵-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۴۱۴۳
انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۵-۰۷-۱۳۹۰

تنها دانشگاه ایرانی در بین 400 دانشگاه برتر جهان

در این رتبه بندی ، «شیوه آموزش از لحاظ کارایی و به روز بودن» 30 امتیاز، «توجه به تحقیقات و تولید علم »30 امتیاز ، «مورد استفاده قرار گرفتن و استناد به یافته های دانشگاه در جهان یا همان نفوذ عملی جهانی» 30 امتیاز، «ابداع و نوآوری و استفاده از تحقیقات دانشگاه ها در صنعت» 2 و نیم امتیاز و «اعتبار بین المللی دانشگاه از نظر داشتن اساتید و دانشجویان» 7 و نیم امتیاز داشته است
 «دانشگاه صنعتی شریف» در رده بندی بین المللی دانشگاه های جهان در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفت و در بین دانشگاه های قاره آسیا هم در زمره 40 دانشگاه برتر قرار گرفت .

 به گزارش تابناک ، موسسه انگلیسی timeshighereducation رتبه بندی سال 2012- 2011 ، خود را منتشر کرده که بر اساس آن دانشگاه صنعتی شریف تنها دانشگاه ایرانی است که با کسی رتبه 337 در زمره  400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است .

بر اساس اطلاعیه این موسسه ، حدود 13 شاخص برای این رتبه بندی در نظر گرفته شده است که این 13 شاخص در نهایت در یک مجموعه کلی پنجگانه تقسیم بندی شده و در نهایت بر اساس هر امتیازی که این دانشگاه ها در هریک از این 5 شاخص کلی به دست آورده اند ، دسته بندی شده اند .

بر اساس این گزارش در رتبه بندی این موسسه ، «شیوه آموزش از لحاظ کارایی و به روز بودن» 30 امتیاز، «توجه به تحقیقات و تولید علم »30 امتیاز ، «مورد استفاده قرار گرفتن و استناد به یافته های دانشگاه در جهان یا همان نفوذ عملی جهانی» 30 امتیاز، «ابداع و نوآوری و استفاده از تحقیقات دانشگاه ها در صنعت»  2و نیم درصد و «اعتبار بین المللی دانشگاه از نظر داشتن اساتید و دانشجویان» هم 7 و نیم امتیاز داشته است .

در این رتبه بندی دانشگاه تکنولوژی کالیفرنیا ، هاروارد و استنفورد از آمریکا رتبه های اول تا سوم ، دانشگاه اکسفورد انگلستان چهارم ، پرینستون آمریکا پنجم و دانشگاه کمبریج انگلستان رتبه ششم را به دست آورده است .

نکته جالب در این نظر سنجی فاصله زیاد دانشگاه های شرق آسیا با دانشگاه های غرب این قاره به ویژه با دانشگاه های خاورمیانه است و در میان کشور های اسلامی در قاره آسیا نیز فقط نام دانشگاه های ایران و ترکیه دیده می شود.

اگر چه موسسات رتبه بندی دیگر دانشگاهی ممکن است امتیازات تعلق گرفته به شاخص های پنجگانه مذکور را نپذیرند و اولویت ها و امتیازات دیگری را برای رتبه بندی اختصاص دهند ، اما به صورت اجمال این 5 شاخص در عموم رتبه بندی ها به کار گرفته می شود .

لازم به ذکر است که رتبه بندی بین المللی دانشگاه های جهان  این موسسه انگلیسی ، توسط نشریه انگلیسی  «تی اچ ای»  و با همکاری «تامسون ریترز» صورت و منتشر می گردد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
54
آقایون صندلی نشین وزارت علوم توجه کنند.
به جای دادن امارهای غلط و افزایش ظرفیت های بی مورد کمی به فکر ارتقای علمی و کیفی دانشگاه ها باشند نه فقط کمی!!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
4
77
فزدا دولت آقای احمدی نژاد اطلاعیه می دهد و ضمن استکباری خواندن این آمار , آمار جدید جهانی را اعلام می کند.
1- دانشگاه علم و صنعت
2- دانشگاه پیام نور
3- دانشگاه بابل
4- دانشگاه زابل
5- دانشگاه کابل
و قصه سر دراز دارد. باور کنید مدارکش موجوده.
تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان شهادت عضو کتائب حزب‌الله عراق در سوریه راه اندازی مرکز مصرف قانونی مواد مخدر در بلژیک / تلاش برای کاهش مصرف مواد در خیابان