۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۴۳۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۶-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۴۳۲۸
انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۶-۰۷-۱۳۹۰
چهارمین دیکتاتور عرب در آستانه سقوط

صالح: چند روز دیگر از قدرت کناره گیری می کنم

رئیس جمهور یمن تاکید کرد که پس از کناره گیری از قدرت، آن را در اختیار رقبا و مخالفانش قرار نخواهد داد بلکه حکومت را به دست افراد شایسته و بالیاقت نظامی یا غیرنظامی می سپارد.
علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن گفت که در چند روز آینده از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، صالح برای نخستین بار گفت که در چند روز آینده از سمت ریاست جمهوری کناره گیری کرده و قدرت را به دست افرادی خواهد سپرد که او آنها را دارای "لیاقت و شایستگی" توصیف کرد.

صالح از 33 سال پیش تاکنون در راس حکومت یمن قرار دارد.

یمن از 9 ماه پیش تاکنون با موجی از اعتراضات مردمی و مطالبه کناره گیری صالح از قدرت روبه رو است.

صالح در سخنرانی عمومی که از تلویزیون دولتی یمن پخش شد؛ گفت: من حاکمیت را نمی پذیرم و در چند روز آینده نیز از آن کناره گیری خواهم کرد.

وی همچنین از هواداران خود خواست تا با هر گونه چالشی ، به مقابله برخیزند.

علی عبدالله صالح تاکنون سه مرتبه از امضای طرح شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در یمن براساس زمانبدی مشخص خودداری کرده است.

صالح با این حال تاکید کرد که پس از کناره گیری از قدرت، آن را در اختیار رقبا و مخالفانش قرار نخواهد داد بلکه حکومت را به دست افراد شایسته و بالیاقت نظامی یا غیرنظامی می سپارد.

این موضع صالح تنها یک روز پس از انتخاب یکی از زنان انقلابی یمن به معنی "توکل کرمان" برای دریافت جایزه صلح نوبل مطرح می شود.

در صورت کناره گیری صالح از قدرت، او چهارمین رهبر یک کشور عربی است که در موجی از اعتراضات و انقلاب های اخیر موسوم به بهار عربی از حکومت کناره گیری می کند یا کنار زده می شود.

پیش از این سران تونس، مصر و لیبی نیز بر اثر اعتراضات و انقلاب های مردمی از قدرت کناره زده شدند.
برچسب ها: صالح ، یمن
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
1
32
همه دیکتاتورا رفتنی هستند. دیر یا زود داره اما سوخت و سوز نداره
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)