۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۴۵۵۵
انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۰

ویکی لیکس: آمریکا از سال 2006 از مخالفان اسد حمایت می کند

این فرد در ادامه تاکید می کند: مخالفان سوری از لحاظ مالی در فقر به سر می برند و باید راههایی برای کمک به آنها پیدا کرد. البته باید بسیار هوشیار بود چون اگر این کمکها به صورت اشتباه ارائه شود به جبهه مخالفان سوری ضربه وارد می کند.

رسانه های آمریکایی با انتشار برخی اسناد جدید از پایگاه ویکی لیکس اعلام کردند کاخ سفید از سال 2006 حمایت محرمانه مالی از مخالفان سوری را آغاز کرده است.

به گزارش مهر، رسانه های مختلف غربی از جمله خبرگزاری رویترز، کریستین ساینس مانیتور و واشنگتن پست اخیرا اسنادی را از پایگاه ویکی لیکس منتشر کردند که دست آمریکا در حمایت سری از مخالفان را بر ملا می کند.

بر مبنای سندی که از سوی ویکی لیکس منتشر شده و تاریخ آن به 21 فوریه 2006 باز می گردد آمریکا طی همین سال پس از اظهارات یکی از مقامات کاخ سفید به صورت محرمانه پنج میلیون دلار به مخالفان سوری کمک ارائه می دهد.

در این سند به نقل از فردی با نام "س" آمده است : در صورت ارائه کمکهای علنی از سوی آمریکا به مخالفان سوری، آنها به شدت آسیب می بینند. این کمکهای مالی اقدام خوبی است، اما باید حالت محرمانه آن کاملا حفظ شود.

این فرد در ادامه تاکید می کند: مخالفان سوری از لحاظ مالی در فقر به سر می برند و باید راههایی برای کمک به آنها پیدا کرد. البته باید بسیار هوشیار بود چون اگر این کمکها به صورت اشتباه ارائه شود به جبهه مخالفان سوری ضربه وارد می کند.

این شخص ناشناس که تنها با واژه "س" شناخته می شود در ادامه تاکید می کند: کمک به مخالفان سوری نیز باید از روشهای درستی همچون فعالیتهای خیریه "رفیق حریری" (نخست وزیر فقید لبنان) در دهه 90 میلادی ارائه شود تا صحنه ای تازه از تحرکات سیاسی را ایجاد کند.

البته این فرد در ادامه با اشاره به کمک 75 میلیون دلاری آمریکا به مخالفان انقلاب اسلامی ایران در همان سالها، از شیوه تعامل کاخ سفید با مخالفان سوری انتقاد می کند و تاکید می کند: واقعا این کمکها بیانگر میزان پایبندی آمریکا به مسئله حمایت از جبهه مخالفان سوری است.
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است