۰۴ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۰-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۴۹۴۰
انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۰-۰۷-۱۳۹۰

مقطع ابتدايي از سال آينده شش ساله مي‌شود

وي گفت: تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش با اين هدف تدوين شد كه بتواند از آموزش و پرورش فعلي يك آموزش و پرورش كارآمد و با خروجي‌هايي تعريف شده از انسان‌هايي خلاق، مومن، ايثار گر، قانونمند و داراي تعلق خاطر به ايران اسلامي بسازد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: در سال تحصيلي 92-91 پايه ششم ابتدايي را در كشور تجربه خواهيم كرد و كتاب‌هاي درسي در پايه اول و ششم ابتدايي با همين رويكرد تدوين مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سحرخيز در جشنواره «تلاشگران دانش، فرهنگ و ورزش آذربايجان غربي»، افزود: تحول در آموزش و پرورش كشور به عنوان گام مبنايي براي رسيدن به افق 1404 بوده و يك مطالبه علمي است.

وي گفت: تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش با اين هدف تدوين شده كه بتواند از آموزش و پرورش فعلي يك آموزش و پرورش كارآمد و با خروجي هايي تعريف شده از انسان‌هايي خلاق، مومن و ايثارگر بسازد.

وي گفت: تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش با اين هدف تدوين شد كه بتواند از آموزش و پرورش فعلي يك آموزش و پرورش كارآمد و با خروجي‌هايي تعريف شده از انسان‌هايي خلاق، مومن، ايثار گر، قانونمند و داراي تعلق خاطر به ايران اسلامي بسازد.

معاون آموزش و پرورش گفت: اين سند مبتني بر فلسفه‌ايست كه برگرفته از فرهنگ عميق ايراني و آموزه هاي قرآن و سنت است كه سند درس ملي آن را كامل خواهد كرد.

وي با اشاره به نقش معلم در نظام آموزشي، گفت: معلم اثر بخش‌ترين عنصر در مجموعه برنامه درسي است كه مي‌تواند كارهاي شگرفي در اين نظام انجام دهد.

سحرخيز اظهار كرد: نقش معلم به عنوان راهنما و متعامل‌ترين عنصر در مجموعه برنامه درسي در تمام مكاتب دنيا پذيرفته شده است.

وي افزود: در نظام آموزش و پرورش بايد شالوده نظامي پايه‌ريزي شود كه در آن محتوا، حضور فعال دانش آموزان ، دگرگون سازي فضاي يادگيري و ياددهي و ارتباط دوسويه ، هوشمند سازي مدارس و نگاه مجتمع سازي نقش اساسي داشته باشد.

وي اظهار كرد: تنها راه نجات آموزش و پرورش ، فعال كردن مراكز تربيت معلم و جذب و گزينش نيروي انساني فعال است.
ارسال به دوستان
پزشکیان در مجمع عمومی سازمان ملل: ما خواهان صلح برای همه هستیم و با هیچکس سر جنگ و دعوا نداریم/ آماده تعامل با اعضای برجام هستیم بدهی آلمان دوباره اوج گرفت؛ افزایش چشمگیر بدهی در سه ماهه دوم عراقچی: حزب‌الله قابلیت نابودی پایگاه‌های اسرائیل را دارد توده سنگ سخت، مانع از اتمام سریع عملیات نجات معدنچیان شد/ امید به پایان عملیات تا بامداد درخواست ایران برای آزادی آخرین حاجی بازداشتی در عربستان کاخ سفید: برنامه‌ای برای دیدار بایدن و نتانیاهو در نیویورک وجود ندارد نتانیاهو سرانجام به نیویورک سفر می‌کند محرومیت قطعی مهرداد محمدی از دربی 104؛ ناظر بازی تأیید کرد چرخش مدیریتی در شهرداری تهران؛ شهرداران مناطق دستخوش تغییر شدند ترامپ: جهان در آستانه جنگ جهانی سوم است و کاخ سفید سردرگم است قاتل ایران‌خودرو قرار است معاون وزیر صمت شود؟! بلیت‌های دربی در بازار سیاه میلیونی شد؛ ۸ هزار بلیط در یک ساعت فروخته شد امیرقطر:عدم دخالت برای توقف تجاوز اسرائیل رسوایی بزرگ است/جنگ با لبنان و غزه را متوقف کنید تعداد همراهان رئیس جمهور در سفر به نیویورک نه ۱۲ نفر است، نه ۱۸۴ نفر! نماینده اسرائیل در سازمان ملل: «از ایده های آرام کردن درگیری در لبنان استقبال می کنیم/ به دنبال تهاجم زمینی در هیچ کجا نیستیم»