۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۰-۰۷-۱۳۹۰
کد ۱۸۴۹۴۰
انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۰-۰۷-۱۳۹۰

مقطع ابتدايي از سال آينده شش ساله مي‌شود

وي گفت: تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش با اين هدف تدوين شد كه بتواند از آموزش و پرورش فعلي يك آموزش و پرورش كارآمد و با خروجي‌هايي تعريف شده از انسان‌هايي خلاق، مومن، ايثار گر، قانونمند و داراي تعلق خاطر به ايران اسلامي بسازد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: در سال تحصيلي 92-91 پايه ششم ابتدايي را در كشور تجربه خواهيم كرد و كتاب‌هاي درسي در پايه اول و ششم ابتدايي با همين رويكرد تدوين مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سحرخيز در جشنواره «تلاشگران دانش، فرهنگ و ورزش آذربايجان غربي»، افزود: تحول در آموزش و پرورش كشور به عنوان گام مبنايي براي رسيدن به افق 1404 بوده و يك مطالبه علمي است.

وي گفت: تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش با اين هدف تدوين شده كه بتواند از آموزش و پرورش فعلي يك آموزش و پرورش كارآمد و با خروجي هايي تعريف شده از انسان‌هايي خلاق، مومن و ايثارگر بسازد.

وي گفت: تدوين سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش با اين هدف تدوين شد كه بتواند از آموزش و پرورش فعلي يك آموزش و پرورش كارآمد و با خروجي‌هايي تعريف شده از انسان‌هايي خلاق، مومن، ايثار گر، قانونمند و داراي تعلق خاطر به ايران اسلامي بسازد.

معاون آموزش و پرورش گفت: اين سند مبتني بر فلسفه‌ايست كه برگرفته از فرهنگ عميق ايراني و آموزه هاي قرآن و سنت است كه سند درس ملي آن را كامل خواهد كرد.

وي با اشاره به نقش معلم در نظام آموزشي، گفت: معلم اثر بخش‌ترين عنصر در مجموعه برنامه درسي است كه مي‌تواند كارهاي شگرفي در اين نظام انجام دهد.

سحرخيز اظهار كرد: نقش معلم به عنوان راهنما و متعامل‌ترين عنصر در مجموعه برنامه درسي در تمام مكاتب دنيا پذيرفته شده است.

وي افزود: در نظام آموزش و پرورش بايد شالوده نظامي پايه‌ريزي شود كه در آن محتوا، حضور فعال دانش آموزان ، دگرگون سازي فضاي يادگيري و ياددهي و ارتباط دوسويه ، هوشمند سازي مدارس و نگاه مجتمع سازي نقش اساسي داشته باشد.

وي اظهار كرد: تنها راه نجات آموزش و پرورش ، فعال كردن مراكز تربيت معلم و جذب و گزينش نيروي انساني فعال است.
ارسال به دوستان