۱۲ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد ۱۸۵۴۰۸

ترينهاي هيئت مديره سرخابي ها در طول تاريخ

هيات مديره استقلال در دهه ۴۰ و ۵۰ با داشتن وزير دربار، وزير دادگستري، وزير آموزش و پرورش، رئيس پليس تهران، فرمانده ژاندارمري و ... در هيات مديره اش از تمام نمونه هاي مشابه خود سياسي تر بود. البته در اوايل دهه ۸۰ پرسپوليس هم يك دور هيئت مديره سياسي را تجربه كرد.
هيات مديره اي كه در آن نفراتي چون معاونت پارلماني وزارت مخابرات، نماينده مجلس شورا، معاونت بيمه بانك و شركت هاي خصوص و وزارت دارايي را داشت.

افكار: در تاريخ فوتبال ايران آن جايي كه نام آبي ها و قرمزهاي پايتخت مطرح مي شود همواره حاشيه هايي به نام وضعيت هيئت مديره و سبك رفتاري آن ها هم وجود دارد.

 برخي از اعضاي هيئت مديره سرخابي ها سياسي ترين و برخي به دليل رفت و آمدهاي بيش از حد به پررفت و آمدترين هاي اين دو مجموعه تبديل شده اند كه در اين گزارش به برخي از آنها اشاره مي كنيم.

سياسي ترين
هيات مديره استقلال در دهه ۴۰ و ۵۰ با داشتن وزير دربار، وزير دادگستري، وزير آموزش و پرورش، رئيس پليس تهران، فرمانده ژاندارمري و ... در هيات مديره اش از تمام نمونه هاي مشابه خود سياسي تر بود. البته در اوايل دهه ۸۰ پرسپوليس هم يك دور هيئت مديره سياسي را تجربه كرد. هيات مديره اي كه در آن نفراتي چون معاونت پارلماني وزارت مخابرات، نماينده مجلس شورا، معاونت بيمه بانك و شركت هاي خصوص و وزارت دارايي را داشت.

عجيب ترين
در اوايل انقلاب اسلامي سازمان تربيت بدني كارمندان خود را به صورت اداري مدير استقلال و پرسپوليس مي كرد. كارمنداني كه نه با تيم كار داشتند، نه مخارج را تقبل كرده و نه به جذب بازيكن كار داشتند. يكي از اين كارمندان نادر فرياد شيران بود. وي در سال هاي ۶۰ تا ۷۰ بازيكن تيم هاي شاهين، نفت، مهر شيران و حتي استقلال بود. جالب است بدانيد كه او در مقطعي به صورت همزمان كارمند دفتر امور مشترك فدراسيون هاي ورزشي و مدير عامل باشگاه استقلال بود و از سويي دروازه بان تيم فوتبال مهر هم به حساب مي آمد.

پيشكسوت ترين
بيشترين حضور پيشكسوتان يك باشگاه در هيات مديره آن، به پرسپوليس اختصاص دارد كه از سال ۷۰ به بعد يعني طي ۲۰ سال گذشته پيشكسوتان بسياري را به خود ديده است.

پررفت و آمد ترين
استقلال بيشترين رفت و آمد را درميان نفرات هيات مديره خود دارد. در استقلال نفراتي مثل فتح الله زاده، اميدوار رضايي، كاظم اوليايي، قريب و ... هستند كه هر كدام بين ۲ تا ۵ بار به عنوان عضو هيئت مديره و مدير عامل رفت و آمد داشته اند. در اين ميان علي فتح الله زاده ركورددار است.

پول دارترين
پرسپوليس و استقلال درادوار گذشته بعضا اعضاي پولداري داشته اند. مرداني كه تنها به خاطر داشتن جيب هاي فربه حضور در مديريت پرسپوليس و استقلال را تجربه كرده اند. در اين ميان هدايتي و انصاري ۲ عضو پول دار هيات مديره تيم هاي پرسپوليس و استقلال طي سال هاي اخير بوده اند.

پرقدرت ترين
در ميان تيم هاي سابقه دار پايتخت، در دو نوبت هيات مديره هايي پرقدرت در راس كار دو باشگاه استقلال و پاس قرار گرفتند كه البته در باشگاه پاس تلاش ها براي بهبود وضعيت تيم بيشتر از استقلالي ها بود. نفراتي همچون علي آقا محمدي، كاظم ميرولد و محمد جواد ايرواني در زمان محدود به طور همزمان در هيات مديره استقلال عضو شدند و اين حيث يك هيات مديره سياسي با نفوذ بالا را در اين باشگاه به وجود آوردند.
ارسال به دوستان