۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۳-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۶۷۳۰
انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۳-۰۸-۱۳۹۰

اعطای بن خرید به مخاطبان رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات

پاک‌آئین این خبر را هم می‌دهد: در نمایشگاه مطبوعات، تا سقف 50 هزار تومان بن خرید مطبوعات می‌دهیم.

ماهنامه ارتباطات: همزمان با هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، پدرام پاک‌آئین، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی مفصل با امیر لعلی، سردبیر ماهنامه مدیریت ارتباطات که در هجدهمین شماره این ماهنامه منتشر شده است اعلام کرد: تیراژ روزانه مطبوعات به نسبت جمعیت کشور باید هفت ‌میلیون نسخه باشد.

او شمارگان فعلی مطبوعات را در خوشبینانه‌ترین حالت و در نقطه‌ اوج مطبوعات، حداکثر 3 میلیون نسخه دانست و اضافه کرد: ولی در اغلب اوقات از این مقدار بسیار پایین‌تر است.پاک‌آئین که خود از خانواده مطبوعات است در این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که حال و روز مطبوعات چطور است؟ تأکید کرده: به نظرم حال و روز خوبی دارند. فضای حاکم بر مطبوعات کشور در حال حاضر فضای عقلانی و توأم با آرامش است. در واقع تلاش‌هایی هم از طرف خود مطبوعات و هم از جانب ما در وزارت ارشاد برای توسعه کیفی مطبوعات صورت می‌گیرد. البته این راهبردی است توقف‌ناپذیر.

وی با رد این شائبه که همواره در ایام نزدیک به انتخابات، قدری فضای رسانه‌ای کشور باز می‌شود گفته: نباید وضعیت مطبوعات را با این رویدادها سنجید. مطبوعات باید از عمق و استحکام خاص خودشان برخوردار باشند و به عنوان نهاد‌های فرهنگی در جهت مدیریت خواست‌ها و نیازهای مردم و مهندسی افکار عمومی به‌گونه‌ای عمل کنند که اهداف ذاتی آنها که مهم‌ترین آن ایجاد همبستگی، وحدت ملی و تقویت روحیه آشتی‌جویی و تفاهم بین ملت است، تقویت شود.

وی با اشاره به مشکلات عدیده مطبوعات، برخی از دلایل پائین بودن شمارگان را چنین تشریح می‌کند: بنیان و حیات اقتصادی مطبوعات در گرو وجود امکانات زیرساختی مثل چاپ، توزیع و آگهی است. ما نیاز داریم که چرخه‌ فعالیت اقتصادی مطبوعات، یک چرخه‌ پویا، سالم و معقول باشد. تعداد نقاط توزیع کشور ما در تهران و شهرستان‌ها شاید به سه هزار نقطه نرسد اما می‌بینیم که در کشورهای همسایه هشت هزار نقطه توزیع داریم که شاید به لحاظ جمعیت باسواد از کشور ما هم پایین‌تر باشند.

در حوزه‌ چاپ می‌بینیم که ناوگان چاپی ما به لحاظ تعدد و کیفیت، ظرفیت پوشش همه‌ مطبوعات ما را به نحوی که همه محصول کیفی مناسبی را منتشر کنند، ندارد. در حوزه‌ جذب آگهی، نهادهای حرفه‌ای که دارای افراد کارشناس و خبره‌ بازاریاب و آشنا با دانش تبلیغات باشند، نداریم و در مقابل نهادها و مؤسساتی داریم که به عنوان رقبای مطبوعات ظاهر شده‌اند و حتی موانعی برای مطبوعات تراشیدند؛ مثل آگهی‌نامه‌های تبلیغاتی که شما می‌بینید در حقیقت سهم عمده‌ای از آگهی‌هایی را که شاید بتواند برای مطبوعات درآمدزا باشد و به پایداری مطبوعات کمک کند را جذب می‌کنند و در حقیقت حیات اقتصادی مطبوعات را با مشکل روبه‌رو می‌کنند.

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو می‌گوید: اتکای صرف به تولیدات سایت‌های خبری، خبرنگاران روزنامه‌ها را به ویراستارانی غیرحرفه‌ای تبدیل کرده است.

پاک‌آئین این خبر را هم می‌دهد: در نمایشگاه مطبوعات، تا سقف 50 هزار تومان بن خرید مطبوعات می‌دهیم.

متن کامل گفت‌وگو با پدرام پاک‌آیین در مورد ویژگی‌های نمایشگاه مطبوعات امسال، نظارت بر سایت‌های خبری، روند صدور مجوز نشریات، کارکردهای حزبی مطبوعات و... در هجدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است.

علاقمندان به تهیه هجدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌توانند علاوه بر کیوسک‌های مطبوعاتی، آنرا از طریق خرید آن‌لاین از سایت www.cmmagazine.ir و یا www.prshop.ir تهیه نمایند.

این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات نیز به فروش می‌رسد.
ارسال به دوستان