۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۳-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۶۷۵۶
انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۳-۰۸-۱۳۹۰

وزارت بهداشت: سردرد و گیجی از علائم تماس طولانی با گاز منوکسیدکربن است

برای جلوگیری از مسمومیت با منوکسید کربن، افراد از نگهداری کودک در داخل خودروی روشن ودر پارکینگهای طبقاتی خودداری کنند و به محض رسیدن به این نوع پارکینگها، کودک را از خودرو خارج کرده و به فضای آزاد ببرند.

ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت اعلام کرد: سردرد، گیجی و خواب آلودگی از علائم تماس طولانی با گاز منوکسیدکربن است.

به گزارش مهر، ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو در سومین روز از هفته پیشگیری از مسمومیتها که روز "پیشگیری از مسمومیت ناشی از گازها و منوکسید کربن" نامگذاری شده است ضمن اعلام این خبر اعلام کرد: فرد در تماس طولانی با منوکسید کربن، دچار تهوع، استفراغ و تپش قلب می شود و تماس با مقادیر بالای co می تواند سبب کاهش هوشیاری و مرگ شود.

بنابراین گزارش، در هنگام استفاده از بخاری های نفتی و گازی، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوکسید کربن، اطمینان از نصب صحیح و کارکرد مناسب دودکشها الزامی است.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی اطلاع‌ رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو، مسمومیت با گاز منوکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیتها است و تماس طولانی مدت با این گاز به ویژه در کودکان، می تواند با بروز اختلالات رفتاری و کاهش حافظه و ضریب هوشی همراه باشد.

این گزارش حاکیست، برای جلوگیری از مسمومیت با منوکسید کربن، افراد از نگهداری کودک در داخل خودروی روشن ودر پارکینگهای طبقاتی خودداری کنند و به محض رسیدن به این نوع پارکینگها، کودک را از خودرو خارج کرده و به فضای آزاد ببرند.

این گزارش می افزاید: در دود سیگار مقادیری از گاز منوکسید کربن موجود است و این گاز می تواند در اثر مصرف طولانی مدت سیگار سبب بروز مسمومیت مزمن در افراد سیگاری شود.

ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو اعلام کرد: استفاده از بخاریهای بدون دودکش تنها در محیط هایی که دارای تهویه و جریان مناسب هوا می باشند مجاز است و افراد با جدی گرفتن هشدارهای مربوط به استفاده از وسایل گرمایی، می توانند خانواده خود را از معرض مرگ خاموش در امان نگه دارند.
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان