۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۴-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۶۸۶۱
انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۴-۰۸-۱۳۹۰

لاریجانی: نامه نمایندگان منصرف از طرح ‌سؤال از رئیس‌جمهور موجود است

وی افزود: اگر کل نمایندگان مجلس را 290 نفر در نظر بگیریم 73 امضا برای سئوال از رئیس جمهور نیاز است اما اگر تعداد نمایندگان موجود در مجلس را در نظر بگیریم 72 امضا کافی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ درخواست نمایندگانی که خواستار اعلام اسامی منصرف شدگان از سئوال از رئیس جمهور بودند اعلام کرد اوراق و نامه های کتبی کسانی که انصراف خود از سئوال از رئیس جمهور را اعلام کرده اند در هیئت رئیسه موجود است.

به گزارش مهر در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، عوض حیدرپور نماینده مردم شهررضا در اخطار قانون اساسی گفت: طرح سئوال از رئیس جمهور 100 امضا داشته که طبق اطلاعات ما تنها 14 نفر امضاهای خود را از این طرح پس گرفتند و بر اساس پیگیری های نمایندگان تعداد امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهور بالای 73 نفر ( حد نصاب مورد نیاز) است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان امضاکننده طرح سئوال از رئیس جمهور بنا ندارند اسامی کسانی که امضاهای خود را از این طرح پس گرفته اند منتشر کنند، گفت: ما به عنوان امضاکنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور حق داریم اسامی کسانی که امضاهایشان را پس گرفته اند و تعداد آنها را بدانیم. زیرا عده ای اعلام آمادگی کردند که طرح سئوال از رئیس جمهور را امضا کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار اظهار داشت: هر نماینده ای که در رابطه با تعداد کسانی که امضاهای خود را از طرح رئیس جمهور پس گرفته اند شبهه دارد می تواند اسامی انصراف دهندگان را ببیند مسئله حادی نیست.

وی افزود: کسانی که امضاهای خود را پس گرفته اند به صورت مکتوب نامه نوشته اند و اوراق آنها موجود است.

در ادامه محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امضاهای باقیمانده از طرح سئوال از رئیس جمهور 69 نفر است بقیه امضاکنندگان کتبا انصراف خود را اعلام کرده اند.

وی افزود: اگر کل نمایندگان مجلس را 290 نفر در نظر بگیریم 73 امضا برای سئوال از رئیس جمهور نیاز است اما اگر تعداد نمایندگان موجود در مجلس را در نظر بگیریم 72 امضا کافی است.

لاریجانی در ادامه گفت: اتفاق حادی نیفتاده است ، هر وقت نمایندگان بتوانند شرایط سئوال از رئیس جمهور را فراهم کنند این طرح اجرا خواهد شد.

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اوایل هفته جاری با اعلام اینکه 29 نفر از نمایندگان امضای خود را از طرح سئوال از رئیس جمهور پس گرفته اند، اعلام کردند که طرح این سئوال در صحن علنی مجلس منتفی است.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)