۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۴-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۶۹۰۵
انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۴-۰۸-۱۳۹۰

علت تفاوت قیمت فیش حج زائران

برخی زائران یک کاروان که قیمت فیش حج آنها حدود یک میلیون تومان بیشتر از قیمت فیش حج زائران کاروان دیگر است، کاروان خود را تحت عنوان " درجه یک" و کاروان دیگر را " درجه دو" می‌نامند.

این درحالی است که رئیس سازمان حج و زیارت تأکید می‌کند که اصلاً کاروان درجه یک و درجه دو نداریم. لیالی "تفاوت قیمت محل‌های اسکان" را تنها عامل تفاوت قیمت فیش حج زائران اعلام کرد.

علی لیالی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 40 گروه قیمتی برای فیش حج تمتع وجود دارد،گفت: به غیر از قیمت محل اسکان، کیفیت کلیه سرویس‌ها اعم از تغذیه، نقلیه و خدمات پزشکی که به زائران ارائه می‌شود، برای همه زائران یکسان است.

وی در حالی که وجود پدیده‌ای با عنوان کاروان "درجه یک" و "درجه دو" را رد کرد، از 40 گروه قیمتی برای کاروان‌های حج خبر داد و در پاسخ به اینکه "چرا با وجود تعدد گروه‌های قیمتی برای کاروان‌های حج، از درجه‌بندی کاروان‌ها پرهیز می‌شود؟" گفت:  وقتی می‌توانیم کاروان‌ها را درجه‌بندی کنیم که از نظر نحوه و کیفیت کلیه خدمات متفاوت باشند، اما به دلیل اینکه کلیه خدمات –غیر از محل اسکان – برای همه زائران یکسان است، دیگر نمی‌توانیم کاروان‌ها را درجه‌بندی کنیم.

لیالی افزود: زائران چه بر اساس گروه قیمتی 4 میلیون و 600 هزار تومان و چه بر اساس گروه قیمتی 3 میلیون و 700 هزار تومان هزینه پرداخت کرده باشند، از غذای یک آشپزخانه استفاده می‌کنند، بنابراین نمی‌توانیم عنوان درجه یک و درجه دو را به کار بریم.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره پائین‌ترین و بالاترین مبلغ مندرج در فهرست 40 گروه قیمتی فیش حج گفت: کف قیمت برابر 3 میلیون و 700 هزار تومان و سقف قیمت معادل 4 میلیون و 600 هزار تومان است.

لیالی با بیان اینکه "تنها عاملی که باعث تفاوت قیمت‌ها و ایجاد گروه‌های قیمتی مختلف شده است، تفاوت در ساختمان‌ها است" گفت: قیمت هتل‌ها و ساختمان‌ها در خیابان‌ها و محله‌های مختلف در مدینه و مکه مانند آنچه که در تهران هم وجود دارد، فرق می‌کند. قیمت هتلی که به حرم نزدیک‌تر است، با هتلی که از حرم دورتر است فرق می‌کند. همچنین طبیعی است قیمت اسکان در هتلی که نوساز است، با هتلی که 10 سال ساخت است، فرق می‌کند.
برچسب ها: حج ، فیش
ارسال به دوستان
همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود لبنان : پیجرها قبل از رسیدن به لبنان بمب گذاری شدند چاقوکشی خونین در هلند شرکت هواپیمایی آمریکایی پرواز‌ها به تل‌آویو را تا پایان سال متوقف کرد « وفاق ملی » یعنی انتخاب شایستگان، نه فقط یقه بسته ها جانشین فراجا: اتباع غیر مجاز باید به کشور خود برگردند اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید چرا باید لوبیای پخته بخوریم؟ + ۱۱ فایده لوبیا پخته