۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۷۶۶۲
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۰-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۷۶۶۲
انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۰-۰۸-۱۳۹۰

از پیامک های رکیک بکهام تا بی اخلاقی فوتبالیست های وطنی در وسط میدان

کمیته انضباطی و مراجع قضایی که مسوول حراست از حریم های اخلاقی جامعه هستند ، نه فقط برای تنبیه دو بازیکن متخلف که جهت حفظ اخلاق جامعه و نیز جلوگیری از رفتارهای ناشایست بعدی باید قاطعانه وارد عمل شوند و الا در این فوتبال دیگر جلودار هیچ چیز نمی توان بود.
عصرایران - اقدام زشت و زننده دو بازیکن فوتبال آن هم در برابر چشم هزاران تماشاگر حاضر در ورزشگاه و میلیون ها بیننده تلویزیونی بار دیگر ثابت کرد که فوتبال ایران نه تنها آلوده به انواع مفاسد اقتصادی است بلکه چندش آورترین امور غیراخلاقی را نیز می توان در این فوتبال دید!

واقعیت این است که وقتی چند جوان کم سواد و بی جنبه را فقط به واسطه این که خوب توپ می زنند(که خیلی هایشان هم نمی زنند) به بیت المال وصل کنند و در هر سال صدها میلیون تومان به جیب شان بریزند و رسانه ها نیز مانند شخصیت های برجسته ملی به آنها بها بدهند ،‌ امر بر ایشان مشتبه می شود که لابد واقعاً‌ "مهم"‌ هستند و مجاز به انجام هر کاری.

همین بازیکنی که امروز قضیه اقدام غیراخلاقی اش مطرح است ، چندی پیش نیز در یک سفر هوایی ،‌ میکروفن مهماندار هواپیما را برداشته و برای این که با یکی از هم تیمی هایش که از سقوط می ترسیده شوخی کند ،‌اعلام کرده بود که هواپیما در حال سقوط است!
این کار او باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مسافران و ناخوش احوال شدن تعدادی از آنان شد ولی هیچ برخوردی با او صورت نگرفت و این در حالی است که اگر یک فرد عادی این کار را می کرد به جرم برهم زدن امنیت و ارعاب مردم و نظایر این ها حتماً‌ راهی زندان می شد.

وقتی در چنین موضوعی کوچکترین برخوردی نمی شود ، طبیعی است که این افراد آنقدر پر رو و وقیح شوند که در مقابل چشم میلیون ها بیننده تلویزیون که بسیاری شان نیز زنان و دختران این جامعه هستند ، آن حرکت زشت را انجام دهند.
این اقدام نشان می دهد که که بسیاری از بازیکنان ما نه تنها بسیار بی اخلاق هستند ،‌بلکه آنقدر درک و فهم ندارند که بدانند ممکن است این کار برای خودشان هم دردسر ساز باشد!

البته سکوت و مماشات مسوولان در قضایای دیگر فوتبالیست ها در شکل گیری چنین وضعی دخیل است و گناه آنها اگر بیشتر از این بازیکنان نباشد ،‌کمتر هم نیست و البته در جامعه ای که بسیاری از بزرگتر از فوتبالیست هایش اخلاق را به هیچ می انگارند ، این ها هم زمینه را برای هنجارشکنی های بیشر فراهم می بینند.

در بی عرضگی مسوولان در نظارت بر رفتارهای بازیکنانشان همین بس که به یاد بیاوریم چند سال پیش دیوید بکهام ، با یک مانکن مالزیایی ارتباط داشت و پیامک های غیراخلاقی به او می فرستاده است. فدراسیون فوتبال انگلیس به محض اطلاع از این موضوع ، بکهام را احضار کرد و او را به عنوان کسی که باید الگوی جوانان باشد توبیخ کرد.
مقایسه تأمل برانگیزی است:‌در انگلیسی که حریم خصوصی افراد همواره مورد تأکید است ، حتی پیامک های غیر اخلاقی یک بازیکن نیز مورد توبیخ قرار می گیرد ولی در ایرانی که ادعای اسلام و اخلاق از همه جایش به گوش می رسد ،‌ آنقدر به فوتبالیست ها بها و فضای بیش از حد داده اند که جرأت می کنند مقابل چشم زن و مرد و بزرگ و کودک آن کاری را کنند که نباید!

جالب این که تا بدین جای کار تنها اقدامی که آقایان انجام داده اند  چند جلسه محرومیت از بازی است(استراحت اجباری) و کسر 15 درصد از مبلغ قراردادشان است؛‌قراردادی که حتی با کسر 90 درصدش نیز از حقوق یک ساله بسیاری از استادان و پزشکان و کارمندان افزون تر است.
لابد قرار است همین آقایان چند هفته دیگر با افتخار به میدان برگردند و بگویند ما همان هایی هستیم که... و به ریش همه بخندند و باز هم از جیب ملت حقوق های چند صد میلیونی بگیرند و ته مانده های اخلاق در جامعه امروز ایران را زیر کتانی هایشان له کنند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و مراجع قضایی که مسوول حراست از حریم های اخلاقی جامعه هستند ، نه فقط  برای تنبیه دو بازیکن متخلف که جهت حفظ اخلاق جامعه و نیز جلوگیری از رفتارهای ناشایست بعدی باید قاطعانه وارد عمل شوند و الا در این فوتبال دیگر جلودار هیچ چیز نمی توان بود.


اخبار و تحلیل های ورزشی بیشتر را در عصرایران ورزشی(+) بخوانید.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
Germany
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
17
625
اين مملكت كه قانون نداره/ هركي براي خودش اختلاس مي كنه و....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
31
549
انتصاب مديران بي لياقت نتيجه اش اين مي شود مديران ورزشي بميرند بهتر است كه مديريت كنند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
289
1222
با سلام به همه
باید گفت خاک بر سر مسئولان فوتبال کشور که میخواهند مثل همیشه با تسامح با این قضیه برخورد کنند امیدوارم که دیگه اسمی از شیث رضایی و محمد نصرتی در فوتبال ایران نباشه البته تقصیر محمد نصرتی هم نیست وقتی یک آدم معمولی و یک بازیکن ضعیف مثل این آقا بشه کاپیتان تیم بزرگی مثل پیروزی پیش آمدن اتفاقاتی مثل این بعید نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
4
341
آفرین حرف دل من را زدید....متاسفم برای فوتبال ایران
ja.ja
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
172
32
:(
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
1
427
این 15 درصد الکیه بابا بعدا به عنوان پاداش و کارانه و ... بهش ده برابرش و می دن
ehsan
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
5
235
افرادی که از این آدما حمایت میکنند به واسطه همینا کلی پول به جیب میزنند....
abd
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
33
1419
آقا جون اين مساله فوتباليست ها و غيره رو بزرگ مي كنن تا فكر ما رو از اين فساد اقتصادي و تورم و بي لياقتي مسئولين و ... منحرف كنن. اين سياه بازي صدا سيما و رسانه هاست به هوش باشيد و خودتون رو درگير اين نمايش ها نكنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
صد در صد با شما موافقم ولی نباید از این قبیل کارهای عجیب و غریب و هزاران مورد دیگه که سرمنشاء اونا فقط بی فرهنگی یا بهتر بگم تنزل شدید فرهنگ و تمدن توی این مملکته چشم پوشی کرد. به چه روزی افتاده این مملکت....
ناشناس
Netherlands
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
3
187
واقعاً اینها چطور میخوان الگوی بچه های ما باشند.
چرا پولهای بی زبون رو تو جیب یک سری ادمهای بی لیاقت میریزند و در نهایت نتیجه میشه اینی که دیدیم و ابروی ایران و فوتبال ایران رو در همه جای دنیا بردن.
جالبه که سایتهای خارجی مثل یاهو این خیر رو در صفحه اولشون گذاشتن.
واقعاً که.........
جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
3
453
با سلام عصر ایران لطفا پخش کنید
بله کشوری که به نخبگانش ممری 2 گیگ هدیه می دهد کشوری که هنوز بچه های عزیزمان در زیر کپر درس میخوانند (شاید معنای کپر را هم نفهمند) ولی فوتبالیست بداخلاق سالی یک میلیارد درآمدش است!!!آقای احمدی نژاد در یکی از سفرهایش گفت آقایی دیدم که شش سال میوه نخورده بود .....!!!!باز هم عدالت مولی علی را به رخ کشورهای دیگه می کشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
5
209
بسیار نوشته صریح وعالی بود.
ناشناس
United States of America
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
8
73
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
81
72
چی بگم وا...، واقعا تاسف آوره
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
2
104
شما ها به عنوان رسانه بایستی در اینده ای که می گویید این افراد دوباره برگشته و به ریش ما خواهند خندید بایستی حاضر و بی اخلاقی های آنهارا گوشزد نمائید همچنانکه در امریکا به محض حضور نیکسون در یک محل عمومی رسانه ها ماجرای واتر گیت را دوباره یاد آوری میکردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
3
314
بايدمطابق قانون كاربه ايشان حقوق دادمگرچكاري انجام ميدن كه توقع ميلياردي دارن؟بخدايك صدم كارگرمعدن زحمت نميكشن كه حقوق دريافتيش كمتراز500تومان درماهست نبايديك ريال ازبيت المال هزينه فوتبال اشغال مابشه
فراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
2
161
متاسفانه در جامعه ما ، وفتي تمام مشكلات اقصادي و اجتماعي توسط مسئولان ارشد كشور به فراموشي سپرده شده و فوتبال خير اول رسانه ها گشته است!
وقتي يك غير ورزشي و نظامي در راس تيم فوتبال يك كشور قرار گيرد انتظار ديگري نميتوان داشت!!!
استاد دانشگاه و کارمند ديگر به چه درد جامعه مي خورند!!
هموطن
Denmark
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
3
260
دوستان بی تعارف فوتبال ایران مرده است .بهترین گزینه این هست که آقایان این جام را تعطیل و فاتحه ائی بر جنازه اش خوانده و حلوائی پر چرب هم احسان کنند .
نه اگر میگویند که جوانان به فوتبال علاقه دارند و حاضرند حتی پول نان شب خود را صرف تماشای بازی بکنند ؛ لااقل لیگی با تیم های کمتر ولی بازیکنان با اخلاق تر و حرفه ای تر ترتیب بدهند . همین موضوع را در جریان مسابقات جام جهانی که از کار و زندگی زده و کلی هزینه کرده بودم که بصطلاح قهرمانان ملی را ببینم ؛ گفتم . در همان جا هم حرکات ناشایستی داشته و بقدری دچار کبر و خود بزرگ بینی بودند که حتی زحمت آمدن به سمت تماشاگران ایرانی ( که از اقصی نقاط جهان و با هزینه کردن هزاران دلار آمده بودند ) را هم بخود ندادند . در همان جا به هموطنان کنار دستم گفتم : دوستان فوتبال ایران مرده و باید فاتحه اش را هم دستجمعی بخوانیم . از آن تاریخ هم حتی یکبار بخودم زحمت تماشای هیچ بازی را ندادم و حتی زحمت تماشای این حرکات ناشایست را هم بخودم ندادم ؛ چرا که ارزش آنرا ندارند . حیف بر جوانان سرزمینم که اینها میخواهند الگوی آنان باشند . حیف !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
9
343
جان کلام همانی بود که گفتید به خاطر جفتک اندازی چند نفر پولهای یامفت به انها می دهند که 10 درصد حقوق انها از درامد سالیانه مهندسان باسابقه و اساتید دانشگاه بیشتر است. سابقه امثال دایی و غیره را ببینید....
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
14
59
تف به اين فوتبال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
1
271
بهترین مملکته
ما دانشجویان برای پروژه ارشدمون برای پیشرفت علم برای چند صد هزار تون همه خفت و خاری بکشیم و آخرش هم از بابامون پول بگیریم بعد اسم دانشگاه رو بزنیم ته مقالاتمون اونوقت افرادی که جز بی آبرویی برای مملکت هیچی ندارند نباید توبیخ بشن تازه باید میلیون ها تومن پول بگیرند که دوباره از این کارها بکنند
واقعا برای خودمون متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
1
101
آخه تا الان شده تو يه برنامه تلويزيوني يك نفر نخبه رو دعوت كنن تا واسه جوونا صحبت كنه؟تا الان ديديد؟ولي همش توش آدمايي از اين دستو تو سينما و ورزش دعوت مي كنن انگار اينا كي هستند؟!به چه درد زندگي ما جوونا مي خورن؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
0
56
پول می گیرند و آبرو می برند.
ما از بی پولی نمی دونیم چکار کنیم آنها از زیادی پول.
باقری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
60
52
مدعی العموم باید بر علیه این دوبازیکن خاطی شکایت کند و به علت اقدام شنیع اشان محاکمه و شلاق بخورند تا جفتک اندازی یادشان برود
احسان
Spain
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
91
77
احسنت،احسنت،عصر ایران رو سفیدم کردی،عالـــــی بود عالی!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
308
425
از اين اراذل و اوباشي كه به نام فوتباليست جز قليون كشيدن و دختر بازي و حروم كردن پولهاي هنگفت و بي زبون كار ديگه اي ندارن غير از اين انتظار نميره....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
62
132
امان از بي غيرتي و بي مسئوليتي و بي اخلاقي و...