۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۵-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۸۴۳۹
انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۵-۰۸-۱۳۹۰

اتصال ناودان به شبکه فاضلاب تهران ممنوع است

وی افزود: طبق مصوبه‌ای که در شورای اسلامی شهر تهران نیز به تصویب رسید، هرگونه اتصال آبهای سطحی و آب باران به شبکه فاضلاب ممنوع است، چرا که این امر باعث وقوع خسارت و حادثه در منازل خود شهروند یا همسایگان می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران، گفت: به دلیل احتمال بروز خسارت به منازل پایین دست، هرگونه اتصال آبهای سطحی و آب باران به شبکه فاضلاب ممنوع است.

میرباقر اسماعیلی با هشدار به شهروندان تهرانی، گفت: اتصال ناودان به شبکه فاضلاب باعث پس ‌زدگی می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران، اظهار داشت: اتصال ناودان به شبکه فاضلاب شهری و اتصال انشعاب فاضلاب طبقات زیر همکف باعث پس ‌زدگی فاضلاب در منازل می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل پاییز و زمستان، شهروندان توجه داشته باشند اتصال آب باران باعث افزایش ناگهانی حجم ورودی فاضلاب به شبکه می‌شود و از آنجا که شبکه فاضلاب شهری فقط برای جمع‌آوری فاضلاب‌های خانگی تعریف شده‌است، باعث پس‌زدگی فاضلاب در منازل می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه‌ای که در شورای اسلامی شهر تهران نیز به تصویب رسید، هرگونه اتصال آبهای سطحی و آب باران به شبکه فاضلاب ممنوع است، چرا که این امر باعث وقوع خسارت و حادثه در منازل خود شهروند یا همسایگان می‌شود.

این مقام مسئول در شرکت فاضلاب تهران، در خصوص نصب انشعاب منازلی که پایین‌تر از سطح متوسط لوله‌های فاضلاب کوچه‌ها قرار دارند، تصریح کرد: پایین‌ ترین عمق نصب انشعاب فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب ۱.۸ متر است و چنانچه برخی شهروندان واحدهای زیر این عمق را به شبکه متصل کنند، هرگونه افزایش ورودی فاضلاب باعث پس‌زدگی سریعتر فاضلاب خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر با توجه به بارندگی شدید در تهران بیش از ۳۰۰ مورد پس‌زدگی فاضلاب گزارش شده‌ است که بیشتر این اتفاقات در طبقات زیر همکف بوده است.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند چنانچه به هنگام بارش، آب ‌گرفتگی در معابر و کوچه ها اتفاق افتاد این آبها را به شبکه فاضلاب شهری هدایت نکنند چرا که ورود این حجم زیاد آب باعث پس‌زدگی آن در منهول‌ها و منازل پائین ‌دست می‌شود.
برچسب ها: ناودان ، شبکه فاضلاب
ارسال به دوستان
رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است