۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۸۸۵۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۸-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۸۸۵۹
انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۸-۰۸-۱۳۹۰

هشدار صریح آیت الله لاریجانی به افراد عصبانی از رسیدگی به پرونده 3000 میلیاردی: بيش از اين رَطب و يابس نبافید

از روز اول می‌دانستم که وقتی این کار را شروع کنیم آنهایی که پا روی دمشان گذاشته ‌شود؛ حتماً صدايشان بلند می‌شود این امر واضح و روشنی بود.
عصرایران - رئیس قوه قضاییه با تاکید برر ضرورت وجود آرامش در فضاي کنوني کشور گفت: این سینه پر است از مطالبي که به خاطر حفظ وحدت بيان نمی‌‌شود اما اگر روزی ضرورت اقتضاء کرد، آنها را براي مردم شريفمان باز خواهم گفت تا بدانند چه کساني مشغول طراحي‌هاي خاص هستند. البته من اخطار می‌کنم به اینها که زبان در کام بکشند و بيش از اين رَطب و يابس نبافند، که رعايت مصالح تا جايي است که خود قرباني مصلحت اقوايي نشود.

آیت ا... آملی لاریجانی تصریح کرد: تخریب قوای کشور از سوی هرکسی باشد، ناموجه و غیرمنطقی است خصوصا دستگاه قضایی که در صف اول مبارزه با اشرار، ضد انقلاب و مبارزه با مفاسد اقتصادی است و در چنین فضایی، تخریب قوا خصوصاً قوه قضاییه توجیه‌پذیر نیست.

رئیس دستگاه قضا با تشريح وظايف ذاتي دستگاه قضايي به عنوان مجري عدالت در جامعه افزود:  مراجع قضايي بنابر وظايف ذاتي خود ممکن است برخي را احضار و يا جلب کنند و برخی بازداشت و محکوم ‌شوند و يا حتي برخی پس از رسيدگي آزاد ‌شوند، این طبیعی است که همه از این دستگاه راضی نیستند ولی معنایش این نیست که دستگاه‌قضايي را زیر سوال ببریم و طبیعی است که بعضی از افراد از نحوه رسیدگی‌ها خوششان نیاد اما این نباید مستمسکي برای تخریب قوه قضاييه بشود.

آيت ا... آملي لاريجاني با انتقاد از اظهارات برخي مسئولان درخصوص نحوه رسيدگي به پرونده بزرگ فساد مالي اخير افزود: توجيه‌پذير نيست که دائماً بگوییم چرا این را گرفتید آن را نگرفتید و يا چرا این را آزاد کردید، خصوصاً اين کار از مسئولان پسنديده نیست البته در بحث مفاسد اقتصادی اخیر بنا بر این بوده حسب وظیفه ذاتي دستگاه قضايي به تمام اضلاع این قضیه بپردازیم و تمام جوانب قضیه بررسی بشود چون ما هم عندالله عهد داریم و هم در نزد مردم این تعهد را داریم که باید به تمام تخلفات رسیدگی بشود و محدوديتي هم ندارد تا هر کجا و هرکس اين روند ادامه مي‌يابد و این وظیفه ماست.

وی تاکید کرد: من در حکمی که به جناب آقای اژه‌ای داده‌ام از ایشان خواسته‌ام که شما با هرکسی که در این مسئله دخالت داشته به اندازه‌ای که دخالت داشته برخورد کنید، این البته امتنانی بر کسی نیست و وظیفه ماست.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به اهميت پرونده فساد مالي و تأکيد بر ضرورت رسيدگي توأم با دقت و سرعت را از مطالبات به حق مقام معظم رهبري و مردم دانست و بيان داشت: مردم از ما توقع دارند که ما به وظیفه خودمان عمل کنیم ولي پسنديده نيست‌که ما دائما این طرف و آن طرف صداهایی بلند کنیم و دستگاه قضايي کشور را تخریب کنیم و فضاي ناسالم رواني ايجاد کنیم. البته بنده از روز اول می‌دانستم که وقتی این کار را شروع کنیم آنهایی که پا روی دمشان گذاشته ‌شود؛ حتماً صدايشان بلند می‌شود این امر واضح و روشنی بود.

آيت ا... آملي لاريجاني با اشاره به برنامه‌هاي مديريتي خود در دستگاه قضايي افزود: از روز اول که وارد این دستگاه شدم خدمت مردم عزیز عرض کردم برنامه ما برخورد با اشرار است و به عهدمان عمل کردیم. همچنين عرض کردم برنامه ما برخورد با مفاسد اقتصادی است و تأکيد داشتم که اول با دانه درشت‌ها برخورد خواهم کرد اما خوب می‌دانستیم که سر و صداها بلند می‌شود، موانع‌تراشی می‌شود و شما هم در جریان هستید و مردم عزیز ما هم احتمالا حدس‌هایی مي‌زدند، تاکنون اين راه را رفته‌ايم و حالا هم ادامه می‌دهیم، بدانند ما به این حرف‌ها هیچ اعتنايي نمی‌کنیم، به سر و صداهایی که بخواهد براي رسيدگي نکردن فضاسازی کند، توجهي نمی‌شود.

رئيس قوه قضاييه با تأکيد بر اينکه مردم بايد طعم شيرين اجراي عدالت را در عمل مسئولان ببينند، گفت: براي مردم ما قابل پذيرش نيست که ببينند در کشوری که شعارش اسلام و عدالت است و همه شهدا برای عدالت و اسلام خونشان را فدا کردند عده‌اي قبيله‌اي کار مي کنند و حالا اگر به گوشه‌ای از قبیله‌مان اشاره‌‌ای بشود بياييم پا در میدان بگذاریم و همه چیز را زیر سوال ببریم و آب به آسیاب دشمن بریزیم، اين واقعا توجیه‌پذیر نیست.

آيت ا... آملي لاريجاني با بيان اينکه من بنا ندارم باب سخن را بازکنم و بناي بر سکوت و صبوری دارم و به همه دوستان هم اين را توصیه می‌کنم چون ما یک هدف‌های بلندتری داریم و همه‌ باید این صبوری را داشته باشیم تأکيد کرد: اين لازمه مسئوليت است، در هر قوه‌ای و در هر کجایی و در هر پست و مقامی، وقتی با یک مسئولیت و هدف بزرگتری مواجه‌ایم باید صبوری کنیم، تهمت‌ها و خلاف‌ها را بشنویم و صبوری کنیم.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به محتواي برخي پرونده‌ها اظهار داشت: این سینه پر است از مطالبي که به خاطر حفظ وحدت بيان نمی‌‌شود اما اگر روزی ضرورت اقتضاء کرد، آنها را براي مردم شريفمان باز خواهم گفت تا بدانند چه کساني مشغول طراحي‌هاي خاص هستند. البته من اخطار می‌کنم به اینها که زبان در کام بکشند و بيش از اين رَطب و يابس نبافند، که رعايت مصالح تا جايي است که خود قرباني مصلحت اقوايي نشود. امروز برای حفظ مصالح کشور و نظام و در اطاعت از فرمایش مقام معظم رهبری باید وحدت را حفظ کنیم و همه در یک جبهه بجنگیم.

آيت ا... آملي لاريجاني با تأکيد مجدد بر حفظ حرمت همه ارکان نظام و قواي سه‌گانه و حمايت از اقدامات عادلانه دستگاه قضايي افزود: اگر کسی به دولت جمهوری اسلامی هم توهین بکند، آن هم اشتباه است هیچ فرقی نمی‌کند، ما حرفمان این است که مسئولان نظام باید یک حرف بزنند، همه باید از عدالت در عمل حمایت بکنند و با یک صدا مشغول کارشان باشند و به هرکس که به طرف فساد اقتصادی می‌رود همه باید تشر و سیلی بزنند و البته طبيعي است دستگاه قضایی در واقع نهادي است که به نحو رسمی این سیلی را می‌زند بنابراين همه باید در مورد برخورد با اشرار، مواد مخدر، متجاوزان به اموال عمومی، از دستگاه قضايي حمايت کنند.

آيت ا... آملي لاريجاني با نصيحت برخي ناآگاهان که سعي دارند براي برخي اغراض سياسي و انتخاباتي به تشويش اذهان و مسموم نمودن فضاي سياسي کشور بپردازند تأکيد کرد:  ما سخنمان این است که باید متکلم در اینجا عاقل باشد و بتواند جبهه دوست و دشمن را تشخیص بدهد. زیر پرچم اسلام حرفمان بايد یکی باشد. عادلانه حرف بزنیم، عادلانه عمل کنیم و میزان عدالت هم روشن است و چنانچه بر موازین اسلامی و موازین قانون عمل کنیم همه چیز درست می‌شود. شأن مسئولان جمهوری اسلامی واقعاً اجل از این است که بخواهند به خاطر اغراض سیاسی و انتخاباتی دنبال این حرف‌ها بروند. توصيه بنده اين است که  همه با هم و همدل و هم‌سخن يک هدف را دنبال کنيم و زیر پرچم ولایت فقیه و پرچم اسلام، همه همچون يدواحده عمل کنيم.

 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
1
87
من یک بررسی در اینترنت کردم فکر کنم این پرونده اخیر رکورد اختلاس را در کل دنیا زد. در سایر کشورهای صنعتی با آن گردش مالی بالا نهایت پرونده ها سوء استفاده مالی 200 الی 300 میلیون دلار هست. اما این پرونده چیزی حدود 3 میلیارد دلار می شود. خواهشمند است اگر من اشتباه می کنم برای من و سایر خوانندگان توضیح دهید. با تشکر اگر دوست داشتید خودتون هم یک بررسی کنید و در سایت یک مقاله بگذارید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
421
255
راستی دادگاه فائزه هاشمی و مهدی هاشمی چی شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
0
166
من نمیفهمم که این روسای قوا چرا هی همدیگر را تهدید میکنند
اگر واقعا چیزی دارند چرا بیان نمیکنند و هنوز فرهنگ بگم بگم را در کشور جاری میکنند
من
Germany
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
14
93
این شاید یکی از بزرگترین چالشهای پیش روی قوه قضائیه بعد از انقلاب است تا ثابت کند واقعا ادامه دهنده راه علی (ع) است و برای احقاق حقوق پایمال شده مردم حتی از بزرگترین مسئولین اجرایی مملکت هم نخواهد گذشت اگر مقصر باشند!!!امیدورام از این درگاه به سلامت عبور کنید تا یکسری اعتمادهایی که ازدست رفته دوباره شعله ور شوند
نامفهوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
36
25
فعلا رئیس جمهور در راس امور هست لذا نه قوه مقننه ونه قوه قضائیه حق دخالت در امور دولت را ندارند!