۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۸۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۳-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۸۹۳۹۵
انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۳-۰۸-۱۳۹۰

واکنش عضو مجلس خبرگان رهبری به اتهام زنی های برخی مسؤولان: رعایت اخلاق نباید جنبه ابزاری داشته باشد

طی چند روز گذشته و بعد از جلسه استیضاح حسینی وزیر اقتصاد در مجلس، محمود احمدی نژاد در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی خود اظهاراتی را به زبان آورد که با واکنش ها و تکذیب هایی روبه رو شد.

عصرایران - آیت الله سید محمود علوی عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است: رفتارها، اظهارات و اتهام زنی های ناروا کاری غیراخلاقی و بر خلاف توصیه های رهبر معظم انقلاب است.

طی چند روز گذشته و بعد از جلسه استیضاح حسینی وزیر اقتصاد در مجلس، محمود احمدی نژاد در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی خود اظهاراتی را به زبان آورد که با واکنش ها و تکذیب هایی روبه رو شد.

رئیس جمهور در سخنان خود مواردی را به برخی نهادها و شخصیت ها نسبت داد که بلافاصله از سوی آنها تکذیب شد.

محسنی اژه ای دادستان کل کشور، منوچهر متکی وزیر خارجه سابق در دولت و احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شخصیت هایی هستند که تاکنون سخنان احمدی نژاد درباره خود را تکذیب کرده اند.

  آیت الله آملی لاریجانی نیز در اظهاراتی بدون آن که نامی از احمدی نژاد ببرد به سخنان وی واکنش نشان داد.

در همین ارتباط آیت الله علوی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار عصر ایران تاکید کرد: این قبیل رفتارها و اتهام زنی ها اقدامی اخلاقی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که ادعاهای مسئولان علیه یکدیگر در شرایط اعمال فشار خارجی چه تبعاتی برای نظام دارد و چه تصویری از روابط بین مسئولان را به تصویر می کشد؟ گفت: این رفتارهای خلاف اخلاق در هیچ زمانی مناسب نیست چه فشار خارجی داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رعایت اخلاق نباید جنبه ابزاری داشته باشد. اخلاق را باید به خاطر خود اخلاق رعایت کنیم. هر گونه حرکتی که با معیارهای اخلاقی مغایرت داشته باشد حرکت ناپسندی است. در هر عرصه ای بخصوص در عرصه انتخابات.

او توضیح داد: اگر در عرصه انتخابات و در حوزه سیاسی معیارهای اخلاقی را رعایت نکنیم جامعه آسیب های جدی خواهد دید. به همین دلیل در دو سه سال گذشته می بینیم مقام معظم رهبری تذکرهای پی درپی در زمینه رعایت اخلاق و خودداری از هتک حرمت، تهمت زدن و دروغ گفتن داشته اند. این نشان دهنده این است که متاسفانه جامعه ما به چنین آسیب هایی آلوده شده و مقام رهبری به عنوان یک مدیر فرهنگی جامعه ضروری دیدند این تذکرات را بدهند تا جامعه از این آلودگی ها فاصله بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که انشاء الله در یک فضای اجتماعی و سیاسی منطبق با ارزش های دینی و اخلاقی حرکت کنیم.

آیت الله علوی که رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی است درباره جدیدترین تحرکات این ائتلاف سیاسی- انتخاباتی افزود: من در آنجا فقط حدیث می گویم و صحبت های اخلاقی می کنم که دوستان همین موارد اخلاقی را که اشاره کریم، رعایت کنند. خبرها را باید از آقای بیادی پرسید.

ارسال به دوستان
عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت