۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۹-۰۸-۱۳۹۰
کد ۱۹۰۲۵۶
انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۹-۰۸-۱۳۹۰

4 میلیون ایرانی از دیابت خود بی‏خبرند

وی ادامه داد: از این رو هزینه‏های کنترل و پیشگیری از تبدیل دیابت به عوارض گوناگون بار مالی کمتری را متوجه خانواده‏های ایرانی خواهد کرد.


فارس: عضو انجمن دیابت ایران از بی‏خبری نزدیک به 4 میلیون ایرانی از بیماری دیابت در بدن خود ابراز نگرانی کرد.

سیدامیر افتخارزاده در حاشیه برگزاری چهارمین همایش پیاده‏روی بزرگداشت روز دیابت رودهن اظهار داشت: در حال حاضر آمارهای رسمی از وجود 4 میلیون فرد مبتلا به دیابت در کشور خبر می‏دهد.

وی ادامه داد: اما این ارقام تنها دیابتی‏های ثبت شده را دربرمی‏گیرد، در حالیکه نزدیک به همین تعداد یعنی 4 میلیون ایرانی دیگر از وجود بیماری در بدن خود بی‏خبرند.

افتخارزاده تصریح کرد: این تعداد قابل توجه افراد بی‏خبر از بیماری دیابت در مرحله پنهان قرار دارند و بار عظیم نگرانی انجمن دیابت ایران از این‏گونه افراد است.

عضو انجمن دیابت ایران با بیان اینکه پیشگیری ارزان‏تر از درمان است، خاطرنشان کرد: چراکه دیابت به خودی خود یک بیماری تلقی نمی‏شود اما این کاستی می‏تواند آبستن بروز عوارض و تخریب تدریجی سایر اعضای حساس بدن شود.

وی ادامه داد: از این رو هزینه‏های کنترل و پیشگیری از تبدیل دیابت به عوارض گوناگون بار مالی کمتری را متوجه خانواده‏های ایرانی خواهد کرد.

افتخارزاده با ارائه آماری جهانی و کشوری از هزینه‏های هنگفت ابتلا به عوارض ناشی از عدم کنترل و یا بی‏اطلاعی از دیابت افزود: یک فرد دیابتی با دریافت آموزش‏های لازم از انجمن‏های دیابت می‏تواند حتی زندگی بهتر و موفق‏تر از یک فرد سالم داشته باشد.

عضو انجمن دیابت ایران تصریح کرد: اما عدم کنترل قند خون و یا بی‏اطلاعی از ابتلا به این کاستی در کشوری مانند ایالات متحده نزدیک به یک و نیم میلیون دلار و در کشور ایران پرداخت 20 میلیون ریال برای هر جراحی قطع اعضای بدن را به همراه دارد.

وی خواستار کمک رسانه‏های گروهی در حوزه‏های مختلف برای اطلاع‏رسانی به مردم شد تا افراد جامعه به تشخیص به موقع دیابت تشویق شوند.

افتخارزاده ادامه داد: تشخیص به موقع، جلوگیری از بروز عوارض و کنترل ابتلا به عوارض کاهش هزینه‏های هنگفت درمانی را به دنبال خواهد داشت.
ارسال به دوستان
احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟