۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۶-۰۹-۱۳۹۰
کد ۱۹۲۲۲۳
انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۶-۰۹-۱۳۹۰

اخوان‌المسلمون نامزدی برای ریاست جمهوری مصر معرفی نمی‌کند

غزلان گفت: ما برای این‌که خیال آنها و کسانی‌که به ما شک و تردید دارند، را راحت کنیم می‌گوییم که هیچ یک از افراد جماعت را برای کاندیدایی ریاست جمهوری معرفی نمی‌کنیم.

فارس: سخنگوی رسمی جماعت اخوان المسلمون با اشاره به تبلیغات برخی گروه‌ها و جریان‌ها درباره پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات پارلمانی مصر گفت، بی‌شک این جناح که در پارلمان آینده اکثریت را تشکیل خواهد داد، منافع ملی کشور را بر هر چیز دیگری مقدم خواهد دانست.

"محمود غزلان" گفت: کسانی‌که علیه پیروزی حزب "آزادی و عدالت" بطور خاص و اسلامگرایان بطور عام تبلیغ می‌کنند، دریافته‌اند که نفوذ و سیطره گذشته خود را از دست داده‌اند.
 
وی افزود: این افراد یا گروه‌ها و جناح‌ها تلاش می‌کنند،‌ شکست و ناکامی خود را با ایجاد ترس و وحشت در دل مردم از اسلام‌گرایان و بویژه اخوان المسلمون توجیه کنند.
 
غزلان گفت: ما برای این‌که خیال آنها و کسانی‌که به ما شک و تردید دارند، را راحت کنیم می‌گوییم که هیچ یک از افراد جماعت را برای کاندیدایی ریاست جمهوری معرفی نمی‌کنیم.

این رهبر اخوان المسلمون تاکید کرد که جماعت اخوان المسلمون همچنان و بسان گذشته خواستار تعامل و همراهی و همگامی با دیگران است و دلیل این مدعی ائتلافی است که حزب آزادی و عدالت با 40 حزب انجام داد تا "ائتلاف دمکراتیک" را تشکیل دهد.
 
غزلان درباره بحث و جدل‌هایی که برسر دولت هم اکنون در مصر در جریان است،‌  گفت: این بحث و جدل‌ها به دلیل اظهارات اخیر سرلشکر ممدوح شاهین بوجود آمد که گفته بود، نتایج انتخابات کنونی تغییری در دولت کمال الجنزوری ایجاد نخواهد کرد و این سخنانی غیرمنطقی است.

محمود غزلان گفت: ساختار نظام سیاسی حاکم بر مصر در این‌باره حکم خواهد کرد و اختیاراتی که اکنون شورای عالی نظامی مصر به جای رئیس جمهور کشور در دست دارد، به هیچ‌وجه با منافع ملی کشور همخوانی و مطابقت ندارد و دولت جدید باید برخاسته از اکثریت پارلمانی باشد.
 
با توجه به این که اخوان المسلمون در مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر 40 درصد آرا را به خود اختصاص داد و انتظار می‌رود، در مراحل دوم و سوم نیز چنین نتایجی به دست آید، انتظار می رود که اسلام‌گرایان به رهبری اخوان المسلمون اکثریت را در پارلمان آینده این کشور به خود اختصاص دهند.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید