۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۷-۰۹-۱۳۹۰
کد ۱۹۳۷۸۴
انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۷-۰۹-۱۳۹۰
دنیای موبایل و کامپیوتر؛

محبوبیت iPad اپل در سراشیبی افول

رایانه لوحی BlackBerry PlayBook نیز در این جریان با کاهش محبوبیت خود نزد کاربران مواجه شده و سهم آن در بازار جهانی از 1/1 درصد به 7/0 درصد رسیده است. همچنین TouchPad اچ‌پی نیز صاحب 5 درصد این بازار است.
اگرچه iPad اپل محبوب‌ترین رایانه لوحی جهان محسوب می‌‌شود اما کارشناسان بر پایه بررسی جدید خود به این نتیجه رسیده‌اند که رایانه لوحی تازه‌وارد Kindle Fire آمازون می‌تواند محبوبیت iPad را به میزان قابل ملاحظه کاهش دهد.

به گزارش فارس به نقل از الکترونیستا، مرکز تحقیقاتی IDC در گزارشی جدید اعلام کرده است که سهم سیستم‌عامل اندروید در دنیای رایانه‌های لوحی از 4/32 درصد به 3/40 درصد خواهد رسید که در این جریان Kindle Fire مهم‌ترین نقش را برعهده خواهد داشت.

لازم به ذکر است که وجود برخی مدل‌های دیگر از رایانه‌های لوحی از جمله Nook Tablet باعث شد تا سهم اپل در دنیای رایانه‌های لوحی از 5/61 درصد در تابستان امسال به 59 درصد برسد.

رایانه لوحی BlackBerry PlayBook نیز در این جریان با کاهش محبوبیت خود نزد کاربران مواجه شده و سهم آن در بازار جهانی از 1/1 درصد به 7/0 درصد رسیده است. همچنین TouchPad اچ‌پی نیز صاحب 5 درصد این بازار است.

"تام مینلی" از کارشناسان مرکز IDC اعلام کرده است که iPad اپل برای حفظ موقعیت خود به عنوان محبوب‌ترین رایانه لوحی دنیا در سال 2012 میلادی با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.
برچسب ها: ipad ، اپل
ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر