۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۵۲۳۴
انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۰

25 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در جیب دولت ماند!

 

  عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: از کل اعتبارات عمرانی 35 هزار میلیارد تومانی امسال فقط ۹ هزار و 870 میلیارد تومان پرداخت شده، یعنی 48.4 درصد از 7 ماهه محقق شده یا به عبارتی دیگر 28 درصد کل بودجه عمرانی سال پرداخت شده و 72 درصد از بودجه عمرانی پرداخت نشده است.

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اختصاص بودجه عمرانی سال جاری افزود: ۳۵ درصد از کل 154 هزار میلیارد تومان در بودجه محقق شده و پرداختی‌های کسری شامل اعتبارات ملی و ردیف‌های استانی بوده است که کل اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی از 35 هزار میلیارد تومان کل سال فقط ۹ هزار و 870 میلیارد تومان پرداخت شده، یعنی 48.4 درصد از 7 ماهه محقق شده یا به عبارتی دیگر 28 درصد کل بودجه عمرانی سال پرداخت شده و 72 درصد از بودجه عمرانی پرداخت نشده است.
وی در مورد بند ۲ از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان فروش نفت گفت: در ۷ ماهه سال جاری 34 هزار و 458 میلیارد دلار تومان پیش‌بینی شده بود که ۳۴ هزار و 424 میلیارد تومان یعنی 99.9 درصد در فروش نفت خام و میعانات گازی و صادرات فرآورده‌های نفت و میعانات درآمد کسب شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد واگذاری دارایی‌های مالی(سهام) و تسهیلات خارجی، حساب ذخیره ارزی، گفت: همچنین سهام واگذاری شرکت‌های دولتی منابع حاصل از آن و برگشتی‌ها در 7 دوازدهم ۲۰ هزار و 134 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود و در کل سال 34 هزار و 516 میلیارد تومان پیش بینی شده که در ۷ ماه ۳ هزار و 999 میلیارد تومان یعنی 19.9 درصد محقق شده و 81 درصد عدم تحقق در این بخش به چشم می‌خورد.

ثروتی گفت: کل دریافتی‌های دولت در طول سال باید 154 هزار میلیارد تومان برآورده شود که در ۷ ماهه باید 90 هزار و 175 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند، اما آنچه محقق شده 60 هزار و 371 میلیارد تومان یعنی 66.9 درصد محقق در ۷ ماه از کل درآمدها اتفاق افتاده و 33 درصد عدم تحقق درآمدهای دولتی مواجه شده است.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس یادآور شد: کل پرداختی‌ها باید 90 هزار و 175 میلیارد تومان در ۷ ماه انجام می‌شد که ۵۴ هزار و 596 میلیارد تومان یعنی 60.5 درصد محقق شده است و 40 درصد عدم تحقق پرداخت‌ها در ۷ ماهه اول اتفاق افتاد.

وی گفت: اعتبارات هزینه‌ای و جاری همگی پرداخت شده است و از 89 هزار و 792 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ایی قانون بودجه سال جاری در ۷ ماهه 52 هزار و 378 میلیارد تومان باید پرداخت می‌شد که ۴۳ هزار و 24 میلیارد تومان یعنی 82 درصد محقق شده است و 47.9 درصد از بودجه مصوب پرداخت شده است.
برچسب ها: بودجه ، عمرانی ، دولت
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید