۰۱ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۵۲۵۵
انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۰

ساعت سوييسي ركورد زد

رییس اتحادیه صنعت ساعت سازان سوییس تاكید می كند كه اگر وقایع ویژه ای در سال 2012 رخ ندهد، این صنعت در سال آینده نیز خواهد توانست روند رشد خود را ادامه دهد و حتی ركود سال 2011 را خود را هم بشكند.

ایرنا: صنعت ساعت سازی سوییس در سال جاری با فروش 19 میلیارد فرانكی خود و تولید 30 میلیون ساعت، همه ركوردهای سابق خود را شكسته است.

 صنعت ساعت سازی بر خلاف دیگر شاخه های صنعتی در سوییس، در ماه های آینده خواهد توانست روند رشد خود را ادامه دهد.

رییس اتحادیه صنایع ساعت سوییس تاكید می كند كه سال جاری ، سال عجیبی برای این صنعت بوده است.

صنعت ساعت سازی سوییس در ماه نوامبر گذشته ارقامی تازه از ركوردی نو ارائه كرد در حالی كه بسیاری از كشورها در اروپا در حال ركود اقتصادی بودند.

این صنعت برای اولین بار توانست در این ماه بالای دو میلیارد فرانك ساعت به كشورهای مختلف صادر كند.

درآمد این صنعت در ماههای اخیر به حدی افزایش یافت كه مسئولان آن اعلام كرده اند می خواهند شغل های جدیدی را ایجاد كنند.

البته صنعت ساعت سازی سوییس بخشی از این موفقیت خود را مدیون كشورهای در حال توسعه آسیائی است.

در كشورهای در حال توسعه آسیا، فروش ساعت سوییس تا 50 درصد افزایش داشته است. در راس كشورهای آسیائی در زمینه رشد فروش ساعت سوییس، چین و هنگ كنگ قرار دارند.

میزان صدور ساعت سوییس به اروپا 30 درصد بوده كه البته با توجه به مشكلات مالی در این كشورها باز هم رقم قابل توجهی است.

برای رییس اتحادیه صنایع سوییس فقط افزایش درآمد ساعت قابل توجه نبوده بلكه افزایش تولید آن كه بالغ بر 16 درصد بوده نیز قابل توجه است.

سال 2011 یكی از بهترین سالها برای صنعت ساعت سازی در 10 سال گذشته بوده است؛ البته این صنعت نیز با توجه به این موفقیت ها، از پیامدهای موجود اقتصادی و مالی مصون نبوده است.

بطور مثال، ارزش بالای فرانك نتوانسته بر میزان صدور ساعت تاثیر بگذارد ولی سود خالص تولید كنندگان را كاهش داده است ولی تصمیم بانك مركزی سوییس در سه ماه پیش مبنی بر تعیین حداقل نرخ برابری فرانك در برابر یورو بر پایه یك ممیز بیست، تا حدودی به این درآمد و سود خالص این صنعت كمك كرده است.

با وجود مشكلات مالی و اقتصادی در كشورهای غربی، بازهم صنعت ساعت سازی سوییس به آینده خوشبین است.

رییس اتحادیه صنعت ساعت سازان سوییس تاكید می كند كه اگر وقایع ویژه ای در سال 2012 رخ ندهد، این صنعت در سال آینده نیز خواهد توانست روند رشد خود را ادامه دهد و حتی ركود سال 2011 را خود را هم بشكند.

وی تاكید می كند كه ساعت سوییس باوجود بازار خوب خود در آسیا نباید دیگر كشورهای در حال توسعه از جمله روسیه و برزیل را نادیده بگیرد.
ارسال به دوستان
حادثه معدن طبس/ پزشکی قانونی: هویت ۲ نفر به دلیل سوختگی نامعلوم است رقابت ستاره‌ها بر روی آب؛ قایق‌های لوکس ورزشکاران مشهور حضور در یکی از هنرستان‌های تهران ؛ اقدام جالب وزیر ارشاد در روز اول مهر هلال احمر: ۱۷ کارگر معدن همچنان محبوس هستند اجساد متوفیان حادثه معدن طبس به زادگاه‌شان منتقل می‌شود هشدار جدی گاریدو؛ افشای ترکیب پرسپولیس خط قرمز سرمربی تهران تا سه‌شنبه گرم؛ آخر هفته کاهش دما دارد سقوط آزاد حسینی؛ کابوس آبی‌ها در دروازه راه حلی برای والدین ؛ اگر فرزند شما هم از مدرسه فراری است تمامیت‌خواهی نکونام؛ استقلال را به ورطه بحران کشاند بازنده این قصه جنایی - معمایی کیست؟ رئیس کل بانک مرکزی: رمزارز و هوش مصنوعی در دستور کار بانک مرکزی است فرزند رئیس جمهور سفرش به نیویورک را تکذیب کرد حادثه تلخ در اولین روز مدرسه / ریزش سقف کلاس در ارومیه / مصدومیت 2 دانش‌آموز لیونل مسی به دنیای سینما قدم گذاشت؛ راه‌اندازی کمپانی تولید فیلم