۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۲-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۵۵۳۰
انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۲-۱۰-۱۳۹۰

اولتیماتوم به دولت/ یارانه ندهید، توزیع کودهای شیمیایی متوقف می‌شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت کودهای شیمیایی بسیار بالا است دولت باید از محل اعتبارات بخش کشاورزی مابه التفاوت آن را پرداخت کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه کودهای شیمیایی در حدود 600 میلیارد تومان است، گفت: شرکت خدماتی حمایتی اعلام کرده تا زمانی که یارانه کودهای شیمیایی توسط دولت پرداخت نشود، کودها را توزیع نمی کند.

کاظم فرهمند در گفتگو با مهر با اعلام این خبر متذکر شد: در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تصویب شد تا یارانه کودهای شیمیایی توسط دولت پرداخت شود، بنابراین دولت باید در سال جاری یارانه کودهای شیمیایی به شرکت خدماتی حمایتی محصولات کشاورزی را پرداخت کند تا آنها نیز نسبت به واردات کودهای شیمیایی اقدام کنند. 

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از کودهای شیمیایی از طریق واردات تأمین می‌شود، اظهار داشت: واردات کودهای شیمیایی هزینه بالایی دارد، به همین دلیل قرار شد تا برای حمایت از بخش تولید و شرکت خدمات حمایتی، بخشی از هزینه ها توسط دولت پرداخت شود.
 
فرهمند با اعلام این مطلب که یارانه اختصاص یافته برای کودهای شیمیایی در حدود 600 میلیارد تومان است و باید دولت آن را پرداخت کند، اظهار داشت: کودهای شیمیایی وارداتی پس از انبار و ذخیره سازی توسط شرکت خدماتی حمایتی در سطح کشور توزیع می شوند.
 
وی با اشاره به عدم پرداخت یارانه کودهای شیمیایی توسط دولت، افزود: شرکتهای خدماتی حمایتی اعلام کردند تا زمانی که یارانه کودهای شیمیایی پرداخت نشود، کودی در سطح کشور توزیع نمی کنند.
 
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت کودهای شیمیایی بسیار بالا است دولت باید از محل اعتبارات بخش کشاورزی  مابه التفاوت آن را پرداخت کند.
 
وی اظهار داشت: موافقت نامه ای بین وزارت جهاد کشاورزی دولت و شرکت خدماتی حمایتی منعقد شده است تا در آینده یارانه کودهای شیمیایی پرداخت شود. لازم به ذکر است بخشی از یارانه تولید گندم توسط دولت پرداخت شده ولی دیگر یارانه ها همچنان پرداخت نشده است.
 
فرهمند یادآور شد: با توجه به اینکه کود دهی باغات در زمستان انجام می شود دولت باید به منظور جلوگیری از آسیب بخش  کشاورزی هر چه سریعتر برای پرداخت یارانه کودهای شیمیایی اقدام کند. از آنجایی که شرکت خدمات حمایتی محصولات کشاورزی در جهت تأمین سموم،نهاده ها و کودهای شیمیایی حرکت می کند، باید هر چه سریعتر دولت با پرداخت یارنه ها از این شرکت حمایت کند.
ارسال به دوستان
عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت