۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۰
کد ۱۹۵۸۳۸
انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۴-۱۰-۱۳۹۰

خبر کشتی‌آرای از تزریق دلار به بازار توسط بانک مرکزی

وی ادامه داد: بانک مرکزی ارز را در اختیار صرافی‌های دارای مجوز قرار داده است؛ زمانی که عرضه و تقاضا به تعادل برسد قیمت‌ها کاهش پیدا می کند.

در حالی شنیده شد که بانک مرکزی حدود 200 میلیون دلار به بازار تزریق کرده که رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از توزیع دلارهای بانک مرکزی به بازار و کاهش قیمت طی روز جاری خبر داد و گفت: کنترل و نظارت بر صرافی‌ها برعهده بانک مرکزی است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با فارس درباره گران‌فروشی دلار در صرافی‌ها و مرجع ناظر بر این تخلف، اظهار داشت: صرافی‌های دارای مجوز در بانک مرکزی دو گروه هستند که البته در حوزه ارزی ناظر این دو گروه بانک مرکزی است.

وی افزود: تعدادی از صرافی‌ها به صورت شرکت تضامنی اداره می‌شوند و مجوز بانک مرکزی را می‌گیرند؛ این گروه زیر نظر بانک مرکزی هستند و این بانک ناظر به داد و ستدشان است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: تعداد دیگری از این صرافی ها البته علاوه براینکه مجوز بانک مرکزی را دریافت کرده‌اند از اتحادیه طلا و جواهر هم برای فعالیت خرید و فروش سکه مجوز گرفته‌اند.

وی افزود:‌ ولی با این وجود کنترل و نظارت بر فعالیت خرید و فروش دلار در این صرافی‌ها نیز بعهده بانک مرکزی است و درخصوص تخلفات صرافی‌ها برای خرید و فروش ارز با قیمت بالا اتحادیه دخالتی نمی‌کند.

کشتی‌آرای با اشاره به کاهش قیمت دلار طی روز جاری، گفت: مشاهدات رسمی از بازار حکایت از توزیع میزان مشخصی ارز نقدی به صرافی‌ها را دارد و برهمین اساس قیمت دلار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: در روزهای گذشته اسکناس دلار در بازار وجود نداشت اما امروز این میزان اسکناس های موجود دلار در بازار افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی ارز را در اختیار صرافی‌های دارای مجوز قرار داده است؛ زمانی که عرضه و تقاضا به تعادل برسد قیمت‌ها کاهش پیدا می کند.

کشتی‌ارای با اشاره به فروش دلار 1540 تومانی در بازار تهران، گفت:‌ سکه طرح قدیم 630 هزار تومان، طرح جدید 618 هزار تومان، نیم سکه 300 هزار تومان،‌ ربع سکه 151 هزار تومان،‌ سکه گرمی 78 هزار تومان قیمت گذاری و فروخته می شود.

به گزارش فارس، شنیده‌ها حاکی از این است که شب گذشته بانک مرکزی مبلغی حدود 200 میلیون دلار از چند بانک‌ کشور اخذ و امروز در بازار تزریق کرده است.
ارسال به دوستان
لاوروف: سلاح‌ هایی داریم که در صورت استفاده، عواقب بسیار جدی خواهد داشت هشدار ماکرون به نتانیاهو: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید چرا مجلس به تعطیلی پنجشنبه و جمعه رای داد؟ جام جهانی فوتسال/ افغانستان بازی را به اوکراین واگذار کرد اختلاف بین هریس و ترامپ افزایش یافت این افراد در پاییز افسرده می‌شوند/ علائم افسردگی رواج فروش دلاری مسکن در مناطق لوکس تهران / مافیای املاک می‌خواهد خانه ریالی را با قیمت جهانی عرضه کند آغاز رای گیری زودهنگام در برخی ایالت‌ های آمریکا چهره جدید و متفاوت ملیکا زارعی واشنگتن: خطر تشدید اوضاع در خاورمیانه واقعی است / امیدواریم به مرحله جنگ گسترده بین اسرائیل و حزب‌الله نرسیم پیام تسلیت دبیر شورای عالی امنیت ملی به مناسبت درگذشت رضا سراج رهبر چچن: ایلان ماسک خودرویم را غیرفعال کرد از افتتاح ۵۰۰ مدرسه جدید «برکت» تا توزیع ۲۰۰ هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار آیا جنگ به خاطر کینۀ امام خمینی از صدام حسین شروع شد؟/ مستندات مهاجرانی برای رد این اتهام/ + خاطره عجیب از خلخالی اول مهر ۱۴۰۳ ساعت ها تغییر نمی کند