۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۸-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۸۸۳۹
انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۸-۱۱-۱۳۹۰

ورود مجلس به نوسانات بازار سکه و ارز

وی بیان داشت: سیاستهای انقباضی و انبساطی، نرخ سود و بهره و موارد این چنینی از نقطه کمیسیون صنعت در جلسه غیرعلنی فردا پیرامون موضوع سکه و ارز خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات پیش آمده اخیر در بازار سکه و ارز گفت: بر این اساس مجلس شورای اسلامی جلسه غیر علنی برگزار می کند.

علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با مهر افزود: با توجه به وضعیت پیش آمده در بازار سکه و ارز کشور، مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه جلسه غیرعلنی برای این مهم با حضور مسئولان بانک مرکزی و اعضای کمیسیونهای مرتبط مجلس برگزار می کند.

وی افزود: در این جلسه اثرات افزایش و نوسانات قیمت ارز و سکه در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی بررسی می شود.

وی افزود: راه حل های پیشنهادی برای جلوگیری از نوسانات ارز در این جلسه با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کمیسیون از کمیسیونهایی بوده که در مورد نوسانات سکه و ارز در جلسه فردا نظرات متقنی دارد، افزود: در این جلسه سیاست های پولی و مالیاتی و بازرگانی به صورت واقع بینانه با حضور نمایندگان مجلس و دولت بررسی می شود.

وی بیان داشت: سیاستهای انقباضی و انبساطی، نرخ سود و بهره و موارد این چنینی از نقطه کمیسیون صنعت در جلسه غیرعلنی فردا پیرامون موضوع سکه و ارز خواهد بود.

یوسف نژاد بیان داشت: در این جلسه یکی از دیدگاههایی که  کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه خواهد داد موضوع استفاده کنندگان از ارز، تولیدکنندگان، وارد کنندگان، سرمایه گذاران و آنهایی که از صندوق توسعه ملی و صندوق ذخیره ارزی استفاده می کنند موضوع ملاک تسویه حساب نرخ رسمی ارز هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس افزود: مسئله نرخ سود بانکی و آزادسازی نرخ سود ارز در اختیار دولت نیز موضوع قابل ارائه از طریق کمیسیونهای مختلف مجلس در جلسه غیرعلنی یکشنبه خواهد بود.

وی افزود: نگاه کارشناسانه و اصولی توام با روح اتحاد و همگرایی و اجماع بین مسئولان می تواند از نوسانات بازار ارز و التهاب در جامعه جلوگیری کند.

نماینده مردم ساری و میان درود افزود: انتظار ما این است که اظهارات غیرکارشناسانه مدیران اقتصادی و پذیرش واقعیت ها و پرهیز از اظهارنظرهای اختلافی و ایجاد آرامش اقتصادی در این جلسه غیر علنی مد نظر نمایندگان مجلس و دولتی ها قرار گیرد.
ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان