۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۰-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۹۱۴۳
انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۰-۱۱-۱۳۹۰

برگزاری يادواره شهداي عشاير عرب خوزستان

يادواره شهداي عشاير عرب و همايش سران، معتمدين و نخبگان ايلات و طوايف مختلف سراسر كشور، طي ديروز و امروز در خوزستان برگزار شد.

رييس سازمان بسيج عشاير كشور در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: دومين يادواره شهداي عشاير عرب به منظور تجليل از مجاهدت‌هاي اعراب جنوب كشور در مقابله با تجاوز انگليسي‌ها در جريان جنگ جهاني اول برگزار شده است.

سردار جمشيدي يادآور شد: در جريان جنگ جهاني اول و تجاوز خارجي‌ها به ويژه انگليسي‌ها به جنوب كشور، عشاير عرب كشورمان با فتواي آيت‌الله يزدي قيام كردند و با به هلاكت رساندن هزار سرباز انگليسي و تقديم 500 شهيد، توانستند بخشي از خاك خوزستان را كه در تصرف انگليسي‌ها بود، آزاد كنند.

وي با اشاره به تفاوت استعداد جنگي و توان نظامي نيروهاي مهاجم و عشاير عرب كشور اظهار كرد: در حالي كه انگليسي‌ها سلاح‌هاي پيشرفته و توپ در اختيار داشتند، عشاير عرب با سلاح‌هاي قديمي و ابزارآلات كشاورزي از كشور دفاع كردند ولي چون اين دفاع بر اساس فتواي يك مجتهد بود، جانانه ايستادند و برگ زريني در عرصه مبارزه عليه استعمار و به ويژه انگليس در تاريخ اين كشور ثبت كردند.

رييس سازمان بسيج عشاير كشور در ادامه گفت: تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي، اين مبارزات در تاريخ ثبت نشده بود ولي بعد از انقلاب، واكاوي‌هاي لازم انجام و اين برگ زرين در تاريخ ثبت و ضبط شد. بر همين اساس، دومين يادواره شهداي عشاير عرب در منطقه عمومي حميديه در خوزستان برگزار و يادماني نيز در همين محل ساخته شده است.

وي در پايان به برگزاري همايش ديگري در استان خوزستان اشاره كرد و گفت: همزمان با يادواره شهداي عشاير عرب، همايش سران، معتمدين و نخبگان ايلات و طوايف كل كشور در آبادان برگزار شد و طي آن، تعدادي از سران قبايل و اقوام كشور به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداختند.
ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد