۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۲-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۹۳۷۳
انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۲-۱۱-۱۳۹۰

شرايط پيش‌فروش بليت اتوبوس‌هاي برون‌شهري براي نوروز

به گفته او كليه شركت‌ها و موسسات حمل ونقلي كه داراي سايت اينترنتي هستند به اين سايت لينك هستند.
معاون وزير راه و شهرسازي از آغاز پيش‌فرش بليت‌هاي اتوبوس‌هاي برون‌شهري از 23 بهمن ماه خبر داد و گفت: به منظور جبران يك سر خالي نرخ‌ها 20 درصد افزايش مي‌يابد و پس از پايان ايام نوروز به قيمت قبلي بازمي‌گردد.

دكتر شهريار افندي زاده- رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاد‌ه‌اي- در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه طرح نوروزي اين سازمان از 25 اسفند ماه آغاز مي‌شود، اظهار كرد: اين طرح تا پايان پانزدهم فروردين‌ماه سال 91 ادامه خواهد داشت.

وي در ادامه با بيان اين‌كه پيش فروش بليت‌هاي اتوبوس‌هاي برون شهري از 23 بهمن ماه به صورت اينترنتي آغاز مي‌شود، تصريح كرد:همچنين فروش اين بليت‌ها از ابتداي اسفند ماه از طريق حضوري نيز آغاز خواهد شد.

افندي‌زاده با بيان اين‌كه بليت‌ها براي تاريخ‌هاي 25 اسفند ماه لغايت پانزدهم فروردين ماه 91 به فروش مي‌رسد، اضافه كرد:‌در نوروز 90 حدود 43 ميليون مسافر از طريق حمل ونقل برون شهري عمومي جاده‌اي جابه‌جا شدند كه پيش بيني مي‌كنيم اين رقم در نوروز 90 حداقل شش تا 10 درصد افزايش يابد.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه سعي داريم هزار مركز پيش فروش به صورت حضوري در نقاط مختلف كشور با كمك شركت‌ها و موسسات حمل ونقلي فراهم كنيم، خاطرنشان كرد: هموطنان مي‌توانند با مراجعه به سايت اينترنتي www.mosferyar.ir بليت خريداري كنند.

به گفته او كليه شركت‌ها و موسسات حمل ونقلي كه داراي سايت اينترنتي هستند به اين سايت لينك هستند.

افندي‌زاده افزود: تلاش داريم يك ميليون نسخه تقويم اطلاع رساني و 500 هزار نسخه فرم نظرسنجي را بين مسافران توزيع كنيم تا از نظرات آن‌ها درباره حمل ونقل جاده‌اي برون شهري آگاه شويم.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه همچنين سعي شده كه سواري‌هاي كرايه با امكاناتي بيشتر اقدام به سرويس‌دهي كنند، تصريح كرد: با مذاكرات انجام شده به دنبال ايجاد سايت اينترنتي هستيم وافرادي كه علاقه‌مند به استفاده از سرويس‌هاي بررسي سواري‌هاي كرايه هستند مي‌توانند با توجه به هماهنگي ايجاد شده از منزل سوار شوند و تا مقصد با اين سواري‌هاي كرايه سفر كنند.

وي با بيان اين‌كه براي اين كار ستادهايي را در استان‌ها و ستاد مركزي تشكيل خواهيم داد، گفت: در كليه ترمينال‌هاي بزرگ مسافري دفاتر مربوط به سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌اي موجود خواهد بود.

افندي‌زاده با بيان اين‌كه تعداد اتوبوس‌هاي VIP افزايش يافته است، گفت: در مجموع در ايام نوروز 20 هزار اتوبوس، 40 هزار ميني بوس و 34 هزار سواري داريم. همچنين سعي كرديم ميني بوس‌هاي ويژه به ناوگان اضافه شوند.

رييس سازمان راهداري و حمل ونقل جاد‌ه‌اي به فعاليت مهمانداران در اتوبوس‌ها اشاره و اضافه كرد: برخي شركت‌ها مهمانداراني را براي ارائه خدمات بهتر به كار گرفته‌اند.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در نوروز 91 مانند سال‌هاي گذشته به دليل ارائه خدمات بيشتر و با توجه به اين كه حجم عمده‌اي از سفرها به صورت يك سر خالي انجام مي شود نرخ‌ها 20 درصد افزايش مي‌يابد و پس از پايان ايام نوروز به قيمت قبلي بازمي‌گردد.

جزئيات رتبه بندي شركت‌هاي حمل و نقلي

رييس سازمان راهداري و حمل ونقل جاد‌ه‌اي به انجام اقداماتي در راستاي رتبه بندي شركت‌هاي حمل ونقلي از ابتداي آذر ماه اشاره و تصريح كرد: به شركت‌هاي حمل ونقلي فرصت داده شده بود كه تا پايان سال 90 مدارك خود را ارائه دهند.

وي با بيان اين‌كه از سال 91 شركت‌ها از رتبه‌هاي يك تا پنج به فعاليت مي‌پردازند، تصريح كرد: متناسب با مداركي كه در اختيارمان قرار داده شده رتبه بندي رادر سال 91 انجام مي‌دهيم اما كليه شركت‌ها عملا رتبه پنج را خواهند داشت.

افندي‌زاده با بيان اين‌كه شركت‌ها متناسب با ارائه خدمات، نوع ناوگان و تجهيزاتي كه در اختيار دارند مي‌توانند از ارتقا رتبه برخوردار شوند، خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه پيش فروش در سال جاري زودتر آغاز شده است انتظار داريم كه شركت‌هاي حمل ونقلي با مديريت و برنامه‌ريزي مناسب بتوانند اتوبوس‌هاي برنامه‌اي را در اختيار مسافران قرار دهند.

ارسال به دوستان