۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۰
کد ۲۰۰۱۲۴
انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۷-۱۱-۱۳۹۰

كالاهای متروكه مناطق آزاد و ویژه را سازمان تملیكی تعیین تكلیف می‌کند

در قانون جدید امور گمركی وظایف جدیدی برای سازمان تملیكی ایجاد شده به طوری كه تعیین تكلیف كالاهای متروكه در مناطق آزاد و ویژه برعهده این سازمان نهاده شده است.

عصرایران - مدیرعامل سازمان اموال تملیكی با اعلام آمادگی سازمان اموال تملیكی برای ایفای نقش حاكمیتی با پذیرش وظایف جدید، بیان داشت: آمادگی ایجاد یك بانك اطلاعاتی، یكپارچه سازی اطلاعات و اعلام دقت و صرفه جویی در هزینه و مدیریت اموال مازاد دولت و فروش آنها به نمایندگی از دولت را داریم .

به گزارش عصرایران، اردشیر محمدی در نشستی خبری به مناسبت دهه جر كه در وزارت امور اقتصادی و دارایی، گفت : با توجه به اینكه دستگاه های دولتی اموال مازاد خود را به فروش می رسانند، این امر نیاز به هزینه و نیرو است بنابراین سازمان اموال تملیكی می تواند وارد این عرصه شود.

به گفته وی، در قانون جدید امور گمركی وظایف جدیدی برای سازمان تملیكی ایجاد شده به طوری كه تعیین تكلیف كالاهای متروكه در مناطق آزاد و ویژه برعهده این سازمان نهاده شده است.

وی با اشاره به اینكه سازمان اموال تملیكی یكی از اعضای اصلی سیاست مبارزه با قاچاق كالا و ارز شده، اظهار داشت: پیشنهاد شده كالاهای مظنون به قاچاق توقیف شده و به صورت مستقیم به سازمان اموال تملیكی تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان اموال تملیكی از انعقاد تفاهم نامه با شورای اصناف در جهت شفاف سازی و همكاری با بخش خصوصی در مزایده ها خبر داد و گفت: در مورد فروش اموال غیر منقول با اتحادیه املاك كشور تفاهم نامه ای در هفته جاری امضا خواهیم كرد.

محمدی با بیان اینكه سازمان اموال تملیكی امسال از مرحله زیان عبور خواهد كرد، افزود: پیش بینی می شود در سال آینده نه تنها از زیان خارج شویم بلكه به مرحله سودهی برسیم.

به گفته وی ، در بودجه سال 91 بالغ بر 140 میلیارد تومان درآمد برای سازمان اموال تملیكی پیش بینی شده و امسال این سازمان 19.6 میلیارد ریال طلا فروخته و مبالغ حاصل را به حساب خزانه واریز كرده است.

مدیرعامل سازمان اموال تملیكی از برگزاری مزایده طی سال جاری خبر داد و گفت: این سازمان سالانه 11 مزایده در سال به غیر از فروردین ماه برگزار می كند.

وی با بیان اینكه امسال بیشترین میزان فروش سازمان اموال تملیكی در یك مزایده بالای 12 میلیارد تومان بوده است افزود: پیش بینی می شود در مزایده بعدی این رقم بالاتر و بالغ بر 15 میلیارد تومان شود.

محمدی گفت: 27 درصد اموال غیرمنقول به فروش رفته سازمان اموال تملیكی ، پوشاك و مابقی سایر اموال است، بیشترین حجم كالاهای فروش رفته نیز شامل پوشاك، لوازم برقی، منسوجات، لوازم صنعتی، كالاهای سریع الفساد مثل برنج و چای است.

 
مدیرعامل سازمان اموال تملیكی همچنین از برنامه ریزی برای فروش اموال غیرمنقول در بورس خبر داد و گفت: با این اقدام ، شائبه فروش اموال به مشتریان خاص برطرف می شود.

 
وی افزود: كل فروش سازمان جمع آوری و فروش املاك تملیكی در10 ماه امسال 848 میلیارد و 567 میلیون ریال با رشد 36 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
 
وی سهم اموال منقول از كل فروش را 639 میلیارد و 790 میلیون ریال با رشد 27 درصد و اموال غیرمنقول را 208 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: پیش بینی می شود با تمهیدات اعمال شده تا پایان سال رشد قابل توجهی در فروش و تعیین تكلیف اموال غیرمنقول داشته باشیم و به بالای رشد 50 درصد برسیم.
 
مدیرعامل سازمان اموال تملیكی اظهار داشت: كالاهای متروكه ارسال شده به سازمان اموال تملیكی در صورت تقاضای گمرك قابل اعاده است، به طوری كه حتی پس از اتمام مهلت قانونی صاحب كالا برای ترخیص در صورت اخذ مجوزها و فراهم شدن شرایط ترخیص كالا توسط صاحب كالا این كالاها عودت می شود.
 
وی تصریح كرد: درسال 90 بالغ بر160میلیارد تومان كالا به گمرك اعاده شده اما میزان كالای متروكه اعلام شده توسط گمرك به سازمان تملیكی بالغ بر 166 میلیارد تومان بوده . از این میزان فقط 6 میلیارد تومان كالا فروخته شده، بیشترین كالاها نیز واسطه ای، سرمایه ای، تجهیزات و ماشین آلات خط تولید بوده است.
 
محمدی با بیان این‌كه به عنوان یك بنگاه اقتصادی فقط به فروش فكر نمی كنیم، افزود: امسال 8 میلیارد تومان كالا توسط سازمان اموال تملیكی منهدم شده كه بیشتر آنها غیراستاندارد، غیر بهداشتی و مغایر با شئونات ملی و مذهبی بوده است. به عبارتی دیگر، 15 تا 20 درصد كالاهای تحویلی به این سازمان تحویل ، منهدم می شود.
ارسال به دوستان
سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی نشست وزیران خارجه آمریکا و ۴ کشور اروپایی درباره انفجارهای لبنان مکرون خطاب به سران لبنان : به همه طرف‌های لبنانی، اول از همه حزب الله ، پیام خویشتنداری ارسال کنید / همه باید از جنگ خودداری کنند ای بی سی درباره انفجار پیجر‌های حزب الله: اسرائیل برای این نوع نفوذ دست‌کم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود