۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۰
کد ۲۰۰۳۰۹
انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۰

سخنگوی جبهه منتقدان دولت: مقابل رفتارهای فرا قانونی ایستادگی می کنیم

بنده، آقای مطهری، و آقای عباسپور و بسیاری از دوستان دیگر، ضمن اینکه خود را متعهد به بازگو کردن صدای مردم و انعکاس مطالبات آنها بویژه نسل جوانی که بدلیل نداشتن اشتغال میرود تا قربانی ناکارآمدی های برخی مسئولین شود میدانیم، انتقادات جدی و مبنایی به عملکرد و رفتار دولت داریم
 
حمید رضا کاتوزیان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام لیست جبهه متحد اصولگرایان و حذف بسیاری از چهره های سرشناس اصولگرا از این لیست به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال etedaal.ir ، گفت: اقدامی که انجام شد و منجر به حذف بعضی از دوستان از لیست جبهه متحد اصولگرایان گردید قابل پیش بینی بود و لیستی که به عنوان جبهه متحد اصولگرایان در نهایت بیرون آمد در واقع لیست جبهه متحد گروه های: ایثارگران، پیروان، و پایداری ها ست.

نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: اعتقاد من این است که خیلی نگاه بسته ای در این گزینشها حاکم بوده، البته خوب است که بالاخره به نتیجه نهایی رسیدند گرچه به زعم من به وحدتی که حاکی از جامع نگری باشد نرسیدند و خیلی یکسویه تصمیم گرفتند.  وجود چند نفر منتقد هم در یک لیست نمی تواند لیست را نزد آحاد مردم وجاهت بدهد.  بنده ضمن احترام به افرادی که در این لیستها هستند، با بعضی از آنها اختلاف دید زیادی دارم، مثلا نگاه آنها را در خصوص مسئله صیانت از حقوق ملت و آزادی های مصرح در قانون اساسی بسته و تاریک دانسته و آنرا مضر میدانم.  بنده مشی سکوت و مماشات در برابر تخلفات دولت را که منشأ مشکلات سیاسی و اقتصادی کنونی شده را نیز برغم بعضی از این دوستان اساساً درست نمیدانم و نظری کاملاً مخالف دارم.

سخنگوی جبهه منتقدان دولت ادامه داد: یک مجموعه منسجمی از حامیان دولت در این لیست به چشم می خورند و به نظر من این لیست مورد توجه و عنایت جبهه پایداری به عنوان جبهه اصلی حامیان دولت هم بوده است.

کاتوزیان تصریح کرد: بنده، آقای مطهری، و آقای عباسپور و بسیاری از دوستان دیگر، ضمن اینکه خود را متعهد به بازگو کردن صدای مردم و انعکاس مطالبات آنها بویژه نسل جوانی که بدلیل نداشتن اشتغال میرود تا قربانی ناکارآمدی های برخی مسئولین شود میدانیم، انتقادات جدی و مبنایی به عملکرد و رفتار دولت داریم و ایجاد تغییر در روشها و بکارگیری عقلانیت و خرد جمعی را راهگشای مشکلات و مصائب تلقی میکنیم.  به همین خاطر قطعا حرکت مجزایی را انجام خواهیم داد.  بنده ضمن تبریک به آقایانی که بالاخره توانستند لیست خود را بسته و به سرانجام برسانند، اطمینان میدهم که رقابت سخت، جدی و قاطعانه ای را با آنها در تهران و شاید برخی شهرهای بزرگ خواهیم داشت. و به عنوان افرادی با نگاه دینی اما متفاوت نسبت به مسائل روز فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، و سیاسی، که به نو اندیشی و ادبیات نسل نو اعتقاد داریم لیست مجزایی را اعلام خواهیم کرد.  گرچه پول و امکانات آنها را نداریم!

وی خاطرنشان کرد: این حرکت را حرکتی مبارک می دانیم که نشان دهنده نگاههای متفاوتی است که درون جمهوری اسلامی وجود دارد و فکر می کنم انشا الله اگر فضای تخریب را دوستان در پیش نگیرند و اجازه دهند یک رقابت سازنده و پویا در فضای انتخاباتی سالم برگزار گردد، مردم انتخاب خودشان را انجام می دهند و نتیجه تا پایان اسفند ماه مشخص می شود.

کاتوزیان گفت: من اصلا ناراحت نیستم که در لیست جبهه متحد نیستم، در واقع باید بگویم که بعضاً دوستانی که نامشان در لیست جبهه متحد است به گونه ای نیستند که مایل باشم شانه به شانه بعضی از آنها در یک لیست باشم چرا که بعضی از این دوستان امتحان خود را در برابر ملت پس داده اند.  برخی از کنار خطاهای دولت با سکوت و مماشات و بی تفاوتی گذشتند و در مقابل رفتارهای ناهنجار گذشته سکوت کردند.

کاتوزیان گفت: در هر صورت ما نگاهمان با بعضی از این دوستان متفاوت است و معتقدیم باید با خطا و قانون گریزی برخورد شود و در مقابل رفتارهای فرا قانونی ایستادگی کنیم. باید عقلانیت و خردورزی و مشورت و حرکت بر مبنای نگاه علمی و کارشناسی را مبنای حرکت خود قرار دهیم و دولت را وادار کنیم روی ریل قوانین مصوب مجلس حرکت کند.

وی افزود: قطعا وجود برخی افراد مشترک در لیست اینها مانع رقابت بین جبهه متحد با جبهه پایداری است.  بارها نیز آقایان جبهه متحد رسماً در سخنرانی ها یا مصاحبه ها گفته بودند با جبهه پایداری رقابتی نداریم!  بر همین اساس و خروجی بدست آمده از لیست ها معتقدم جبهه پایداری و جبهه متحد جدا نیستند و هم پوشانی بالایی دارند!  اما آنچه مسلم است - ضمن احترام به دوستان – سیاست یک بام و دو هوا است که جواب نمیدهد!

امروز مردم هم هوشمند هستند و هم مطالبات آنها تغییر کرده، بویژه که نسل جوان و نوگرا اکثریت جامعه ما را تشکیل داده و ایجاد ارتباط و مفاهمه با این نسل ادبیات و ویژگی های خاص خود را می طلبد. نسل جوان دیگر نگاه و نگرشش نسبت به موضوعات سنتی نیست، این نسل با اینترنت، در حال رشد است، شبکه های اجتماعی را فهم کرده آنها را آزموده و گوشه گیر و منزوی نیست.  خواهان تغییرات مثبت و بالندگی در زندگی و معاش خویش است.  به محدودیتهای تحمیلی تن نمیدهد. هشیارانه حوادث ریز و درشت اطراف خود را رصد میکند، شرایط هم سلکان خود را در اقصی نقاط دنیا میبیند، نمیخواهد در وحشت و ابهام زیست کند، میخواهد آینده اش قابل پیش بینی باشد تا بتواند برای آن برنامه ریزی کند، نمیخواهد بصورتی صوری به او احترام بگذارند بلکه خواهان محترم شمردن واقعی عقاید، آراء و اندیشه هایش است، هر چند این عقایدش تند و افراطی باشد.  میخواهد یا حرفش را بپذیرید یا قانعش کنید. جریانی میتواند حمایت پایدار این نسل فهیم را همراه داشته باشد که به درک این مطالبات و ایجاد ارتباط با این نسل موفق شده باشد.

ارسال به دوستان
محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک حمله اسرائیل به یک خودرو در مسیر فرودگاه دمشق ۷۰ کشته در حمله القاعده به پایتخت مالی