۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۱-۱۱-۱۳۹۰
کد ۲۰۰۶۸۳
انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۱-۱۱-۱۳۹۰

انجمن فيزيک امريکا، ترور دانشمندان ايراني را محکوم کرد

همچنان که در اين بيانيه به وضوح گفته‌ شده علم مي‌تواند وسيله اي براي گسترش همکاري‌هاي جهاني باشد و با اين نگاه عميقاً باور داريم دانشگران در سراسر جهان بايد از خشونت مصون بمانند.
انجمن فيزيک امريکا با انتشار نامه‌اي سرگشاده با تاكيد بر اين كه دنبال‌ کردن علم بايد باز و جهاني بوده و دانشگران در سراسر جهان بايد از خشونت مصون بمانند، ترور دانشمندان ايراني را محکوم کرد.

به گزارش ايسنا، متن اين نامه كه به امضاي رابرت ال. باير - رييس انجمن فيزيك آمريكا - رسيده به اين شرح است: «علم به تمام بشريت تعلق دارد، فراتر از مرزهاست و زندگي هر کس را فارغ از نژاد، مليت يا نظام اعتقادي غني‌تر مي‌کند.

تبادلات و همايش‌هاي علمي نه تنها کار علم را به پيش مي‌برند بلکه راه‌هايي براي همکاري‌ صلح‌آميز و تفاهم بين دانشگران باز مي‌کنند. همان‌طور که در بيانيه‌ انجمن فيزيک امريکا (APS) در باره «سرشت‌ بين‌المللي‌ فيزيک و همکاري‌ بين‌المللي»، گفته شده است دنبال ‌کردن علم بايد باز و جهاني باشد. همچنان که در اين بيانيه به وضوح گفته‌ شده علم مي‌تواند وسيله اي براي گسترش همکاري‌هاي جهاني باشد و با اين نگاه عميقاً باور داريم دانشگران در سراسر جهان بايد از خشونت مصون بمانند.

از ديدگاه انجمن فيزيک امريکا، موج کشتار اخير دانشگران ايراني بسيار آزاردهنده است و انجمن از اين که ايالات متحد اين نوع خشونت را محکوم کرده است استقبال مي‌کند.

انجمن فيزيک امريکا، خشونت عليه دانشگران را هر کجا که باشند محکوم مي‌کند و بار ديگر اعلام مي‌کند که به همکار بودن فيزيکدان‌ها تعهد دارد و باور دارد با علم مي‌توان صلح جهاني را تحکيم کرد.»
ارسال به دوستان
عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم!