۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۰
کد ۲۰۱۷۲۰
انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۹-۱۱-۱۳۹۰

دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر: رسانه‌ها بیش از پیش نسبت به موضوع شعر اهتمام داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه مقوله شعر مغفول مانده است، اظهار کرد: با وجود اینکه شعر از تولد تا مرگ با انسان همراه است و در جامعه نیز نفوذ دارد، اما رسانه های دیداری و شنیداری به مقوله شعر کم توجهی می کنند و متولیان رسانه ها باید بیش از پیش نسبت به موضوع شعر اهتمام داشته باشند.

دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر گفت: رسانه های دیداری و شنیداری به مقوله شعر کم توجهی می کنند و متولیان رسانه ها باید بیش از پیش نسبت به موضوع شعر اهتمام داشته باشند.

به گزارش ستاد خبری ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر، مراسم اختتامیه جشنواره منطقه ای شعر فجر در استان خراسان رضوی روز 26 بهمن ماه با حضور دبیر اجرایی جشنواره، جواد آرین منش نماینده مجلس شورای اسلامی و مسوولان ادارات کل ارشاد استان ها برگزار شد.
جشنواره منطقه ای شعر فجر در مشهد از ساعت 15 در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) واقع در پارک ملت مشهد برگزار شد. در این حاشیه این مراسم نمایشگاهی متشکل از کتاب های شعر با موضوع روزشمار انقلاب اسلامی، توسط نهاد کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برپا شد.

در این مراسم علاوه بر شعرخوانی شاعران منطقه ای، 3 شاعر مهمان از تهران، ناصر فیض، محمود حبیبی کسبی و حسن دلبری حضور داشتند که ضمن شرکت در نشست تخصصی بررسی شعر معاصر در مراسم اختتامیه به شعرخوانی پرداختند.

انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در انعکاس مهمترین جریان شعر کشور

رضا حمیدی دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر در مراسم اختتامیه جشنواره شعر فجر در مشهد با اشاره به عنایت ویژه مقام معطم رهبری، رییس جمهور و وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی به مقوله شعر، گفت: انتظار ما از رسانه ها در پوشش اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه شعر بیش از آن است در حالی که آنها بیشتر به موضوعات دیگر فرهنگی چون فیلم و تئاتر می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه مقوله شعر مغفول مانده است، اظهار کرد: با وجود اینکه شعر از تولد تا مرگ با انسان همراه است و در جامعه نیز نفوذ دارد، اما رسانه های دیداری و شنیداری به مقوله شعر کم توجهی می کنند و متولیان رسانه ها باید بیش از پیش نسبت به موضوع شعر اهتمام داشته باشند.

حمیدی به استفاده از ابزارهای مختلف رسانه ای در آشنا کردن مردم با شعر اشاره کرد و توضیح داد: مادربزرگ ها و پدربزرگ ها در قدیم الایام برای کودکان مولانا و حافظ و سعدی می خواندند، اما امروزه شاهد هستیم که سریال ها و فیلم ها در تلویزیون و بازی های رایانه ای، جایگزین قصه خوانی شده است و در حال حاضر خیلی کم دیده می شود که کودکان با اشعار حافظ و سعدی مأنوس باشند. رسانه ها باید با بکارگیری تدابیر مختلف، این سنت مبارک را که در گذشته وجود داشته دوباره به میان خانواده ها بازگردانند.

ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر از 17 بهمن با برگزاری آئین افتتاحیه در کرمانشاه آغاز شد و اول اسفند ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در تهران به پایان می‌رسد.

ارسال به دوستان
انفجار پیجرها بخش کوچکی از یک ماجرای به هم پیچیده است- فریدمن مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس)