۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۳۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۳-۱۲-۱۳۹۰
کد ۲۰۳۷۸۴
انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۳-۱۲-۱۳۹۰

پيش‌فروش سکه 9 ماهه شد

وی افزود: از روز شنبه تا پنج شنبه هفته آینده پیش فروش سکه با همان قیمت قبلی 598 هزار و 900 تومان در شعب بانک ملی آغاز خواهد شد.

فارس: مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی از 9 ماهه شدن پیش فروش سکه با همان قیمت 598 هزار و 900 تومان خبر داد و به تشریح برنامه‌های این بانک برای جلوگیری از تشکیل بازار سیاه و عرضه سکه‌ از 29 فروردین پرداخت.

عباس کمره‌ای درباره برنامه بانک مرکزی برای پیش‌فروش سکه در هفته آتی، اظهار داشت: بانک مرکزی پیش فروش سکه را برای هفته آتی نیز در دستور کار دارد اما طبق آخرین تصمیم قرار است این پیش فروش 9 ماهه باشد.

وی افزود: از روز شنبه تا پنج شنبه هفته آینده پیش فروش سکه با همان قیمت قبلی 598 هزار و 900 تومان در شعب بانک ملی آغاز خواهد شد.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی در ادامه درباره چرایی تصمیم این بانک برای 9 ماهه کردن پیش فروش سکه تصریح کرد: قبلاً رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که ظرفیت تولید مد نظر بانک است و هر زمان که ظرفیت‌ها تکمیل شود برای اینکه به تعهد خود پایبند باشیم سررسیدها را تغییر خواهیم داد.

مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد سکه‌های پیش فروش شده دارید یا خیر؟ اظهار داشت: در شیوه جدید استقبال از پیش فروش سکه کاهش یافت و دلیل این امر نیز انتشار گواهی‌های سپرده و گواهی‌های مشارکت بود اما به هر صورت ارزش تعهد پیش فروش سکه ها حدود ۹ میلیون است که به صورت ۴ ماهه، ۶ ماهه و ۸ ماهه پیش فروش شده‌اند.

ارسال به دوستان