۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۶۹۳۱
تعداد نظرات: ۱۶۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۹-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۶۹۳۱
انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۹-۰۱-۱۳۹۱

پایبندی معکوس به فرمول علی علیه السلام

چرا پیش نمی رویم؟

عصرایران - حضرت علی علیه السلام می فرمایند: " نگاه کن چه چیزی گفته می شود ، نگاه نکن چه کسی می گوید." ؛ این ، نه یک دستور دینی صرف یا موعظه اخلاقی که یکی از فرمول های پیشرفت هر جامعه ای است.
هر گاه مردمان جامعه ای خود را از قید حب و بغض افراد رهانیده و به حق و باطل سخنان و اعمال آنها توجه کرده اند ، مسیر ترقی شان گشوده شده است ولی جوامعی که ملاک ها و میزان هایشان ، نه "حق و حقیقت" که "افراد و گروه ها" بوده اند ، با سر به زمین خورده اند. کشورهای جهان سوم که پر هستند از قهرمانانی که مردم آنها را می پرستند ، مصداق عینی این ماجرایند.

به هزار تأسف باید گفت که جامعه ما به شدت از عمل به آموزه ارزشمند حضرت علی علیه السلام فاصله گرفته است و عمدتاً نگاه می شود که "چه کسی" می گوید و اکثراً کاری ندارند که "چه چیزی" گفته می شود!

یک مثال از ماجراهای همین ایام اخیر می زنم: فیلم "گشت ارشاد" ساخته سعید سهیلی ، با اعتراض برخی گروه های خاص و با این عنوان که ارزش ها را به سخره گرفته است ، از ادامه اکران بازماند. این در حالی است که این فیلم با استقبال بسیار گسترده مردم مواجه بود و توانست در همان چند روز نخست اکران نوروزی ، نیم میلیارد تومان بفروشد.

سال گذشته نیز در چنین ایامی ، فیلم اخراجی ها ، بر پرده سینماها بود. در آن فیلم هم مانند "گشت ارشاد" برخی خط قرمزهای ساختگی ( و نه واقعی ) به طنز گرفته شده بود.
با این حال ، نه تنها مدعیان ارزشگرایی ، علیه آن فیلم به خیابان نریختند و از تریبون های عمومی علیه اش نطق نکردند و از اکران به زیرش نیاوردند ، بلکه زمین و زمان را برای تبلیغش بسیج کردند و به مدارس و ادارات بلیت های ارزان و مجانی دادند تا خدای ناکرده دیدن آن فیلم را از دست ندهند!
 به راستی مگر جز این بود که اگر می خواستند ، می توانستند مته به خشخاش بگذارند که اخراجی ها به "بچه های جبهه و جنگ" اهانت کرده است و آنها را ریاکار و معتاد و جیب زن و سارق و لوده معرفی کرده است؟!
جالب این جاست که در فیلم گشت ارشاد ، افرادی که با لباس نیروهای ارزشی به اعمال خلاف می پردازند ، جعل عنوان کرده اند ولی در اخراجی ها ، جعل عنوانی در کار نیست و عناوین مجرمانه و موهن فوق الذکر ، به کسانی اطلاق شده که به عنوان بسیجی در جبهه ها حضور داشته و واقعاً اسیر و جانباز هم شده اند.

حال به سوال قبلی برمی گردیم: علت این منع و آن تشویق چه بود؟ چرا با اخراجی ها آن مهربانی ها را کردند و با گشت ارشاد این جفاها را؟
پاسخ را می توان در عمل معکوس به دستور حضرت علی علیه السلام یافت: اینان ، کاری ندارند چه حرفی گفته می شود ، بلکه به گوینده کار دارند! اگر خودی باشد (خودی هم با تعریف مضیق خودشان!) ، هر چه گفت نوش است و شهد و عسل ! ولی اگر کسی خارج از دایره تنگ شان سخنی بگوید ، ولو آن که عین حق باشد ، باید منکوب و محکوم شود مخصوصاً اگر آن حرف حق ، حرف حسابی متضمن نقد و انتقاد هم به اینان باشد!

اخراجی ها را مسعود ده نمکی ساخته بود ، بنابر این چه جای وهن ارزش ها در آن؟ ولی گشت ارشاد را سعید سهیلی ساخته است که عضو گروهی که ده نمکی عضوش بود ، نیست و سوابق طلایی(!) او را ندارد.
بنابراین ، فارغ از این که اخراجی ها چه می گوید و گشت ارشاد از چه می نالند ، باید از اولی حمایت کرد و بر دومی تاخت زیرا در قاموس اینان که خود را شیعه دو آتشه علی علیه السلام می دانند ، باید به "گوینده" نگریست که کیست نه به "سخن" چه چیست!

قبل از عید هم عده ای به "جدایی نادر از سیمین" تاختند و مدعی شدند که در این فیلم چون چند ایرانی دروغ گفته اند ، پس علیه ایران سیاه نمایی شده است اما همین افراد ، آیا نمی توانند با همین بهانه ، جلوی فعالیت شبکه "آی فیلم" را هم بگیرند که فیلم ها و سریال های ایرانی را برای کشورهای عربی پخش می کند؟ فیلم ها و سریال هایی که به مقتضای قصه هایشان ، پر هستند از انسان هایی که دروغ می گویند ، دزدی می کنند ، آدم می کشند ، کلاهبردای می کنند و ...!اما هیچ اعتراضی به "آی فیلم" نیست ( ما هم معتقدیم که جای اعتراضی هم نیست) .
علت این که آقایان دلسوز حیثیت ایرانی(!) علیه جدایی نادر از سیمین ، رگ گردن متورم می کنند ، این است که آن را فردی غیرخودی که حتی در مواردی کراوات هم زده است(!) ساخته که نامش اصغر فرهادی است ولی "آی فیلم" را بچه های خودی در صدا و سیما بر روی آنتن می فرستند!

این "مساله" ، تنها در عرصه سینما بروز و ظهور ندارد و همه شؤون سیاسی و اجتماعی کشور و جامعه را در بر گرفته است ؛ اگر روزنامه کیهان انتقاد کند ، به عنوان " منتقد منصف" از دست رئیس جمهور جایزه می گیرد ولی اگر فلان روزنامه یا سایت که با آقایان پالوده نمی خورد همان نقد را مطرح کند ، متهم می شود به سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی و آب به آسیاب دشمن ریختن و نهایتاً هم سر و کارش با توقیف و هزار مشکل دیگر است!

اگر زوجه مکرمه جناب الهام ، به همه کسانی که بار انقلاب را از قبل از 1357 تا دوران جنگ و امروز بر دوش کشیده اند ، هر چه خواست نثار کند ، آقایان با این ادعا که "آزادی بیان" داریم در مملکت ، بالای چشمش را فوت هم نمی کنند ولی اگر فلان وبلاگ نویس نصف همین حرف ها را بنویسد ، باید با ترس و لرز وبلاگش را رفرش کند که فیلتر شده است یا نه؟!

چرا چنین است؟ چون عادت کرده اند "به گوینده نگاه کنند ، نه به حرف" و این است یکی از رموز عدم پیشرفت شایسته جامعه ما. تعارفی هم در کار نیست ، تا عادت های زشتی چون همین مورد را ترک و اصلاح نکنیم، سرنوشتی جز نگریستن حسرت بار به پیشرفت های ملل دیگر نخواهیم داشت.

پی نوشت:
*انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال


عصرایران منتظر یادداشت های کاربران فرهیخته خود برای پاسخ به این پرسش راهبردی است که چرا آن گونه که باید و شاید ، پیش نمی رویم و چه باید کرد؟
بدیهی است نوشتارهایی که با توجه به "واقعیت های موجود" قابل انتشار هستند ، در معرض مطالعه و قضاوت عموم قرار خواهند گرفت .
شاید این ، کمترین کاری باشد که می توانیم برای میهن انجام دهیم: «یافتن درد ، جستجوی درمان»

جعفر محمدی - سردبیر





ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۶۳
در انتظار بررسی: ۹۴
غیر قابل انتشار: ۵۵
قشقايي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
10
572
جعفر عزيز ، دستمريزاد با نوشته اي كه چون از دل بر ميايد بر دل مينشيند. اينا حرف مردمه.
اما جواب اين سوال شما به روشني در مقاله داده شده، تا زماني كه ما اينجوري سليقه اي برخورد ميكنيم و ضابطه اي وجود ندارد همينه
بهترين جواب سوالتونو خودتون گفتين
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
بهترین راه حل اینه که هرکسی تو زندگی شخصی خودش و در برحورد با اطرافیانش از سخن حضرت علی استفاده کنه تا این فرهنگ تو جامعه نهادینه بشه ...هر تغییری رو اول باید از خودمون شرع کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
7
293
از این به بعد تایید صلاحیت و یا رد صلاحیت فیلم ها رو بدین همین اقایون.در ضمن کاش در همه موارد بجز این گروها خاسته های افکار عمومی چنین در دولت و تصمیمات عمومی اثر گذار می بود
مهتاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
8
326
احسنـــــــــــــــــــــــــــــــت، آفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــرین. آن سرکار خانم علیه و مخدره را واقعا گل گفتی.
توکل
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
10
377
با تشکر

از عصر ایران..

در آخر الزمان مردم تا جایی دیندار هستند که دین به منافعشان لطمه نزند!....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
احسنت
بايد روي اين حرف فكر كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
تا بوده همین بوده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
7
260
دو کلام حرف حق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
برادر ناشناس !
شايد شما به تازگي به جمع كاربران عصر ايران پيوسته ايد اگه درست ميگم خوش آمدي . فقط خواستم خدمتت عرض كنم كه عصر ايران هميشه حرف حق رو ميزنه از معدود سايتهايي هستش كه جرات نوشتن حرف حق رو دارد . موفق باشي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
باهات موافقم. این سایت سعی می کنه حق بنویسه
عمار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
10
336
برخورد با فیلم گشت ارشاد و تبلیغات پرحجم برای قلاده های طلا میزان و ظرفیت گروه ها و افراد را نسبت به مسایل روشن ساخت .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
باعرض معذرت چه ربطي داشت!!!!!!اينا دارن قلاده هاي طلا رو هم كه بلاشك جز بهتريناست قرباني مي كنن
سلامت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
جناب ناشناس من کارگرادان هستم می تونم یک فیلم درباره فساد 3000 میلیاردی یا گروه انحرافی آنگونه که خودم می خواهم بسازم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
آفرین !درست گفتی رقیب جدی دیگری برای آن فیلم مثلا! سیاسی وجود نداشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
8
176
واقعا عالی بود. دست مریضاد
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
درسته آفرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
496
35
دوستان قبل از اینکه راجع به تفکر من پیشداوری کنید یا مثبت و منفی بدین فقط میخام لطفا به سوال من جواب بدید، واقعا جدایی نادر از سیمین سیاه نمایی نداشت؟؟ نمیشه منکر فیلمنامه قوی و بازی عالی بازیگران و کارگردانیش شد ولی من بالشخصه اگه اون سکانس اول سیمین نمیخاس از کشور خارج شه (بخوانید فرار کنه) خیلی بیشتر به دلم می نشست...حس می کنم با اون سکانس خیلی از مسائل مطرح شده در فیلم به ایران نسبت داده شد انگار که فقط ایران اینجوریه در حالیکه مابقی فیلم از کارهایی که هرکسی هرجایی ممکنه بکنه حرف می زد،، واقعا چند درصد آدما تو هرجایی در شرایط نادر ممکنه حقیقتو کتمان نکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
نه عزیزم
سیاه نمایی نداشت!
یه چشم بگردون تا ببینی چطور ملت دارند میرن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
چرا واقعا همینطوره جدایی نادر کارگردانی واقعا قویی داره اما فیلمنامه آن دنبال سیاه نمایی و اسکار گرفتن بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
به خدا سیاه نمایی نداشت. من دارم دور و برم می بینم که هر کس بتونه داره از ایران می ره ( بخوانید فرار می کنه !! )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
برو صف سفارتخانه های کشورهای اروپائی رو برای گرفتن انواع ویزاها نگاه کن متوجه میشی .گفتن ما بی فایده است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
سیاه نمایی یعنی حقیقت را تغییر دادن. اینی که خیلی ها آینده‌ای برای فرزندانشان در ایران نمی‌بینند و به فکر رفتن هستند عین واقعیت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
(من نظر اولو دادم)
البته عذر میخام این نظرو اینجا دادم ، منم با کلیت بحث موافقم ، زیادم نظرم ربطی به این موضوع نداشت ولی این مساله واسم مطرح بود اشاره شد یادم افتاد
bahman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
شمارو ارجاع میدم به مصاحبه همین خانمی که از مسئولای جنبش وال استریت بود و اومده بود ایران،اول که گفت دید ایرانی ها نسبت به وال ستریت اشتباه بوده!بعدش هم راجع این که بسیاری از دانشجوها از نحوه سفر به آمریکا ازش سوال کردند!خودمونم خودت دوست نداری تو یه کشور ایده آل زندگی کنی که توش به خاطر نظر یه عده فیلمی از اکران پایی نیاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
ببین دوست عزیز من و بسیاری از اقوامم و بسیاری از دوستانم اگر 1% موقعیت سیمین رو داشتیم (یعنی میتونستیم بریم) مطمئن باش وقت رو تلف نمیکریم و میرفتیم

دلیلش هم روشنه / برو فیلم گشت ارشاد رو ببین شاید یکی از دلایل رو فهمیدی (البته اگر بزارن همون فیلم رو هم ببینی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
(من نظر اولو دادم)
چون پاسخ اصلیم غیر قابل انتشار شد یجور دیگه میگم
البته که مهاجرت هست ولی به نظر شما دلیلش دروغگوییه مردمه؟! به خاطر مشکلاتی که با بقیه مردم داریم مملکتو ترک میکنیم؟
نوک پیکان این فیلم مردم ایرانن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
ميخواي خودت برو پشت دوربين فيلم رو از اول بساز!! آخه عزيز من كل داستان فيلم روي همين موضوع سكانس اول و خارج رفتن سيمين و ماندن نادر به خاطر پدرش شكل گرفته. سياه نمايي يعني چي؟ شما خودت هم داري دقيقا مرتكب همون اشتباه استدلالي ميشي كه مطلب بالا بهش اشاره كرده. با اين خط كش شما ميشه بفرماييد كدام فيلم يا داستان يا حتي خبر روزنامه و تلويزيون هست كه سياه نمايي نداشته باشه؟ پس به قول نويسنده مطلب بالا، اخراجيها سياه نمايي نداشت؟ هيچ چيز مطلق نيست، نه خوبي و نه بدي. مهم درصدها و اندازه هاست كه به هر چيز معني و مفهوم خوب و بد رو نسبت ميده. ضمنا فيلمهايي در اين سطح، چيزي نيستند كه تمام افراد جامعه بپسندند. مسئله اينجاست كه اگر اخراجيها اسكار گرفته بود در همين تلويزيون خودمون براش مراسم تقدير برگزار مي كرديم. من هم كه دارم اين چند سطر رو مينويسم كم و بيش دچار همين جانبداري هاي ناخواسته هستم، شك نكن. پس قبل از هر چيز بهتره خودمون را اصلاح كنيم
نظر دهنده اول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
مگه من گفتم مهاجرت نیس که این حرفارو میگید؟؟
اخراجیها سخیفتر از اون بود که بخایم راجع بهش صحبت کنیم، فیلمی که یکسر لودگی باشه با لوده بازی میشه نقدش کرد!
خاهش کردم پیشداوری نکنید
بنده مشکلی با آزادی بیان ندارم و حتی اگر هم فیلمی هم مشکلی داشته باشه تشخیصش با بیننده هاشه،
من فقط نظر شخصیمو گفتم و خواستم نظر بقیرو بدونم
محسن
| Japan |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
مطمئن باش که نداشت برای اینکه الان میتونی تو جامعه کسانی را ببینی که ارزوی اقامت در کشورهای اروپایی را دارند ، غیر از اینه؟؟؟
تسنيم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
سلام موافقم واقعا اين فيلم سرتاپاش سياه نمايي بود آخه اگرتوي اين جهان پرازمشكلات كسي باخودش فكر كنه كه فقط ايرانه كه مشكلات داره واقعا بايد به عقلش شك كرد توي همه كشورها اللخصوص آمريكا واروپا مشكلات بيداد مي كنه اما اون قدر دستگاه هاي سانسورچي شون قويه كه نمي گذارند مو لاي درزش بره وتامي تونند برعليه كشورهاي ديگه سيا ه نمايي مي كنند واگرببينند كشوري خودش اين كارو كرده بهش جايزه مي دن راستي ميشه گين چرا صهيونيست ازفيلم مدارصفردرجه اين قدرعصباني شدند اما ازفيلم جدايي نادر ازسيمين خوشحال ؟؟؟چون اين فيلم درست مطابق ميلشون بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
دوست عزیز
شما اینو گفتی و نظرت اینه: "البته که مهاجرت هست ولی به نظر شما دلیلش دروغگوییه مردمه؟! به خاطر مشکلاتی که با بقیه مردم داریم مملکتو ترک میکنیم؟"

البته که مهاجرت به خاطر همینه. یه نگاهی به دور و برت بنداز ببین که همین دروغها و رفتارهای مردم که دیگه گرگ صفتانه شده اگه بخوای درست زندگی کنی، درست برخلاف جهت آب شنا کردنه؟ و چقدر می تونه زجرت بده؟
می خوای برات مثال بزنم؟:
اگر بخوای درست رانندگی کنی ...
اگر بخوای حق مردم رو رعایت کنی ...
اگر بخوای پول حلال بدست بیاری ...
اگر بخوای کاری رو از روال درستش انجام بدی ...
و...

با این شرایط با باید بسازی یا باید برای پیداکردن یک زندگی بهتر برای خودت و بچه هات، ریسک کنی و به دنبال یک مکان جدید برای زندگی باشی.
این وضعیه که با این طرز زندگی کردنمون، برای خودمون درست کردیم و عین واقعیته!
کمی دورتر از دور و برت نگاه بنداز و فکر نکن که دنیا همش همون چیزیه که دور و برت اتفاق می افته.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
از برخورد شما در نظراتی که داشتید بسیار خوشم آمد و به دلیل این طرز برخورد به شما + دادم !
به نطرم خیلی از ایرانی ها نمیخوان از ایران برن ، شاید به خاطر شرایط کاری و زندگیشان باشد و به همین دلیل اصلا به این موضوع فکر هم نمیکنند چه برسه به .... ولی این رو هم بدونید که از 60 نفر هم کلاسی های من در سال اول دبیرستان ، تا کنون ( پیش دانشگاهی) 20 نفر از ایران رفته اند .
نظر دهنده اول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
"البته که مهاجرت به خاطر همینه. یه نگاهی به دور و برت بنداز ببین که همین دروغها و رفتارهای مردم که دیگه گرگ صفتانه شده اگه بخوای درست زندگی کنی، درست برخلاف جهت آب شنا کردنه؟"
دوست عزیزی که نظرت اینه ، تو واقعا قبول داری که فیلم این قضاوتو داره و به عنوان یه ایرانی از مطرح شدنش در سطح جهان به خودت می بالی؟؟ اینا یکم با هم در تناقض نیس؟؟
بله باید خوشحال بود یه ایرانی در سطح اول دنیا تونسته هنرشو مطرح کنه اما نباید بیشتر از اون ناراحت بود که مردم ایران تو همین سطح اول دنیا به عنوان یه عده به قول شما گرگ صفت شناخته بشن؟؟

تو از موفقیت اون بیشتر خوشحالی یا از گرگ صفت شناخته شدن خودت؟؟
نظر دهنده اول
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
علیرضای عزیز
من هم با وجود اینکه ظاهرا نسبت خیلی بالایی از مخاطبین سایت نظری مخالف من داشتند خوشحالم که همگی سعی کردیم در آرامش دلایل خودمونو واسه همدیگه شرح بدیم.
امیدوارم جامعمون هم به سمت تضارب آرا و گفتگو حرکت کنه و از این حالت دو قطبی که به نظرم آفتی داره میشه برای کشورمون حرکت کنه...
این موضوع خودش ارتباط مستقیم داره با موضوع بحث که شرایط جوری شده هرکس راجع به هر موضوع خردی نظری میده ، سعی میکنیم از حرفش استنباط کنیم تو چارچوب کدوم جناح سیاسی ای داره حرف می زنه، بعد نسبت به ارتباطمون با اون جناح (و نه نسبت به حرفی که گفته شده) موضع میگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
از دست ادمهایی امثال تو میخواسته فرار کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
من خوشحالم که شما با منطق و مودب صحبت می کنید ولی دوست عزیز این فیلم ساخته نشده که جایزه اسکار رو بگیره , یه فیلم بسیار زیبا و پرمفهوم بوده که در ابتدا جایزه رو از جشنواره فجر گرفته
دوست عزیز شما گفتی "اگه اون سکانس اول سیمین نمیخاس از کشور خارج شه (بخوانید فرار کنه) خیلی بیشتر به دلم می نشست" خب این یعنی شما مثل نادر به موندن اعتقاد دارید , اما نمیشه منکر این شد که خیلی ها رفتن و چندین برابر اون خیلی ها( من جمله خود من!) در آرزوی رفتن هستن
تو فکر می کنی دلیلش چیزی جز دروغ می تونه باشه؟ من نمی خوام نظرم غیر قابل انتشار بشه به همین دلیل به دروغ هایی که در سطح کلان به خورد ما داده میشه اشاره نمی کنم ولی به خدای واحد قسم می خورم من یکی اگه می خوام برم فقط به این دلیله که دروغ در سطح وسیعی توی جامعه ما رخنه کرده , وقتی می بینم سیاستمداران ما پشت قاب تلویزیون ظاهر میشن و به وضوح دروغ هایی رو به تحویل من و مردمم میدن و من نوعی هیچ راه اعتراضی ندارم به خدا احساس حقارت می کنم , احساس بدبختی بهم دست میده, به خودم می گم بیچاره این همه درس خوندی فوق لیسانس گرفتی ولی اینا شعور تو رو در حد یه جلبک هم نمی بینن که بخوان با تو و امثال تو صادق باشن ... و وقتی این حس حقارت در من زیاد میشه و می بینم نمی تونم کاری بکنم دوست دارم برم جایی که اگه قراره سیاستمدارم بهم دروغ بگه یک دروغ در میان 10 حرف باشه نه اینکه از 10 تا حرف 8 تاش دروغ باشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
مطمئنم اگر جدایی نادر از سيمين اين همه جايزه نمی‌برد متهم کردن آن به سياه‌نمایی بسيار کمتر می‌شد. جدایی يک فيلم اجتماعی است نه سياسی. دروغ و مشکلات داخلی به زعم سيمين مسائل اجتماعی هستند و ارتباطی به سياست ندارند. گيرم که بعضی‌ها از آن استنباط سياسی کنند آيا نظرات شخصی باعث می‌شود که حقيقت يک چيز تغيير کند؟
اينجا ايران است و موفقيت‌ها به همين سادگی سرکوب می‌شوند.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
8
114
واقعا تحلیل جالبی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
8
114
اي كاش همگي با انصاف قضاوت ميكرديم وبه قول سالار شهيدان لااقل آزاد مرد باشيم تا بتوانيم سربلندي اسلام ناب و ايران عزيز را در همه جهان ببينيم بهاميد ان روز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
6
88
سلام و عرض ادب و تبریک سال نو خدمت 1- هموطنان عزیز
2- اصحاب رسانه امیدوارم نظر اینجانب بعنوان یک مخاطب قابل درج باشد!!!!
با نظر نگارنده مطلب حاضر اینجانب نیز موافقم براستی سخن مولا که به جوهر کلام توجه شود نه به گوینده آن در برخی از رسانه ها مهجور مانده است چند نکته را لازم میدانم یادآور شوم 1- رویکرد رسانه های حق گو و شفاف (که زبان حقگوی و شجاع جامعه هستند و مقدس ترین و الهی ترین رسالت را دارند) با مواضع امثال همسر آقای الهام و آقای ده نمکی وعملکرد سابق و جاری و چالش کشیدن آنها در پیشگاه ملت و بیان حقایق بدون جانبداری سیاسی بسیار ضیف بو ده است.
2- رویکرد جانبدارانه صدا وسیما بسیار ضعیف بوده است واقعا شرم اور است که رسانه ملی در دوران انتخابات هموطنانی را نشان دهد که از پوشش کافی برخوردار نیستند و در سایر زمانها گویی هموطنانی اینچنینی در ایران زندگی نمی کنند.
3- رنگ باختن شعار سیاست ما عین دیانت ماست عدم و جود تقوی در میان دولتمردان
در پایان یادآوری این نکته که رسالت رسانه پاک کردن جامعه از طریق شفاف سازی و جلو گیری از سوئ استفاده از نا اگا هی جامعه است. حق یارتان باد
یک دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
4
84
احسنت!
ببینید
اگر واقعا بخواهیم این مشکل را موشکافی کنیم، مشکل اساسی تر از این مبحث است!
نگاه کنید: بر فرض مثال موسیقی
آیا تمام موسیقی هایی که در ایران تولید و به تایید وزارت ارشاد میرسند با موازین شرعی ما هم پوشانی دارند؟
آیا در پاره ای از موارد اگر از انصاف دور نشویم موسیقی تولید شده در خارج از ایران نزدیک تر به معیار های اسلامی نمی باشد؟؟
بر گردیم به زمان جنگ؟!
چرا آن زمان این گونه نبود و معیار سخن بود نه افراد!
به نظر بنده مشکل از درک نکردن درست ضوابط و جابجایی آن با روابط است!
آیا در سیاست ما این گونه نیست؟؟؟
آیا در سیاست ما اگر جناحی بر راس امور تسلط داشته باشد، تمام افراد متعلق به جناح رقیب (حتی تا سطوح بسیار پایین ) و یا تمام طرح ها و برنامه ریزی های جناح های قبلی حاکم بر امور را جابجا و حذف نمی کند؟؟
urmia
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
84
زمانی که ارزش های خود ساخته که مبنایشان پیشبرد اهداف شخصی است تا اجتماع و مردم جای ارزش های عادلانه را گرفته است شاهد چنین مصائبی! خواهیم بود.
علی (ع) مردانه اعتراض مینمود و وام گیر این و آن نبود ...
صدرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
6
81
واقعا کشور های جهان سوم پر از قهرمانان توخالی هستند که بدلیل اینکه در زمان مناسب در جای مناسب بودند قهرمان شدند و خیلی ها میپرستندشون در حالی که هیچ ایدئولوژی قابل طرحی ندارند و فقط موج سوارند
پاسخ ها
صدراخواه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
از این بهتر نمیشود گفت. قل و دل - جواب همه مشکلات از 2500 سال پیش همین جاست.
يك خواننده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
4
48
سلام با تشكر از مقالات و پيگيري هاي شما
بعضي اقايون هر جور كه به نفعشون باشه حرف ميزنند يك زماني مردم رو مجبور به پذيرش عقايدشون مي كنند يك زماني دم از ازادي بيان مي زنند و به قول خودشون حقايق رو مي گند البته در اين زمان نقاب روشنفكري و فيلم سازي بهتر جواب ميده چون مردم بابتش پول ميدهند
mgh
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
4
51
احسنت .
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
73
بسم الله الرحمن الرحيم
على امير المؤمنين با خوارج در منتهى درجه آزادى و دموكراسى رفتار كرد.او خليفه است و آنها رعيتش،هر گونه اعمال سياستى برايش مقدور بود اما او زندانشان نكرد و شلاقشان نزد و حتى سهميه آنان را از بيت المال قطع نكرد،به آنها نيز همچون ساير افراد مى‏نگريست.اين مطلب در تاريخ زندگى على عجيب نيست اما چيزى است كه در دنيا كمتر نمونه دارد.آنها در همه جا در اظهار عقيده آزاد بودند و حضرت خودش و اصحابش با عقيده آزاد با آنان روبرو مى‏شدند و صحبت مى‏كردند،طرفين استدلال مى‏كردند،استدلال يكديگر را جواب مى‏گفتند.

شايد اين مقدار آزادى در دنيا بى‏سابقه باشد كه حكومتى با مخالفين خود تا اين درجه با دموكراسى رفتار كرده باشد.مى‏آمدند در مسجد و در سخنرانى و خطابه على پارازيت ايجاد مى‏كردند.روزى امير المؤمنين بر منبر بود.مردى آمد و سؤال كرد.على بالبديهه جواب گفت.يكى از خارجيها از بين مردم فرياد زد:«قاتله الله ما افقهه‏»(خدا بكشد اين را،چقدر دانشمند است!).ديگران خواستند متعرضش شوند اما على فرمود رهايش كنيد،او به من تنها فحش داد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
247
18
فرق خودي با غير خودي اين است كه خودي ضعفها را به جالش مي كشد تا بسازد ولي غير خودي به جالش مي كشد تا خراب كند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
حتما هم ملاک خودی و غیرخودی هم خود شما هستید!!!!!!!!!!! در ضمن اون مثبت رو هم من دادم اشتباهی ، ببخشید می خواستم منفی بدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
در پاسخ به آن آقایی که اشتباهی مثبت دادند عرض میکنم
نه عزیزم ملاک خودی و غیر خودی ایشان نیستند، ملاک حقایق دین است
البته تمام قدرت استدلال و استنباط شما تا همینجاست که پس از شنیدن هر کلامی به جای پاسخ دادن به منطق آن کلام به همین جملات کلیشه‌ای و مضحک متوسل می‌شوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
و من هم در پاسخ به شما عرض می کنم که بله! ملاک دین است اما متاسفانه همین آقایان دین را هم به مذاق خودشان تعبیر می کنند و اصلا بقیه رو مسلمون نمی دونن! فکر می کنن فقط خودشون مومن هستند و الباقی ملت جهنمی اند! مشکل اینه عزیزم.
اون حرف من رو هم که گفتی مضحک هست ، اینا عملا دارن اجراش می کنن. بنابراین مضحک نیست ، تلخ و گزنده است.
سیدمهدی موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
اخوی می دانی حکایت شما مانند حکایت جورج بوش است که بعد از فتنه 11 سپتامبر(فتنه) گفت هرکس با ما نیست بر علیه ماست .
حالا شما هم همین صحبت را با لعاب دین عرضه می کنید.
خودی کسی است که حقیقت را بیان کند آنچنان که حضرت رسول می فرماید حقیقت را بگوئید هرچند که علیه شما باشد.
و به بیان حضرت سیدالشهدا اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.
آیا این جماعت مخالف شما در قبال نمایش فیلم قلاده های طلا لشکر کشی اصحاب الموتور راه انداختند.که شما این چنین بر همگان توفق می جوئید.
مسعود
United States of America
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
81
احسنت به عصر ايران.واقعا زيبا تحليل كرديد.
اي كاش بفهمند كه ادامه وضع موجود به ضرر خود آقايان تمام ميشه!
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
42
با سلام به شما اقای محمدی
امیدوارم سال خوبی داشته باشید
متن شما حاوی نکات درستی بود اما همه جوانب بحث در ان گفته نشده بود
شاید رسالت کسانی چون شما فقط اگاه ساختن از موارد اینچنینی نباشد بلکه تلاش برای نهادینه کردن تعقل بجای احساس و عمیق نگاه کردن بجای سطحی نگری و ... باشد
تلاش برای درست عمل کردن در حوزه رفتار وگفتار و تقویت ارزشهای مهمی که در این بین صدمه می بینند
کمک به ساخت یک چارچوب ارزشی مبتنی بر دین وتعقل و یاداوری ارزشهای راستین وشرایط موجود به ما در تصمیم گیری درست کمک می کند
شاید جای اموزش در این بین بسیار خالی باشد
اگر سلسله مباحثی در حوزه تعقل اجتماعی توسط افراد به نام در رسانه محترم شما باب شود کمک بسیار شایانی به این مقوله خواهد شد
مجتبي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
75
جناب جعفر محمدي از نوشته هات خوشم مياد چون با اينكه تلخند اما اميد را در دلمان بيدار ميكند كه هنوز كساني هستند كه شجاعانه واقعيات را مي نويسند و دلشان براي دين و ميهن و مردم مي تپد.پايدار و پيگير باشيد و قلمتان همچنان روان.
مهرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
6
48
اين متن واقعا درست و صحيح بود و ضمنا نبايد به همين مورد كه به بسياري از موارد ديگري كه برعكس مولا علي رفتار مي شود نيز اشاره كرد و قطعا همين كلمه برعكس يا معكوس خود گوياي عدم پيشرفت هست به قولي اسم مولا در گفتار و عكس مولا در رفتار
ناشناس
Netherlands
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
7
60
بنده موضعم كاملا مشخصه و مشيم مشي حزب الله هسش ولي از اين دوستان انصار و وزارت ارشاد يه سوال دارم ايا شما مجوزي از وزارت كشور براي تجمع داشتين و ايا وزارت ارشاد قبول مي كنه مخالفين فيلماي ديگه هم تجمع كنن و خواستار برچيده شدن اون فيلم؟؟؟؟؟ وقتي حضرت اقا ميفرماين بعضي از دوستان خون به دل ما مي كنن منظورش نوريزاده و سازگارا نيست!!قانون رو براي همچين مواقعي قرار دادن اردوكشي خياباني كم پدر اين ملت رو درنياورده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
ای ول انصاف
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
6
48
نوشته شما کاملا درست و منطقی است سپاسگزارم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
6
55
از دیگر فرمایشات اسلام ناب محمدی این بود که : در مملکت اسلامی مظلوم ( هر که می خواهد باشد) به راحتی می تواند در برابر ظالم ( هر که می خواهد باشد ) فریاد بزند و حق خود را طلب کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
6
44
ما که هر چه سعی کردیم درست نشد هر چی بیشتر گفتیم بیشتر اذیت شدیم الان کلا انگار تو ایران نیستیم
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
97
11
بیخیال بابا. حوصله داری سر خودت و درد میاریا....
برو دنبال نون باش که خربزه آبه...
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
اتفاقا بعضی آقایون دقیقا همین رو میخوان که ما مشغول مسایل معیشتی بشیم تا اونها بتونن هر بلایی خواستن سر ملت ومملکت در بیارن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
اينطور نگو برادر. تفکراتی از اين دست کار را به اينجا می‌رساند.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
42
علت العلل این رفتارها(که نتها در حوزه فیلم یا سیاست که در حوزه های اقتصادی اجتماعی وفرهنگی علمی بسیار وفراوان میتوان برایش نمونه ها آورد که مبتلی به این بلیه گردیده است چه بسیار خسارات که از این بابت نسیب این کشور شده است ) نبود آزادی احزاب منتقد ورقابت های سیاسی و.... است ودر غیاب این ارزشها ازرشهای کاذبی مثل چاپلوسی و انحصار گرایی قدرت طلبی و... پر کرده وجایگزین شده اند.اصلاح گرای در کشور داری یعنی اصلاح همین ضد ارزشها ست ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
7
34
دقیقا همین طور است
meysam
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
6
64
عالی بود عصر ایران . تبلیغات قلاده های طلا منو کشته ، رو درو دیوار ، تلویزیون ، مجله و روزنامه ، خیلی برام جالبه
بيژن66
Armenia
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
4
30
اولا كه قربون دهنت واقعا كه حرف دل مارا زدي ولي هيچ گوش شنوايي نيست براي اين حرفها و آنهايي كه اين كارها را ميكنند با دلي قرص و پشتي گرم و با خيالي راحت به كارشان ادامه ميدهند و شمام فقط خودتو خسته ميكني و دوما بنظر من از ماست كه برماست ...خلايق را هرچه لايق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
143
7
طبق معمول کشکی و پوپولیستی
شما بجای استدلال با مبانی حق، بحث را به استدلال با مبنای قشری گری می‌کشانید که البته نزد اهل کلام مردود است.
میخواهد خوشتان بیاید یا نیاید! با این نوع رفتارها و استدلالها رفتنی هستید زیرا که «ان الباطل کان زهوقا»
پاسخ ها
محسن
| Japan |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
اگه استدلال های این سایت خوب نیست شما اینجا چیکار میکنید پست داری هر روز یه سری بزنی اره ؟؟؟:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
استدلال فوق قوی و کلام حق مورد نظرت را 24 اسفند در پاسخ های احمدی نژاد به مجلس دیدیم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
35
در میان برره‌ای‌ها غیبت‌کردن و رشوه و باج‌گیری ناپسندیده شمرده نمی‌شود.

بر گرفته از ویکی پدیا
پاسخ ها
شیرفرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
این که گفتی یعنی چه هاها!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
26
ممنونن از مقالتون
اکثر مشکلات ما از اونجایی ناشی میشه که از اقیانوس عظیم اسلام ما فقط به سطح آب توجه کردیم. اصول فدای فروع شده و دین دستمایه بازی های سیاسی قرار می گیرد. همچنین مشکلات از جایی بوجود آمد که صاحبان این انقلاب تقسیم بندی شدند کسانی که به طیف تفکر خاصی تعلق داشتند شدند صاحب انقلاب و زجر کشیده و خون داده و مسلمان تمام عیار و کسانی که همانند این طیف فکرنمی کنند، حرف نمی زنند و لباس نمی پوشند همگی شدند نا مسلمان وطن فروش ضد انقلاب همین باعث شد جمعی جوانان خود را جدا از انقلاب ببینند و دشمن با کوچکترین ابزار توانایی ضربه زدن به کشور را پیدا کرد نمونه این را در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان می توان مشاهده کرد که با کمترین هزینه به نسبت رسانه ملی بیشترین مخاطب را دارند. متاسفانه این گونه تفکرات تمامی فرصت ها را به تهدید تبدیل می کند جایی که می شود انتقاد را از زبان خودی و هم وطن وطن نفروخته شنید و فکری به حال آن کرد، به علت محدودیت های همین افراد، همین حرف از زبان رسانه های بیگانه و با کلی تحریف و سیاه نمایی بیان می شود و نتیجه کار چیزی می شود که متاسفانه در جامعه امروز قابل مشاهده است .
جمله ی زیبایی که در همین فیلم اخراجی های 1 زده شد دارای بار معنایی گزافی است که برتری انسانها به ریشه است و نه به ریش. ولی افسوس که اکنون گروهی کاملاً خلاف بر این عمل می کنند و تنها ظواهر امر برایشان مهم است
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
181
9
آقای محمدی واقعا خودت عامل به این حرفهایی که زدی هستی؟ جلو رو طوری درست کردی که اگه الان بهت انتقاد بشه زود همین انگها که به این و آن زدی به این انتقاد هم خواهی زد! اولا مگه فهم حدیثی داری؟ حدیث شناسی؟! اگه امام حسین علیه السلام یه حرفی رو به شما بزنه و همون حرف رو من به شما بزنم واقعا شما فرقی بین این دو نمگذاری؟ ثانیا مگه این کسانی که اخراجی ها رو با اون فضاحتهاش تائید کردند چه کسانی هستند؟ آدمهایی با سطح فکری من و تو!! التفات که دارید؟ اگه یه جایی که کار زشتی صورت بگیره آیا جایز که به همون دلیل یه کار زشت دیگه ای هم صورت بگیره؟؟؟!!! ده نمکی غلط کرده سعید سهیلی هم غلط کرده! ده نمکی غلط کرده اضغر فرهادی هم که واقعا اصغره غلط کرده! هر کار و حرف و حرکتی که ارزشهای دین و شریعت و انقلاب رو له کنه یا موجب سبک شدن اون بشه اشتباهه چرا نمی فهمی آقای سردبیر؟ اینی هم که بعضیا خوایند که با فیلمهایی مثل اخراجیها به ارزشهای ما توهین میشه با توجیه کننده حمله دوباره به ارزشهای انقلاب نمیشه! جدایی نادر از سیمین همش سیاه نمایی علیه ایران و ایرانیه سیاه نمایی علیه شما آقای سردبیر یعنی جعفر محمدیه چرا مطلب رو نیمگیری؟ طبق این فیلم شما هم یه دروغگویی.آیا واقعا همینطوریه؟ فکر کردی آمریکا و اسرائیل با هالیوود قدرتمندشون از چی چیه جدایی نادر از سیمین خوششون امده؟ بازیگری معرکه! جلوههای ویژه! نه بابا بلکه بدون خرج یه ایرانی همون حرفهایی رو که قرار بود براش دلار خرج کنند بدون زحمت علیه ایران گفته! خوب حالا مثل شیرین عبادی که جایزه صلح نوبل بهش دادیم به اصغر فرهادی هم یه جایزه اسکار میدیم خرجی که نداره آقای محمدی میفهمی؟ منتظر جوابت به ایمیلم هستم: hamidasgarlo@gmail.com
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
در درایت شما همین بس که خودتان را در کنار امام حسین قرار می دهید و طرح موضوع می کنید. متاسفم براتون
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
حمید آقا مشکل شماها اینه که معتقدید همه غلط کردند جز خودتان. نگاهی به غلط های متن خودتان بیندازید! مشکل شما اینه که فکر می کنید هیچ کس جز شما نمی فهمد و مطلب را نمی گیرد. باز هم به متن خودتان نگاه کنید آقا حمید!!!! فاین تذهبون؟
محسن
| Japan |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
اقا حمید عزیز
جدایی نادر از سیمین فقط یک فیلمه ، ایا در امریکا فیلم علیه بالاترین افراد کشورشان نمیسازند؟
در خود امریکا فیلم های زیادی درباره بزرگترین جرم و جنایت هایی ساخته میشه که خود رئیس جمهور در پشت پرده ماجرا قرار داره ، چرا سعی داری حرف هایی را که شک ندارم در جلسات فلان جا برگزار میشه را اینجا کپی کنی .
جدایی نادر چه از نظر تو قشنگ چه زشت باشد ولی هرگز نمیتونی درمورد درون مایه فیلم چنین دیدگاه کوته بینانه ای داشته باشی.
یک سوال:
در جامعه ایران اصلا کسی دروغ نمیگوید؟!!!
اصلا کسی دنبال ویزا گرفتن و رفتن به خارج کشور نیست؟!!!
اگر جوابت مثبت باشه پس بدون یه فیلمساز حق داره درمورد زندگی عده ی به قول تو کمی از جامعه هم فیلم بسازه.
بهتره یه نگاه به سفارت خانه ها بیاندازی ، یا بهتره بگم یه نگاه کلی به جامعه کنونی ایران بیاندازی...
Ali.MT
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
نه آقای محمدی که نمی فهمه ، من که نمی فهمم ، همه ی دوستان مخالف نظر شما که نمی فهمن، فقط و فقط شما و همفکران شما می فهمند!!

اولین مشکل شما اینه که اصلا نمیخواین قبول کنید که خداوند متعال قدرت تعقل و تفکر رو فقط تو ذهن شما قرار نداده ، باقیه مردم ایران هم به همین اندازه از درک و فهم برخوردار شدند .
مشکل ما اینه که فقط فکر میکنیم خودمون خیلی میفهمیم و دیگران هیچی نمی فهمن!

در ضمن اسلام با ساخت فیلم هایی مثل "گشت ارشاد" هیچ وقت کوچیک نمیشه ولی با کارهای بچه گانه شما و همفکران شما خیلی پیش دیگران کوچیک میشه

به فکر مردم نیستی، نباش. به فکر اسلام باش که از این کار های شما مسلمانان به اصطلاح حزب اللهی!!!!!! خیلی دلش گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
آقا حميد! مشكل شما و امثال شما اينست كه چون فكر ميكنيد براي خدا و در راه اسلام تلاش كرده و موضع گيري ميكنيد لابد تمامي كارها و سخنانتان نيز درست و اسلامي است. برادر عزيز! نيت درست دليل بر درستي خود عمل نيست، كمي هم به امكان اشتباه در نوع برخوردتان فكر كنيد
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
مشکل همینه که اگر به قول خودت "ده نمکی غلط کرده سعید سهیلی هم غلط کرده!" پس چرا یکی مورد تشویق و تبلیغ قرار گرفت، بارها فیلمش در سینما و تلویزیون پخش شد، ولی دیگری حتی فرصت نمایش در سینما را نداشت؟!
سید
| - |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
با سلام.
چقدر راحت به افرادی که حضور ندارن فحش میدید.((غلط کرده)) جمله خوبی نیست.بحث ما اینست که اگر مردم ما بصیرند بگذارید ببینند و بشنوند و خود تصمیم بگیرند
تسنيم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
كاملا موافقم بعضي ها فكرمي كنند اگراخراجي هارو اجازه ي اكران بهش دادن پس حتما درست بوده!!!براي ما فرقي نمي كنه چه كسي اين فيلم هارو درست كرده باشه هركس به هرنحوي به ارزش هاي دين وانقلاب توهين كند مردم هم بااومخالفند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
جناب آقای "غلط کرده" و تسنیم عزیز!اگر به متن و حدیث نگاه کنید می بینید که خودتون به بهترین نحو جواب خودتون رو دادید!!! ولی از اونجایی که بسیار بصیر هستین نمی بینید! اگه جفتشون غلط کردن پس چرا واسه یکی بلیط نیم بها میدن واسه یکی تجمع اعتراضی راه میندازن؟! جز اینه که به "سخن " نگاه نکردن بلکه به گوینده نگاه کردن؟!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
چنان نوشته‌ای که گویی فيلم جدایی‌ادعا کرده همه مردم درغگو هستند. سياه‌نمایی يعنی چيزی را بيش از آنچه که هست بد جلوه دادن. دروغ در کشور بيداد می‌کند. مصداقش هم که نيست.
چاراویماقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
حمید جان به کجا چنین شتابان؟؟؟؟؟؟ شما خواهشا نظر ندید بخداقسم بهتر از هر نظردادنی واسه شمافعلا اینه که ادبیاتتونو درست کنید. همین. حتمابه من هم میگید: (غلط میکنی در مورد من نظر میدی)
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
40
سلام برعصرايران عزيز وجناب آقاي جعفرمحمدي نوشته شما کاملا درست و منطقی است سپاسگزارم ازاينهمه دقت وريز بيني ولي متاسفانه كو گوش شنوا
صابری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
4
45
گرانی بیداد می کند و همه سرکار هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
اگر به احادیث دال بر گناه کبیره بودن دروغگویی و طرد کذابان نیز توجه شده بود، شاهد این نابسامانی و گرانی نبودیم.
ناشناس
Germany
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
27
شما اول ببینید چند نفر به معنای واقعی و خالصانه به امام علی و سخنانش ایمان دارند بعد جواب سوالتون پیدا میشه عزیز من.میگن با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه.
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
34
این پرسش در ذهنم مدتهاست پیش آمده
به این فراز از نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشترنگاه کنید:((اگر کسی را شب هنگام درحال گناه دیدی صبح اورا با آن نگاه نبن شاید که سحر توبه کرده باشد))با این جمله موضوعیبه اسم سوء پیشینه منتفی میشه مگر نه اینکه کلام حکومتیه و به حاکم مصر فرستاده شده؟ پس چی شد اون حکومت اسامینهج البلاغه ای؟چرا ادارات دنبال سوپیشینه و این حرفا هرگناهی که کرده و هرجرمی خوب زندان رفته و جزاش رو دیده عواقب بعدی چرا؟ واقعا از عصرایران که تک تک نظرات رو می خونه انتظار دارم جواب این سوال رو بده یا مطلبی بنویسه در همین موضوع با تشکر
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
4
47
من خود یک بسیجیم ولی مقاله شما کاملا عین واقعیته.
محسن
Japan
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
46
اقای محمدی عزیز :
تمام حرف های شما کاملا درست و منطقی است و هیچ مخالفی نمیتواند پاسخی به چنین نوشته ای بدهد.
اما دلیل همه این اتفاقات را فقط یک چیز میدانم ، کسانی که شایسته هستند در جای خود نیستند.
به عبارتی ناخوداگاه یاد ان جمله ای میافتم که میگوید برای نابودی یک کشور افراد جاهل را بر کارهای بزرگ بگزارید و افراد عاقل را بر کارهای کوچک ، با این اوصاف کشور خود به خود روبه نابودی خواهد رفت.
متاسفانه الان در کشور کسانی به قدرت رسیده اند که ظرفیت این مناصب را نداشته و ندارند و بسیاری از افراد جامعه و نظام را در فشار و تگنا و نارضایتی گذاشته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
حال بايد به اين سوال پاسخ داده شود كه چرا در جامعه ما افراد كوچك در جاهاي بزرگ قرار ميگيرند. از نظر من علت به بي تفاوتي مردم برميگردد. توده مردم دنبال حقوق خود نيستند و به افراد فرصت طلب اجازه ميدهند به مشاغل حساس برسند. سكوت مردم در برابر بديها علت العلل است و راه چاره آگاه كردن مردم است
احسان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
26
ممنون ار عصر ایران عزیز
ایلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
30
در جوامعی که عقل گرایی و علم واقعی رشد نکرده است و در نتیجه احساس غالب است همیشه این معظلات وجود دارند. همه با هم پیش بسوی افزایش اگاهی مردم البته اگر اجازه دهند...
احسان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
4
23
ممنون ار عصر ایران عزیز
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
21
همیشه زیبایی ها ماندگار نیستند.متنی بر آمده از درد دل ها بود ولی وقتی همه انها فقط در حد حرف هست و آنهایی که باید پند گیرند نمیگیرند پس چه فایده از این گفتن ها...
k.g
-
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
27
مقاله تلخ ولی واقعی ،ما بجای گوش دادن فقط لب خوانی می کنیم واین سخنان برای بیماری خوب است می خواهدخوب شود در کشور ما در هر زمینه 75ملیون متخصص داریم و غالبابجای دیگران حرف مزنیم موتور سوار بجای مسئول فرهنگی ، سیاسیون بجای دادگاه ، همه بجای پزشکان ، همه متخصص روابط خارجه و همه مجری قانون قبل قانون مگر غیر از این است یک نمونه بیاورید
esi
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
36
در این شرایط آگاهی دادن به مردم مقدس ترین کاره که شما انجام میدید.
ممنون و با آرزوی موفقیت
مجتبی جواهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
33
جناب آقای محمدی
آیا شما فکر می کنید کسی این فرمایشاتی که شما گفتید را نمی دونه به خدا همه مردم همه مشکلات معضلات و تبعیضات این مملکت رو می دونن منتها افرادی مثل شما و جناب آقای مطهری چون هم دارای پایگاه فکری و سیاسی و اجتماعی هستید می تونید این حرفها رو بیان کنید ولی افرادی چون من اگر لام از کام بگن به خاک سیاه می نشینن بازم از نوشتتون متشکرم ولی انتظار ما مردم از امثال شما و آقای مطهری دادن راهکار برای این موارد هست به قول شاعر آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است اگر ما همین حرفها رو بزنیم به عنوان منافق یا هر اصطلاحی که دوست دارن ما رو به سلابه میکشن پس خواهشا شما که می تونید و میدونید راهکار این موضوع رو بدید به امید روزی (که فکر نکنم به عمر ما قد بده)که ما هم بتونیم تو این مملکت حرفمونو بدون ترس و دلهره بزنیم بتونیم به خاطر عقیدمون رای بدیم (نه بخاطر قطع شدن یارانمون)و کسی هم باشه که اگه اشتباه کردیم با دلیل نه زور و حجفیات جواب ما رو بده .بازم متشکرم
-
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
5
69
با سلام ضمن تشکر از این نوشته زیبا که به سخنی گوهروار از سنبل عدالت معطر شده ، شاید پاسخ سوال شمارا با مرکبی به حجم اقیانوسها و دفتری ساخته شده از تمام درختان دنیا نتوان تحریر کرد.اما در چند بند (البته به نظر شخصی بنده)می توان پاسخ این سوال سخت را خلاصه کرد:
1)یکی از علت های پیش نرفتن جامعه ما در تمام زمینه ها انتخاب ملاکهای گزینش افراد در پستهای تخصصی و یا حتی غیر تخصصی است.اگر دقت کنیم سوالاتی که یک مسئول گزینش در یک اداره به هنگام مصاحبه می پرسد سوالاتی است که بعضا شاید تا آخر عمر کاری فرد استخدام شونده به درد او نخورد...تعداد تکه های کفن میت و مقدم بودن پای راست هنگام ورود به مستراح و ... . ملاک ما برای افراد در گزینشها و ارزش گذاری ها چیست؟ریش،یقه آخوندی،صف اول نماز جمعه،حضور در تکایا،دعای ندبه و ... حال سوال من این است آیا یک فرد ضد نظام و انقلاب و امام این ملاک ها را یاد بگیرد و به آنها عمل کند و نیت او نفوذ در سیستمهای اداری و ارگانهای حساس باشد،چگونه درون او را بشناسیم؟که البته نمونه های زیادی پس از انقلاب در تاریخ انقلاب داریم مانند عوامل ستون پنجم در زمان جنگ که با همین تیپ ها فرماندهان مارا گول زدند و نیروهای مارا مثل گلبرگ گل پرپر کردند.با کمی دقت در ادارات و وزارتخانه ها و ... به راحتی می توان درک کرد که کمتر متخصصی در پست تخصصی خود کار می کند.چون ملاک ما تخصص نبوده.البته من منکر تعهد در کار نمی گردم اما این دو (تعهد و تخصص)مانند نگین و حلقه انگشتر جدا از هم به هیچ دردی نمی خورند.برای روشنتر شدن قضیه مثالی می آورم.استادی را در نظر بگیرید که به عنوان مدرس واحد شیمی در یک دانشگاه تدریس می کند.اگر این استاد فردی نماز خوان،متدین خداشناس و عمل کننده کامل به واجبات و مستحبات دینی باشد ، اما از شیمی جزH2O چیزی نفهمد چه بر سر آن دانشجویان می آید ویا برعکس همان استاد در رشته شیمی PHTداشته باشد اما در اعمال و رفتارش خدا را بالای سر نبیند و فردی کلاش و مفسد باشد چه؟جواب این دو سوال مشخص است.اما اگر تخصص علمی و تعهد دینی و اخلاقی کنار هم باشند ، دانشجوی تربیت شده در زیر نظر آن استاد فردی مفید برای جامعه خواهد بود.
2)یکی دیگر از عوامل منع پیشرفت جامعه ما عالم بی عمل بودن الگوهای جامعه ما در اکثر مقوله هاست.چه عالم دینی ، چه سیاستمدار و اقتصاد دان و ... فقط خوب شعار می دهند.باز مثالی می آورم :من همسایه دیوار به دیوار امام جمعه شهر خودمان هستم.حدود یک سال است که ما همسایه ایم اما دریغ از یک احوال پرسی.در این یک سال بیش از 20 بار مهمانی های بزرگ با غذاهای آنچنانی به بهانه همایش ها و نشستهای مختلف در حسینیه ایشان برگزار شده.مگر ما از دهان مبارکه مین ائمه جمعه روحانیئن محترم و علمای اعلام نشنیده ایم که تا هفت همسایه در جهات اصلی و فرعی جغرافیایی در جوار خانه مان گرسنه بخوابند ما مسلمان نیستیم.دریغ از یک تعارف.حال من چگونه پشت سر این عالم اقامه نماز کنم؟در عرصه سیاست نیز اوضاع بر همین منوال است.مسئولین از مردم سالاری دینی سخن می گویند.از انتخابات پرشور و دشمن شکن که به گفته آنها با میل و علاقه عموم حائزین شرایط برای حضور در پای صندوق های رأی برگزار می گردد.باز یک سوال ؟ اگر من نوعی علاقه ای به شرکت در انتخابات نداشته باشم(به هر دلیل)در عین حالی که در کارمند یکی از ادارات در این کشور هستم .آیا می توان در انتخابات شرکت نکنم؟جواب مثبت است اما عواقب آن چیست.اولین سوالی که بعد از مشاهده صفحه انتخابات در شناسنامه توسط مسوول گزینش اداره پرسیده می شود این است: چرای رأی ندادی؟به نظام معتقد نیستی ؟به حرف امام و رهبری گوش ندادی؟ضد ولایت فقیهی؟این سوالات فقط یک چیز را در ذهن ما تداعی می کند مردمسالاری کذایی...
3)از علل دیگر در جا زدن جامعه ما عدم تعامل بین مردم و مسئولین است.که البته علت آن را می توان در بند 2 همین متن یافت.وقتی روحیه صداقت و امانت و احساس حاکمیت عدالت در جامعه در تابوت دروغ و تهمت و ریاو خیانت به بیت المال ،اقدامات غیر قانونی با مجوز قانونی،جلوگیری از اعتراض قانونی با روشهای غیر قانونی به گور سپرده می شود،اینجاست که مردم با دلی شکسته از مسئولینی که از شانه های همین مردم بربالا رفته و بر مسند خویش نشسته اند،دیگر دل به کار نمی دهند،در ادارات کم کاری می کنند،در بازار کم فروشی،در انبارها احتکار و در ساخت و ساز بنای کج می سازند...و چه کسی انتظار پیشرفت از این جامعه دارد؟
4)علاوه بر مسائل اخلاقی که چوب لای چرخ پیشرفت جامعه ماست،به نظر حقیر یکی از بزرگترین موانع ما سیستم آموزشی و پرورشی از بیخ و بن غلط جامعه ماست.سیستمی که در آن استعداد یابی معنایی ندارد.مدرک گراست.به تخصص اهمیتی نمی دهند.معلمانش دوره های روانشناسی کودک را سپری نمی کنند.امکانات آموزشی آن ابتدایی ترین است.تبعیض در توزیع همین امکانات ابتدایی داد می زند.نخبگان علمی فقط از مراکز استان انتخاب می شوند.معلمانش به جای کشف شیوه های نوین تدریس بعد از اتمام درس و کلاس مسافر کشی می کنند(به علت قلت حقوق و مزایاو عدم کفاف در آمد برای معاش).از مدرسه که بگذریم دانشگاهها نیز مشکلات اساسی دارند.رشته های توزیعی برای انتخاب دانشجو در آن رشته با نیازهای جامعه مطابقت ندارد.در حالیکه در جوامع پیشرفته حتی 1 دانشجوی فارغ التحصیل شده بیکار نمی ماند . چون نیاز اعلام شده توسط دولت با خروجی دانشگاه یکی است.و این علت جلوس افراد غیر متخصص بر مسندهای تخصصی است.دکترای ادبیات ریاضی ندریس می کند.فوق لیسانس جغرافیا رئیس تأمین اجتماعی می شود.دکترای حقوق حسابدار اداره است و ....
5)صرف هزینه های بی مورد در چرخه اقتصادی کشور که هیچگونه ثمری آنچنانی در پیشبرد اهداف پیش بینی شده ندارد و استفاده از ابزار آزمون و خطا در اقتصاد و سیاست و فرهنگ از دیگر عوامل عدم پیشرفت ماست.هر دانش آموزی که برای زیارت قبور شهدای معزز و مکرم دفاع مقدس در قالب راهیان نور به مناطق جنوب کشور راهی میشود،بالغ بر 170000 تومان برای دوت هزینه دارد.البته آشنایی با آن دوران و شناخت ارزشهای آن امری انکار ناپذیر است و این سخن من با بیانات رهبری در خصوص اهمیت دادن به شهدا و منش آنها مغایرت ندارد .بحث بنده در خصوص نحوه برگزاری این اردوهاست.هزینه های کلانی از بیت المال که خرج این گونه کارها می شود و مطمئنا دل شهدای معززرا به درد می آورد مورد بحث اینجانب است.وحال چه نتیجه ای داشته؟آیا بهتر نبود مسئولین ما با عمل به وصایا و کپی برداری از زندگی ساده و بی آلایش آن شهیدان،و سرمایه گذاری برای تسهیل در امر ازدواج،اشتغال زایی و رفع پدیده شوم اعتیادرفع غم از چهره غمناک ارواح بلند شهدا و امام شهدا می نمودند؟از این نمونه ها بسیار است.در مقوله فرهنگ نیز اینچنین است.ما به جای سرمایه گذاری در بگیر و ببندها و زندان و آبروریزی به جرم فساد اخلاقی جوانان نا آگاه،تهیه و توزیع انواع نرم افزارهای مذهبی و اخلاقی و ... می توانیم با ساخت دانشگاههای بومی در کشور و حذف خوابگاههای دانشجویی که منشأ بروز ناهنجاری ها در جامعه شده .بخش عظیمی از مشکل فساد اجتماعی را حل کنیم.
چراکه یکی از علل بروز این ناهنجاری ها دوری فرزندان از کانون گرم خانواده و حضور در خانه های ناسالم مجردی و خوابگاههای دانشجویی است.اما دولت برای از دست ندادن پول خوابگاهها از اقدام و حتی حرف زدن در این مورد نیز ابا می نماید.وقتی قشر دانشجو به جای پرداختن به علم و صنعت و حضور پررنگ در صحنه های سیاسی و اجتماعی در یک جامعه دغدغه اشتغال و مسکن و ازدواج دارد چه انتظاری از وی برای شرکت در پیشرفت و پیشبرد اهداف بلند جامعه اش از وی می رود.

البته همانطور که اشاره نمودم سخن در این باب زیاد است و مجال کم.انشاءا... اگر فرصتی یافت شد این بحث را در موضوعات دیگر ادامه خواهم داد.البته در پایان به این موضوع اشاره کنم که پرداختن به این نقایص و انتقادهای دلسوزانه نباید چشم ما را بر مسئولین دلسوزی(هرچند انگشت شمار)که کارهای بزرگی در کشور انجام میدهند ؛ ببندد.ما بعد از انقلاب کارهای بزرگی انجام داده ایم اما بحث اینست که لیاقت مردم ایران چیزی بالاتر از این حرف هاست.جایی که وقتی در روستاهای ما در سالیان دور مکتب خانه بود و ساز و کار درس و مدرسه دایر بود اروپا و آمریکا اصلا وجود نداشت،بر هر ایرانی این امر پذیرفتنی نیست که از سوی همین تازه به دوران رسیده ها تحریم شویم و به سخره گرفته شویم.به امید روزی که تمام زندانیان سیاسی آزاد شوند و تمام تفکر ها در پیشرفت جامعه دخیل شوند،به امید روزی که صدا و سیما چنان اطلاع رسانی بی تعصب و بی رنگ و ریا انجام دهد که مجبور به انجام عملیات راپل برا انهدام دیش ماهواره ها نشویم و مردم خود ازبین رسانه ها رسانه ملی را برای دیدن و شنیدن انتخاب کنند.به مید روزی که یک شهروند عادی بتواند در تریبون آزاد بلند پایه ترین مسئولان کشور را به خاطر قصورش مورد مواخذه قرار دهد به امید ظهور مردی که با شمشیر عدالت گردن گردنکشان را نوازش کند ... انشاء ا...
پاسخ ها
من
| Germany |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
بنده هم نظراتی نزدیک به نظرات جنابعالی عرض کرده بودم که جناب آقای محمدی صلاح به انتشار آن ندیدند ولی وقتی متن شما را مطالعه کردم بسیار زیباتر و متین تر و موقرتر از متن خود یافتم و حق را به سایت وزین عصر ایران دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
با سلام و تشكر از پاسخ بجايتان .
در يك كلام دموكراسي واقعي در هر كشوري حاكم شود ، آن كشور پيشرفت خواهد كرد. زماني كشوري شكوفا خواهد شد (از هر لحاظ) كه مردم و مسئولين با هم يكرنگ باشند و هيچ چيز پنهان از هم نداشته باشند . چنانچه به خاطر داشته باشيد در اوايل اجراي طرح سهميه بندي بنزين مجلس كه بايد وكلاي ملت باشند و از حقوق ملت دفاع كند ، سهميه بنزين جدا دريافت كردند كه رسانه اي شد و مردم متوجه شدند . از اين قبيل مسائل زياد پيش مي آيد كه باعث سلب اعتماد مردم شده و باعث يأس و نا اميدي آنها از مسئولين مي شود . در هرصورت جنابعالي پاسخ بجايي را ارائه نموديد . موفق باشيد
Ali.MT
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
من اول به نوبه ی خودم از این هم وطنم تشکر میکنم که وقت گذاشت وخیلی از مسائل ومشکلات مهم کشوری رو با پیشنهاد خوب خودش بازگو کرد
نتیجه میشه گرفت که دلش برای کشورش و مردمش میسوزه و خواستار اصلاح امور اونه

دوست عزیز تو چند بندی که ذکر کردین مسائل متفاوتی (البته مهمی) گفته شده

و به نظر من اگر کلی تر بخواهیم پاسخ بدیم باید به نقش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دوستان و خبرنگار و نخبگان و ... بیشتر دقت کنیم

یه دوست عزیزی تو چند کامنت بالاتر با اسم مهدی عنوان کرد که "...چه فایده ای از این گفتن ها..." ولی به نظر من بهترین کار الان گفتن و بازگو کردن این مطالب در سطح جامعه است
اگر ما در هر زمینه ای مشکل داریم ( خصوصا مسائل فرهنگی-آموزشی) باید سطح اطلاع عمومی جامعه رو بالا ببریم
تا وقتی که افراد نخبه و تحصیل کرده ی جامعه و به طبع آن خبرنگاران و تحلیل گران مشکلات جامعه را باز گو نکنند تا وقتی برای بهبود اوضاع از سوی تحلیلگران پیشنهادی صورت نگیرد تا وقتی کارشناسان و متخصصین ضعف های جامعه را شفاف و بی پرده بیان نکنند و به مردم نشان ندهند ، عموم مردم پی به اشتباه خود یا پی به اشتباه دولت ، یا پی به اشتباهات جامعه نخواهند برد
جامعه ی رسانه ای ایران باید به وظیفه ی مقدس خود در راستای فرهنگ سازی و تفکر پروری مخاطبانش جامع عمل بپوشاند و قلم خود را در این راستا بفرساید
نه آنکه فقط بر اساس منافع حزبی خاص بنویسد
از رسانه های مجازی بنده فقط عصر ایران و بازتاب را قبول دارم چون واقعا حقیقت و درد جامعه را تا جایی که اجازه دارند( وبا مقاومت زیاد) بازگو میکنند و تلاش تحلیل گران آنها اصلاح واقعی امور کشور است

به نظر من یکی از بهترین کارهایی که از دست ما بر می آید این است که هر کس به اندازه خودش به دیگران اطلاع رسانی کند تا در تولید فرهنگ درست ، در تولید تفکر صحیح از مسائل کشور و در پاسخ به شائبه های به وجود آمده مردم نقش موثر داشته باشیم ( حتی به اندازه نمایش اینگونه تحلیل ها در صفحه فیس بوک یا وبلاگ خودمون یا حتی نوشتن یک دیدگاه ساده اما منطقی)
باید سطح دانش عمومی مردم جامعه را از این مسائل و ضعف های اجتماعی بالا ببریم

فکرشو کنید اگر همین مقاله بالا را همه ی روزنامه ها و سایت ها نمایش میدادند و مردم خود قضاوت میکردند الان دیگر در این زمینه شائبه ای وجود نداشت که فیلم را نمایش بدهیم یا ندهیم!

ولی متاسفانه تحلیل گران رسانه های کشور ما (با عذرخواهی از بعضی دوستان) بیشتر بر اساس منافع حزبی و گروهی مینویسند و مشکلات اصلی هم چنان بر سر جایش باقی میماند

امیدوارم همه ی ما فقط و فقط برای آبادانی ایران عزیزمون تلاش کنیم و در این راستا گام برداریم ممنونم از تحلیل های همیشه خواندنی عصر ایران و آقای محمدی و همه ی کسانی که دیدگاه های خودشون رو بیان میکنن
ماهانداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
44
اخراجی ها را مسعود ده نمکی ساخته بود ، بنابر این چه جای وهن ارزش ها در آن؟ ولی گشت ارشاد را سعید سهیلی ساخته است که عضو گروهی که ده نمکی عضوش بود ، نیست و سوابق طلایی(!) او را ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
27
احسنت احسنت
ناشناس
Germany
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
31
‫اینها به هیچ چیز اعتقاد ندارند،باند هائی هستند،بدنبال منافع دنیوی که رقیب را میخواهند بکوبند.دعوا فقط بر سر پول است.همه تزویر میکنند.وای اسلاما فقط ابزار شده.
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
22
احسنت!تبارک الله! حدیث دیگری که متاسفانه بیشتر ما مردم عادی و حتی بعضی مقامات مملکتی برعکس آن عمل می کنیم، این است:
حضرت علی (علیه‎السلام) می‎فرماید:
«فأحبب لغیرك ما تحب لنفسك و اكره له ما تكره لها(1)؛ آنچه كه براى خود دوست می‎داری، برای دیگران هم دوست بدار و آنچه براى خود نمى‏پسندى، براى دیگران هم مپسند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
35
خدایا: مرا از این فاجعه پلید مصلحت پرستی که چون همه گیر شده است، وقاحتش از یاد رفته است و بیماری شده است که، از فرط عمومیتش، هر کس از آن سالم مانده باشد بیمار می نماید مصون بدار، تا، به رعایت مصلحت، حقیقت را ذبح شرعی نکنم.

خدایا رحمتی کن تا ایمان ، نام ونان برایم نیاورد ، قوتم بخش تا نانم را وحتی نامم را در خطر ایمانم افکنم تا از آنها باشم که پول دنیا را می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند .


خدایا:عقیده مرا ازدست " عقده ام"مصون بدار.
خدایا:به من قدرت تحمل عقیده "مخالف" ارزانی کن.
خدایا:رشدعقلی وعلمی، مرا از فضیلت "تعصب" "احساس" و "اشراق" محروم نسازد.
خدایا:مرا همواره آگاه وهوشیار دار تا پیش ازشناختن درست وکامل کسی یا فکری مثبت یا منفی قضاوت نکنم.
خدایا:جهل امیخته باخودخواهی و حسد مرا رایگان ابزار قتاله دشمن برای حمله به دوست نسازد.
خدایا:شهرت، منی را که:"میخواهم باشم" قربانی منی که " میخواهند باشم" نکند.
خدایا:مرا در ایمان اطاعت مطلق بخش تا در جهان عصیان مطلق باشم.
خدایا:به من « تقوای ستیز» بیاموز تا درانبوه مسئولیت نلغزم و از تقوای پرهیز مصونم دار تا در خلوت عزلت نپوسم.
خدایا:به من توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن، بی همراه؛ جهاد، بی سلاح؛ کار، بی پاداش؛ فداکاری درسکوت؛ دین،بی دنیا؛ مذهب، بی عوام؛ عظمت، بی نام؛ خدمت، بی نان؛ ایمان، بی ریا؛ خوبی، بی نمود؛ گستاخی، بی خامی؛ قناعت، بی غرور؛ عشق، بی هوس؛ تنهایی در انبوه جمعیت؛ و دوست داشتن، بی آنکه دوست بداند؛ روزی کن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
17
مملکت ما که اسم اسلام رو یدک میکشه عدالت توش گمه مشکل از همین عدالت و عدل شروع میشه بیاین روی این بحث کنید
اصول دین 5 مورد است
اول توحید دوم عدل سوم نبوت چهارم امامت پنجم معاد ...
مملکتی که توش عدالت نیست اونم مملکت اسلامی واقعا فاتحش خوندست ...
فاخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
23
دوستان اصلاً مسله ی این فیلم یا ان فیلم نیست چرا به مسله وسیعتر و عمیقتر نگاه نمیکنید؟؟؟؟؟
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
8
4
فکر کنم اگر برنامه هفت این مدت پخش می شود شاید میتوانست جلوی این افتضاحات توقف فیلم گرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
28
5
با سلام و تشكرفراوان از جناب آقاي محمدي و همچنين تبريك عيد نوروز و آرزوي سالي بسيار خوش و خرم براي برو بچه هاي عصر ايران .
تحليل بسيار بجا و كاملي بود .صحبت دارم ولي ترجيح مي دم سكوت كنم . چون تجربه ثابت كرده حرف حق هيچ فايده اي ندارد .
امین
United States of America
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
17
درود بر عصر ایران
نوشته عالی بود
محسن- تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
23
از عصر ایران تشکر می کنم. این رویه را ادامه دهید...
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
17
ما افراد دلسوز تو مملكتمون كم نداريم ولي خيلي هاشون سكوت كردن فقط به خاطر همين جور آدم ها !! چون مطمئنا اگه انتقاد دلسوزانه اي هم بكنن وابستگي خارجي كوچكترين اتهامشونه !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
30
کاملا مشخص است که تمام اینها برنامه بود تا فیلم ...بدون رقیب بتازد. وگرنه فیلم گشت ارشاد یک دهم هنجارشکنی فیلمها و حتی سریالهای امثال.. ..را ندارد.بیچاره مردم که در عید نوروز از تماشای یک فیلم کمدی و بانشاط محرومند وباید در سینما 20:30 ! تماشا کنند.انصافا زمان اکران فیلم مثلا سیاسی نوروز است؟؟
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
20:30 رو خوب اومدي!
abit
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
24
ممنونم از تحلیل خوبتون. اما این امر به مساله فرهنگ سینما و مطبوعات خلاصه نمیشود. الن در مورد مسائل حیاتی مردم هم این اتفاقات دارد میافتد به عنوان مثال برای استخدام به هیچوجه با مهارتهای افراد کار ندارند وفقط دنبال یار کشی هستند واتفاقا از بین خودی ها هم ترجیح میدهند نادانترین وفرومایه ترین را انتخاب کنند که نه قدرت تصمیم داشته لاشد نه جرات تصمیم .واین جامعه مارا با شکل ریا اراسته است . وبرای نمونه در مجلس ببینید چند علی مطهری وجود دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
47
5
امیدوارم با این کارها گشت ارشاد اسکار بگیرد !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
چرا قلاده..اسکار نگیره!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
اسکار نمی گیره ولی اونهایی که جلوی اکران فیلم را گرفتند اگر منظورشون ضربه زدن به عوامل و کارگردان بود موفق شدند چون در صورت اکران معمولی فقط اقشار سینما برو اونرو می دیدند ولی الآن مطمئن باشید که این فیلم توسط همه مردم ایران و خارج از ایران دیده خواهد شد.کارگردان شاید به اهداف مادیش نرسه ولی از نظر تبلیغات و جلب مخاطب صد در صد موفق شد.باید پذیرفت که دنیا دیگر دایره تنگ تصمیم گیریهای عده ای نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
مسخره کردن هم حدی داره جناب ناشناس
یک جانباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
23
باسلام درود برشما که حرف دل مارو بیان کردید که متآسفان این چنین افراد کسانی هستند که در لوای دفاع از انقلاب چهره عوض کرده ومنافقانه عمل می کنند وخود راداعیه امام و انقلاب می دانندو بودند افرادی در زمان امام علی (ع) که خودرا برای دنیا می فروختند تا به آرزوی دنیوی برسندو........
ناشناس
Canada
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
24
واقعا ممنون-
021
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
19
ای کاش آنها که باید می خواندند!!
پاسخ ها
00
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
نمی خوانند مسولین جایی که نباید بخونن می خونن اماجایی که باید بخونن نمی خونن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
16
از مقاله مفیدتان تشکر می کنم. استفاده کردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
2
17
راه حلش بدور ریختن تعصبات جاهلی وپرهیز ازخودشیفتگی وخودحق پنداریست والبته پرهیز ازحسدوبخل وداشتن انصاف وایمان حقیقی.واین همه میسرنمیشودمگربااصلاح سیستم فرهنگی وآموزشی کشوروارتقا سطح ایمان وفرهنگ جامعه.تازمانی که قدرتمندان تنهابکسب قدرت بدون داشتن فرهنگ واخلاق می پردازند ودر راه آن هزاران دروغ وتهمت ودغلکاری میکنندروز بروز بدتر میشویم.پس بایست هرروزه بنقداینگونه روشهای ماکیاولیستی بپردازیم وفرهنگ جامعه رابالاببریم.بنظرم اول هم بایداموزش را ازحوزه های علمیه ودانشگاه هاشروع کردوهمزمان ازمهدکودکهاومدارس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
16
خوندم و لذت بردم، عالی بود
پاسخ ها
00
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
توسایتهای داخلی تنهاسایتی که تاحالاحرف حساب زده عصرایران بوده من این ادرسو نمی دونسم ولی حالاروزی دوسه وعده میام اینجا
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
5
نظر ها رو می خوندم، معنای پایبندی معکوس رو خوب فهمیدم. بابا نویسنده مطلب یه چی میگه، ما میریم دنبال بحث های متعصبانه خودمون. اینجاست که نا امید می شی از تاثیر مثبت خوندن این تحلیل های زیبا. درک مسئله خیلی سادست
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
62
4
اقای به اصطلاح سردیبر می دونی که در فیلم گشت ارشاد سعی شده است روابط بین پسر و دختر را عادی جلوه دهند و ارزشهای اسلامی و حتی عزاداری امام حسین را هم به سخره گرفته اند اخه من موندم سیاست چه ارزشی داره که ادم حلال و حرام خدا رو بی ارزش جلوه میده این رو هم بدون در فیلم اخراجی ها مقصود این بود که فقط انسان های از درون پاک به جبهه ها نرفتند و انسانهایی که تا به حال پیشانیشان هم به مهر نخورده بود به میادین جنگ رفتند دیگه این فیلم مانند فیلم های دیگر روابط بین دختر و پسر رو عادی نشون نداد و به عزلداری اقا امام حسین توهین نکرد در اخر فقط یک جمله میگم اگه بفهمید
معیار و ملاک خوبی و بدی هر عملی قوانین الهی است نه سیاست(اصلاح طلبی یا اصولگرایی)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
عزیز من این چیزیه که تو جامعه وجود داره.یکم به دور و برت نگاه کنی می فهمی (به درست یا غلط بودنش کاری ندارم)
جنس استدلال شما هم از جنس استدلال مخالفان فیلم جدایی نادر از سیمینه.فقط باید اون تصویری از جامعه نشون داده بشه که شما دوس داری!!!؟؟؟
مهدی
| Netherlands |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
چه قدر هم اجرآ میکنید این قوانین الهی رو !
یاشیل سید
| - |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
آقای امیر سلام.
بحث ما مقایسه فیلم ها نیست.بحث ما آزاد گذاشتن مردم برای تحلیل و بعد تصمیم گیری است.اگر به ادعای ما مردمی که حماسه 9 دی رو آفریدند و به اصطلاح فتنه را خواباندند پس بگذاریم همه چیز را ببیندد و با بصیرت خود خوب و بد را تشخیص دهند.در جایی که خشک و برهوت و بی آب و غذاست روزه گرفتن هنر نیست .هنر اینه که در یخچال باز باشه سماور با کتری پر از چای تازه دم بغلت باشه بوی کباب تو خونه ببپیچه و تو روزه بگیری.این هنره.
محسن
| Spain |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
امیر جان موضوع اصلا درون مایه فیلم نیست
موضوع این است که چرا فیلمی که با رد شدن از هزارتا فیلتر اجازه پخش گرفته عده ای به خود اجازه میدهند به صورت خودجوش !!! علیه ان تجمع کنند و اگر تجمع در این مملکت ازاد است چرا ما اجازه نداریم علیه اخراجی ها و پایان نامه و قلاده های طلا و ... تجمع کنیم؟
میرناصر بوذری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
3
17
سلام - وزارت ارشاد سپری برای دفاع از حیثیت و تصمیمات خود داشت به نام خانه سینما که پشتوانه هنری وزارت محسوب می شدند که وزارت ارشاد در همین چند هفته با خوش سلیقگی ویژه یکباره آن را حذف کرد و زیرساخت هنری مردمی خود را ریشه کن کرد و در این بحران اخیر هم دیگر هیچیک از هنرمندان بی شناسنامه نتوانستند از وزیر و اداره نظارت بموقع دفاع کنند خب حالا وزیر مونده و حوضش.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
84
6
چرت و پرت و کاملا احساسی فلم زدی ای کاش اصولی تر مینوشتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
شما که اهل قلمی و اصولی تر بلدی بنویس
بابك فرزند ايران زمين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
ولي اعتراض جنابعالي بسيار منطقي و پرمغز و محتوي بود. مخصوصا استفاده از كلمه گرانقدر چرت و پرت نشان از ژرفاپ انديشه حضرتعالي داشت برادر
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
کاش اصولی‌‌تر انتقاد می‌کرديد.
ramin
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
1
7
به نظر من شرایط جامعه باعث شده که در طی این سال ها یک عده خودشون رو حق مطلق بدونن و گاهی هم حرفای خودشون رو حرف های خدا تلقی بکنن
نبود دمکراسی و اجرا نشدن قانون هست که باعث این ناهنجاری ها میشه
...به نظر من راه حل صادق بودن با خود و جامعه هست بالاخره بدنه حکومت هم از همین مردم ایران هست و نباید خودمون رو گول بزنیم و تقصیر رو فقط به گردن فقط مسوولان بیندازیم
با اصلاح کردن خودمون و با صادق بودن ونا هنجار نبودن تمام مشکلات حل خواهد شد هر چند اون تصمیم گیرنده نهایی بخواد نظر خودش رو در جامعه پیاده کنه
لطفا نظر بنده رو حذف نفرمایید
باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
25
9
همه اینکارا برای فروش بیشتره !! و دیگر هیچ ...

2 روز دیگه اکرانش آزاد میشه دوباره با این کارایی که کردن مردم رو میکشونن پای گیشه این فیلم !

به نظر من که باید میزاشتن باشه و تو صحنه خود فیلم خودشو توصیف کنه و نشون بده چند مرده حلاجه ...
به اقا امير
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
3
11
كجاي گشت ارشاد روابط دختر وپسر را عادي نشان داده؟؟
كه فقط شما متوجه شدين؟؟
اتفاقا اين دوفيلم مخالف با صيغه بازي وفساد اخلاقي ومالي بود
كجاي اين داستان ناموجه بود؟
بعدش مگر قبل از فيلمبرداري واينهمه هزينه نميتوانند نگذارند كه فيلم ساخته نشه كه اينهمه حرف وحديث درست نشود
وبعد ش مگر اينهمه فيلم اكراني همه اش عالي است كه به اين دوفيلم بند كرده اند؟
؟
دحسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
3
11
با سپاس. نقد درستي را مطرح كرده ايد. ما مرديم از اين همه تنگ نظري و انحصارطلبي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
2
10
هزاران بار احسنت
ناشناس
United States of America
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
4
6
یک نکته دیگر هم در همین زمینه این که حتی از سخنان بزرگان سوئ استفاده میکنند. و بزور برداشت خود را بعنوان نظر آن بزرگان اعلام و تبلیغ و تحمیل میکنند. نمونه آن سخنان حضرت امام (قدس سره) که چه استفاده های نا صوابی از آن شد.
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
8
3
خدمت امیرخان عارضم که درمورد اخراجی ها که آدم های درون پاک به دلیل جو زمانه ظاهرشان تغییر داده بود به جنگ رفته ویک شبه از خریت به حریت رسیدند ولی درفیلم گشت ارشاد دقیقا برعکس این قضیه می باشد هرکسی دور ماند از اصل خویش
باز میجوید.......................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
4
11
خوشحالم از این همه نظرات کاربرها ، افتخار میکنم به شماها
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
3
9
واقعا عالی بود .این حرف عموم ملت است.البته بجز اون موارد محدودی که همیشه تندرو بودن و سبب عقب ماندگی ما از همه چیز حتی دین ناب محمدی شده اند
ابراهيم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
41
4
اگر حزب الله برای اخراجی ها تبلیغ می کند و از گشت ارشاد انتقاد دلایل منطقی و شرعی خود را دارد. اگر گفته می شود در فیلم جدایی نادر از سیمین علیه ایران سیاه نمایی شده بهترین دلیلش اینکه به این فیلم اسکار دادند! و همه ما می دانیم این فیلم در حد اسکار نبود...
وبرخوردهای سازندگان این فیلم در حاشیه مراسم اسکار هم که مکمل فیلم شد برای بر باد دادن حیثیت و شرف یک جمهوری مستقل اسلامی....
ما در این جبهه از جنگ نرم(سینما) شکست خورده ایم و از مهمات خودمان بر علیه خودمان استفاده میکنند....
متاسفانه نویسنده این مقاله بسیار سطحی نگر بوده و این حقیقت را فراموش کرده که ما باید تاثیر یک فیلم بر اذهان عمومی و بر قلب ها و مغز ها را در نظر بگیریم شما چطور به خود اجازه می دهید فیلم اخراجی ها که هر ایرانی در پایان آن به ایرانی بودن خود می بالد و احساس افتخار می کند را با فیلم ...گشت ارشاد مقایسه کنید.
نانشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
10
3
هر کی برای منافع خودش مسائل تحلیل می کند چو ن زمانها و عصر ها از لحاظ سیاسی باهم خیلی متفاوت است دموکراسی در کشوری به درد می خوره که مردمش در یک عقیده و افکار باشه واین فیلم ها اگر حق هسنتد چه بهتر و اگر ناحق هستند چرا مردم از آنها استقبال کردند به نظر شما بیشتر مردم نادانند ودر کشوری که مردمش نادان باشد دموکراسی معنایی ندارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
3
10
واقعا"عالي بود با تشكر فراوان ار سايت عصر ايران .
كوروش براتي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
22
4
با عرض سلام و خسته نباشيد بايد عرض كنم كه اين جمله از حضرت كه شما فرموديد در مورد مسايل اخلاقيه .
در مورد مسايل سياسي دقيقا عكسش صحت داره و بايد نگاه كرد كه چه كسي حرف را ميزند نه اينكه اون شخص چه حرفي ميزنه...
احتمالا سرچي كه كرديد يه كم ناقص بوده...
باتشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
4
10
مشکل ما از همون اول این بوده ........ عصر ایران از شجاعنی که به خرج دادی و نام بعضیاشونو آوردی به وجد آمدم ...... مرسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
4
15
جالب است در ابتدای سال تولید ملی، صنعت سینما کشورمان از پخش یکی از آثار ملی محروم ماند. واقعا یک مشت غضنفر در این کشور جلوی پیشرفت را می گیرند.
ناشناس
Kazakhstan
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
21
4
ببخشید امام علی کی فرمود که یه نفر تفنگ دست بگیره و هموطنان خودشو گروگان بگیره ؟ همه شما در توهم زندگی میکنین . اسطوره سینمای شما و محبوب همه تون کیه ؟ غیر از حاج کاظم ؟ خب اینا هم حاج کاظم ها هستند . آدم وقتی این مطلب و کامنت خوانندگان رو میخونه واقعا از همه چی نا امید میشه .
علی ق
Germany
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
3
9
ممنون مطلب بسیار جالبی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
3
11
حضرت علي(ع) در بياني ديگر مي فرمايند:
هرگز بر كلامي كه از دهان كسي خارج مي شود و در آن احتمال خير وجود دارد گمان بد مبر.
LOHRASB
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
3
12
واقعا عصر ایران دست و پنجه تان درد نکند که خیلی جالب درد را شناختی و راهکار را هم ارائه نمودی ولی این دایره خودی های مدار بسته که همه را کافر و غریبه و خود را مالک همه چیز میدانند سدی زشت و آبشخوری ناگوار و ترمزی بد قلق جهت پیشرفت و شکوفائی ملت و مملکتند وتا این زنجیر زنگ زده بد شکل پاره نشود گرفتاری های ما در همه عرصه ها از جمله فرهنگی اقتصادی و سیاسی هم چنان باقی خواهند ماند به عنوان مثال اختلاس ها تورم مشکل مسکن و.....همه از همین تنگ نظران دایره بسته طماع میباشد .
چاراویماقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
4
21
دکتر شریعتی:
قلم توتم من است، ... دستم را قلم میکنم ولی قلمم را بر زمین نمیگذارم.
آقای محمدی عزیز امیدوارم این قلم نافذتان را نه بر زمین گذارید و نه جوهرش را تغییر دهید!!! من الله التوفیق
امام جمعه بجنورد: باید از حوادث سوریه درس دشمن شناسی گرفت  پاسخ رئيس جمهوری پاناما به ترامپ: کانال، پانامایی باقی می ماند/ هیچ مذاکره‌ای در کار نیست / تجمع مقابل سفارت آمریکا : ترامپ حیوان از کانال دور شو اختلال واتس اپ بر طرف شد؟ ۷ روز عزای عمومی در هند در پی درگذشت نخست وزیر سابق این کشور ایران عضو ناظر اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد دور از دسترس ترین نیایشگاه جهان / سفر به کلیسایی که در بالای کوه و جای عجیبی ساخته شده (فیلم) هشدار فرمانده سپاه خوزستان : دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال ایجاد یاس و ترس در جامعه است سید حسن خمینی : بیشترین نفع وقایع سوریه را اسرائیل برد/ ترکیه بسیار خودخواهانه رفتار کرد نخست وزیر عراق : نظام اسد از عراق درخواست مداخله نظامی نکرده بود تاریخ مصرف مردم فریبی با عناوینی مانند "تجمع امت حزب الله" تمام شده است / همه می دانند که قصه پول و قدرت است نه غصه دین و انقلاب! یمن : فرودگاه تل آویو را با موشک مافوق صوت هدف گرفتیم اعتراض جمعی از هنرمندان به ستاد بزرگداشت «فروغ و سهراب» نتا S چینی و تحمل 7.7 تن فشار؛ آلمانی ها و آمریکایی ها کجایید؟! (+فیلم) عملیات استشهادی در غزه / حماس : یکی از نیرو‌های مقاومت خود را در میان نیرو‌های اسرائیلی منفجر کرد آقای جلیلی! اگر «عمق راهبردی» توقف قانون حجاب را درک کنید متوجه می‌شوید چه معنایی دارد