۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۷۸۱۵
انتشار: ۱۷:۰۳ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۱

آنچه امروز در مجلس تصویب شد: تعریف معانی درخت، کنده و هیزم

 بررسی لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری، پس از افت و خیزهای فراوان،بالاخره در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش خبرآنلاین، فصل اول این لایحه به تعاریف واژگان مربوط بود که طی آن، 96 واژه تعریف شده بود. البته برخی واژگان بسیار متعارف بود. از جمله «درخت»، «کنده»، «هیزم» و «نهال».

در تعریف درخت در این لایحه آمده است: رستنی چوبی که در شرایط طبیعی تنه مشخص و واحدی دارد و به طور طبیعی ارتفاع آن بیش از 5 متر نیست.
تعریف نهال نیز عبارت بود از: «گیاه نوپای تولید شده از بذر یا قلمه یا پاجوش است که از رشد و نمو آن بوته، درختچه یا درخت به وجود می​آید و قطر یقه آن کمتر از 3 سانتی​متر است».

«آن قسمت از تنه درخت که پس از قطع، به همراه ریشه در زمین باقی می​ماند» هم تعریف کنده بود. به «قسمتی از تنه، شاخه یا ریشه که حداکثر قطر آن 10 سانتی متر است» هم هیزم می​گویند.
برچسب ها: درخت ، کنده ، هیزم
ارسال به دوستان
6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان وزیر اقتصاد تایوان : قطعات پیجرهای منفجر شده در لبنان ساخت تایوان نبودند محمود حکیمی ، نویسنده و پژوهشگر درگذشت روسیه : انفجار پیجرها نوع جدیدی از حمله تروریستی است پزشکیان به دنبال «پل» است؛ به «اون یکی» گفتن گیر ندهیم! سوال عضو دولت رئیسی درباره علت سقوط بالگرد: نارنجک سایبری نبود؟ هواشناسی : منتظر پاییز و زمستان غیرمنتظره باشید کرباسچی : وضعیت اینترنت برای مردم زجردهنده است/ ۲۰ سال پیش، بحران‌های زندگی مردم مثل امروز نبود مرعشی : فائزه هاشمی موضوع نامه را خاتمه یافته می‌داند درباره یکی از کثیف ترین دروغ های سیاسی معاصر ایران: آن 110 میلیون دوز کار چه کسی بود؟ پذیرایی هواپیمایی ترکیه از مسافران خود با «نخستین نان جهان» موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان همدستی دلار و بورس برای شکست سرمایه‌گذاران ایرانی / مسیر طلا از ارز و بازار سرمایه جدا شد وام ازدواج در بن‌بست ! تعریف جدید صنعت پُست در جهان با نگاه لجستیک