۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۷۸۵۰
انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۱

برنده آلمانی نوبل ادبیات: رفتار مزورانه ضد ایرانی غرب خسته کننده است

"گونتر گراس" نویسنده مشهور آلمانی در قالب یک شعر به سیاستهای غرب در مورد برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد و رژیم صهیونیستی را متهم کرد که قصد دارد با حمله به ایران، موجودیت یک ملت را به خطر بیاندازد.
نویسنده مشهور آلمانی و برنده نوبل ادبیات ضمن خطرناک دانستن رژیم صهیونیستی برای صلح جهانی، رفتار مزورانه غرب در قبال ایران را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش مهر، "گونتر گراس" نویسنده مشهور آلمانی در قالب یک شعر به سیاستهای غرب در مورد برنامه هسته ای ایران انتقاد کرد. وی در این شعر که با عنوان "آنچه که باید گفته شود" در روزنامه زوددویچه سایتونگ منتشر شد، رژیم صهیونیستی را متهم کرد که قصد دارد با حمله به ایران، موجودیت یک ملت را به خطر بیاندازد.

گراس با واهی دانستن بهانه چنین اقدامی تاکید کرد: این در حالی است که خود اسرائیل قابلیت رو به رشدی در تبدیل شدن به قدرت هسته ای را دارد.
 
این نویسنده آلمانی در پاسخ به این سوال که چرا اکنون لب به سخن گشوده، نوشت: زیرا اسرائیل هسته ای صلح جهانی را به خطر انداخته است.
 
وی افزود تاکنون برای مصون ماندن از اتهام ضدیهودی گری سکوت کرده بود اما به این نتیجه رسیده که دیگر سکوت جایز نیست و هر کشوری که از رژیم اسرائیل حمایت کند، شریک جرم خواهد بود.  در بخش دیگری از این شعر برنده جایزه نوبل می خوانیم: دیگر سکوت نمی کنم، زیرا از تزویر غرب خسته شده ام.
 
وی ابراز امیدواری کرد دیگران نیز با شکستن سکوتشان در قبال تهدیدهای رژیم صهیونیستی از جمع حامیان این تهدید بزرگ برای بشریت خارج شوند.
 
گفتنی است برخی حامیان صهیونیسم در آلمان در واکنش به این اقدام گراس بار دیگر ضمن زدن اتهامات رایج در این کشور به وی مدعی شده اند که این نویسنده با یهودیان مشکل دارد.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید