۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۰-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۸۳۶۸
انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۰-۰۱-۱۳۹۱

«بن علی» به 5 سال حبس محکوم شد

اتهامات بن علي در اين زمينه به حوادث منطقه بركات واقع در 45 كيلومتري پايتخت تونس در سال 1991 و در زمينه اتهامات افسران ارشد براي كودتا عليه بن علي باز مي‌گردد.
دادگاه نظامي استيناف تونس زين العابدين بن علي و مسئولان نظام وي را به اتهام شكنجه افسران ارتش به دو تا پنج سال حبس محكوم كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، دادگاه نظامي استيناف تونس با صدور حكمي زين العابدين بن علي، رئيس جمهور مخلوع تونس و مسئولان برجسته نظام وي را به اتهام شكنجه افسران ارتش به دو تا پنج سال حبس محكوم كرد.

عباده كفي، يكي از وكلاي مدافع عنوان داشت: اين حكم در جلسه غيرعلني دادگاه صادر شد.

وي در ادامه افزود: براساس حكم مذكور زين العابدين بن علي به اتهام شكنجه به پنج سال زندان محكوم شد.

اتهامات بن علي در اين زمينه به حوادث منطقه بركات واقع در 45 كيلومتري پايتخت تونس در سال 1991 و در زمينه اتهامات افسران ارشد براي كودتا عليه بن علي باز مي‌گردد.

اين افسران به وزارت كشور تونس تحويل داده شدند و در آن زمان در مراكز امنيتي كشور مورد بدرفتاري و شكنجه قرار گرفتند.

وكلاي بن علي معتقدند كه اين پرونده تبديل به مساله سياسي شده است. پرونده مذكور نخستين پرونده‌اي است كه به شكنجه در تونس از زمان سقوط نظام بن علي مي‌پردازد.

در اين پرونده عبدالله القلال، وزير كشور سابق نيز محكوم شد.

برچسب ها: بن علی ، تونس ، شکنجه
ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد