۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۸۹۳۹
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۳-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۸۹۳۹
انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۳-۰۱-۱۳۹۱

معاون وزیر صنعت: با افزایش 17 درصدی، قیمت روغن را «اصلاح» کردیم

وی همچنین در خصوص تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی اظهار داشت: ارز جداگانه‌ای برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است و ۱۰ کالای اساسی گندم، برنج،‌ روغن، شکر، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ذرت، جو و کنجاله سویا به صورت کامل ارز دولتی دریافت می‌کنند.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از اصلاح قیمت روغن و احتمال افزایش ۱۷ درصدی آن خبر داد و گفت: بسته های تنظیم بازار در خصوص گوشت و مرغ تنظیم شده است و برای سایر کالاها هم در حال تدوین است.

محمد علی ضیغمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که گزارش های مردمی و همچنین گزارش میدانی فارس حکایت از کم فروشی،‌ گرانفروشی در بازار مواد غذایی تهران دارد اظهار داشت: در برخی کالاها مثل روغن نباتی که تا ۹۵ درصد مواد اولیه آن به واردات وابسته است براساس تغییر قیمت رسمی دلار یعنی از ۱۰۵۰ تومان تا ۱۲۲۶ تومان که حدود ۱۷ درصد می‌شود توافقاتی با سازمان حمایت برای اصلاح قیمت‌ها صورت گرفته و امیدواریم طی روزهای آتی کندی عرضه رفع شود.

وی افزود: همچنین در خصوص سایر کالاها که به واردات و افزایش قیمت ارز وابستگی دارند اصلاح قیمت‌ آنها فقط در حدود تغییر قیمت رسمی ارز خواهد بود.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: عدم عرضه کالا در بازار تخلف است و با احتکار ،‌ کم فروشی و عدم فروش کالا برخوردهای جدی می‌شود.

وی همچنین در خصوص تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی اظهار داشت: ارز جداگانه‌ای برای کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است و ۱۰ کالای اساسی گندم، برنج،‌ روغن، شکر، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ذرت، جو و کنجاله سویا به صورت کامل ارز دولتی دریافت می‌کنند که در برخی موارد مثل گندم تفاهم کامل صورت گرفته و در برخی موارد دیگر در حال پیگیری هستیم تا ارز دولتی به صورت کامل در اختیار آنها قرار گیرد. همچنین در خصوص مواد اولیه واحدهای تولیدی که از فولاد،‌ شمش فولاد، لاستیک، تیرآهن و میل گرد نیز استفاده می‌کنند نیز تفاهم صورت گرفته که مواد اولیه آنها با ارز دولتی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

ضیغمی در خصوص آخرین جلسه تنظیم بازار گفت: روز دوشنبه و سه شنبه جلسه تنظیم بازار برگزار شد و در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی مثل گوشت و مرغ و همچنین برخی مواد فولادی قرار شده تا تفاهم نامه سه جانبه‌ای در راستای بسته های تنظیم بازار سالیانه تنظیم شود که تفاهم نامه مرغ و گوشت مابین وزارت صنعت، وزارت جهاد و تشکل های بخش خصوصی آماده امضا است و در خصوص سایر کالاها نیز در حال تنظیم تفاهم نامه و عقد قرارداد هستیم.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۸
غیر قابل انتشار: ۰
کوشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
45
سلام
من فکر می کردم که اصلاح کردن می تونه معنی کم کردن و یا کوتاه کردن است مثل اصلاح موی سر یا صورت و دیگر موارد ، حالا دیدم می شود با 17 در صد اضافه کردن هم اصلاح کرد ، خوب شاید اشتباه می کردم . نه راستی عقل نارس به فریادم آمد و فهمیدم منظور کوتاه کردن دست مردم از خرید بوده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
38
لطفا دستور بفرمايند حقوق ما هم اصلاح شود!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
29
معمولا وقتي اصلاح ميكنن كم ميكنن ! البته اگه تا حالا حداقل يه بار ارايشگاه رفته باشن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
29
زحمت کشیدی چرا همیشه قیمت با افزایش اصلاح میشود نمیشه یکبا با کم کردن قیمت دل مردم را شاد کنید وقدم مثبتی بردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
8
زحمت کشیدی چرا همیشه قیمت با افزایش اصلاح میشود نمیشه یکبا با کم کردن قیمت دل مردم را شاد کنید وقدم مثبتی بردارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
20
سال90 کلا وعده و وعید دادین امسال هنوز شروع نشد وعدهای پارسال دوباره شروع کردین . تا کی ؟ مگه قرار نبود مرغ گرون نشه طی 2ماه گذشته 1500تومان افزایش داشته اینه کنترل قیمتها .واقعا که خیلی رو دارین با این همه افزایش قیمتها بازهم میگین قیمتها تحت کنترله. خجالت بکشید . واقعا متاسفم . اگه کسی با خود شما این رفتار رو داشته باشه چی کار میکنید . آروم ساکت بیخیال ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
12
قرار بود با اجرای هدفمند کردن یارانه ها بخشی از یارانه ها نقدی و بقیه به شکلی که در قانون است هزینه بشه. ارز جداگانه برای کالاهای اساسی بالا احیای دوباره یارانه به روش قدیمه حالا اگه بگم مردم رو ... فرض کردید انوقت این نظر منتشر نمیشه
ناشناس
Germany
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
15
دولت مهرورز همینه دیگه.گرانی تبدیل به اصلاح و واقغی شدن شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
11
قیمت مرغ ظرف دو ماه از 3800 تومان رسید به 5000 تومان . همه موارد دیگر هم همین طور گران شده است . معنی اصلاح بازار گران شدن می شود احتمالا!!
مگر حقوق کارمندان چقدر زیاد شده است . البته دولتی ها زیاد وضعشان بد نیست . اما کارمندان بخش خصوصی ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
16
از اینکه همه چیز رو تنظیم می کنید بسیار متشکریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
14
ماشالله به تو معاون كه موفق شدي مايحتاج اوليه مردم را 17 درشد افزايش بدي و اونهارا در تنگناي بيشتر قراربدي آفرين به تو
استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد رسانه انگلیسی: واشنگتن و لندن به دنبال ارائه مجوز حمله به خاک روسیه هستند ویروس آنفولانزا در اردوی تیم ملی فوتسال شعار هواداران نساجی علیه نکونام در ورزشگاه وطنی فراجا: اعضای یک گروهک تروریستی شب گذشته قصد ورود به کشور را داشتند