۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۹۵۱۶
انتشار: ۱۷:۵۸ - ۲۶-۰۱-۱۳۹۱

سفیر ایران در بيروت: رژيم صهيونيستي به‌دنبال توطئه در سوریه است

در سایه تحولات بیداری اسلامی و خیزش‌های مردمی در منطقه، رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت استراتژیک قرار گرفته و بنابراين به‌دنبال توطئه در سوریه و تخریب این کشور هستند تا ضعف‌های خود را جبران كنند.
دکتر عبدالرحیم مراد وزیر دفاع پيشين و دبیرکل حزب الاتحاد لبنان در ملاقات با سفیر ایران در بيروت درباره آخرین تحولات لبنان و منطقه به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ايسنا، در این ملاقات دو طرف بر اهمیت ثبات و استقرار لبنان در شرایط حساس کنونی منطقه و تلاش برای دور كردن لبنان از فتنه‌ها و توطئه‌های صهیونیستی تاکید كردند.

عبدالرحیم مراد با اشاره به تحولات سوریه و برخوردهای دوگانه غربی و عربی نسبت به حوادث منطقه، از مواضع و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملل منطقه تقدیر و تشکر كرد.

سفیر ایران در بيروت نیز با تبیین سیاست‌های ایران نسبت به خیزش‌های مردمی و بیداری اسلامی در منطقه اظهار كرد: اهمیت و ثبات در منطقه مورد تاکید ایران است و در این چارچوب با هرگونه مداخله و توطئه خارجی علیه ملل و حکومت‌های منطقه مخالفت می‌كنيم.

او افزود: در سایه تحولات بیداری اسلامی و خیزش‌های مردمی در منطقه، رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت استراتژیک قرار گرفته و بنابراين به‌دنبال توطئه در سوریه و تخریب این کشور هستند تا ضعف‌های خود را جبران كند.

رکن‌آبادی با اشاره به برخوردهای تبعیض‌آمیز غربی و برخی طرف‌های منطقه نسبت به مطالبات مردمی در منطقه افزود: در سوریه توجه به مطالبات مردم و انجام اصلاحات را مهم می‌دانیم و از نظام این کشور در مواجهه با مداخله خارجی و حرکت در مسیر دموکراسی حمایت می‌كنيم. ما اطمینان داریم که مردم فهیم سوریه با موفقیت از این بحران عبور کرده و قوی‌تر از گذشته در جبهه مقاومت باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش ایران و لبنان بر آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران برای کمک به ملت و دولت لبنان در همه ابعاد و زمینه ها تاکید كرد و گفت: تلاش داریم تا همه توافقات بین دو کشور را به اجرا درآوریم.
ارسال به دوستان
تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد