۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۸-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۹۸۶۲
انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۸-۰۱-۱۳۹۱

گرانی‌ها صدای غضنفری را هم درآورد/ دستور وزیر برای تشدید کنترل بازار

وی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست تمام وارد کنندگانی که کالای خود را با ارز مرجع وارد می کنند رصد کرده تا محصول نهایی را با محاسبه قیمت آن و نه بیشتر در اختیار مشتری قرار دهند .

وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تا کنترل بازار شدیدتر شود.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری از مدیران بازرگانی داخلی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست تا مدیریت، نظارت و کنترل بازار را همچون ایام عید ادامه دهند و مراقبت های لازم را در سطح تامین و عرضه نیز داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هر نوع افزایش قیمت بدون هماهنگی قبلی و ارایه دلایل مستند به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مورد پذیرش نخواهد بود، گفت: بسیاری از عوامل موثر در نوسانات بازار از بیرون، به متولیان این بخش تحمیل شده و جز تعامل نزدیک دستگاه های ذیربط با موضوع تنظیم بازار رفع شدنی نیست.

وی تصریح کرد: نوسانات قیمتی در سطح بازار فشار زیادی را به اقشار پایین جامعه وارد می کند و برهمین اساس از همه دستگاه ها به ویژه بانک مرکزی می خواهیم تا برای تامین ارز مورد نیاز به منظور فراهم آوری سریع تر یا ارزان تر مواد اولیه و کالای اساسی برای تامین مایحتاج مردم وزارت صنعت ، معدن و تجارت را یاری کنند.

غضنفری گفت: وضعیت قیمتی و تامین مایجتاج مردم نه تنها دغدغه متولیان بازار است بلکه علما و ائمه جمعه نیز از وضعیت کنونی گلایه مند هستند و باید کنترل و بازرسی ها تشدید شود.

وی از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست تمام وارد کنندگانی که کالای خود را با ارز مرجع وارد می کنند رصد کرده تا محصول نهایی را با محاسبه قیمت آن و نه بیشتر در اختیار مشتری قرار دهند .

غضنفری همچنین از مدیران حوزه بازرگانی داخلی خواست تا مدل های تنظیم و کنترل بازار درسال 91 را تدوین کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال جاری می توان در حوزه تنظیم بازار علاوه بر توجه به توسعه زیر ساخت ها ، اصلاح نظام توزیع را نیز پیگیری کرد ، گفت : باید نسبت به طراحی و هماهنگی سیستم تجاری در راستای سیستم تولیدی اقدام کرد.

ارسال به دوستان
انجام عمل جراحی روی چشم سفیر ایران در بیروت / همسر سفیر: شایعات درباره بینایی آقای امانی کذب است / مشکل حادی وجود ندارند علم الهدی : نمی‌شود کشف حجاب آزاد شود عراقچی : در تماس با وزیر خارجه لبنان قویاً تروریسم اسرائیلی را محکوم کردم رئیس دفتر رهبری درباره ترور هنیه : انتظار می‌رود به زودی جواب این حرکت داده شود عیادت پزشکیان از مجروحان لبنان در بیمارستان فارابی این زن پشت پرده انفجار پیجر در لبنان بوده است؟ عیادت سخنگوی دولت از سفیر ایران در بیروت ۷۴ هزار معلم جدید در راه مدارس آمادگی ایران برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان احضار سرپرست سفارت افغانستان به وزارت خارجه مصدومیت ۳۵ نفر در همدان بر اثر سقوط از درخت گردو عذرخواهی طالبان درمورد بی احترامی به سرود ملی ایران: طبق سنت خودمان عمل کردیم / در کشور ما وقتی سرود وطن خوانده می‌شود، همه می‌نشینیم کانادا تمامی پروازها به اسرائیل را لغو کرد سانحه برای پرواز تهران- کرمان / مسافران سالم هستند 6 نکته درباره توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران : از پیجرهای لبنان تا مهاجران افغان