۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۱-۰۲-۱۳۹۱
کد ۲۱۱۹۱۴
انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۱-۰۲-۱۳۹۱

شناسايي 32 مخاطره طبيعي در ايران

بلورچی افزود:97 درصد از شهرهای کشور در معرض خطر زمین لرزه، 600 شهر در معرض خطر سیل و 300 دشت آبی نیز در معرض خطر خشکسالی و فرونشست قرار دارد.
32 مخاطره طبیعی در ایران شناسایی شده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی سازمان زمین شناسی کشور در شهرکرد گفت: از بین 41 مخاطره طبیعی در جهان، 32 مخاطره در ایران شناسایی شده است .

محمد جواد بلورچی در همایش حریم آب افزود : هم اکنون 5 مخاطره اصلی زمین لرزه، زمین لغزه، ‌فرونشست زمین، سیل و خشکسالی در ایران حوادث و خسارات جبران ناپذیر ایجاد می کنند.

بلورچی گفت: 50 درصد حوادث ناشی از مخاطرات طبیعی در کشور به سبب تغییرات اقلیمی و دستکاری های بشر است و ایران در پذیرش خطرات جانی در بلایای طبیعی همردیف کشورهای چین و هند است.

بلورچی افزود:97 درصد از شهرهای کشور در معرض خطر زمین لرزه ، ‌ 600 شهر در معرض خطر سیل و 300 دشت آبی نیز در معرض خطر خشکسالی و فرونشست قرار دارد .

مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی سازمان زمین شناسی کشور گفت : به دلیل فرو نشست ها، بسیاری از ساختمان های کشورترک خورده و استحکام خوبی در برابر هیچ کدام از مخاطرات طبیعی را ندارد .

وی گفت: در سالهای 89 و 90 بیش از234 سیل در 17 استان کشور رخ داد که این تنها به سبب دستکاری بشر در حریم رودخانه ها و مناطق عبور و مرور بوده است .

بلورچی بر لزوم گسترش آموزش های همگانی در پیشگیری از ایجاد بحران های طبیعی خطرناک در کشور تاکید کرد و گفت: تدوین نقشه ملی مخاطرات در کشور ضروری است.

مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی سازمان زمین شناسی کشور برای شرکت در همایش یکروزه هم اندیشی حریم منابع آب چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است .

ارسال به دوستان
زن مرموزی که پیجرهای آلوده را به حزب الله لبنان فروخت، کیست؟( +عکس) دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت با رهبر انقلاب ۴ ماده غذایی غنی از «امگا ۳» ۵ جت جنگنده آمریکایی که طولانی ترین دوران حضور در سرویس را داشته اند (+عکس) ایران ایر : مسافران پروازهای تهران- بیروت از حمل پیجر و بی سیم خودداری کنند خسروپناه: برخی از شهدا و مجروحان حادثه لبنان ایرانی بودند/ اینکه می‌گویند نسل آلفا و زِد از فرهنگ ایثار و شهادت بریده‌اند حرف غلطی است رونمایی چین از فناوری شگفت‌انگیز شناسایی زیردریایی‌ها شفیعی کدکنی: این افراد را کنار بگذارید هشدار: اینگونه ورزش‌کردن باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود! اسمارت 5# آماده ورود به بازار است (+تصاویر) چه غذاهایی فشار چشم را بالا میبرد؟ نماینده ایران در سازمان ملل : اسرائیل با هدف قرار دادن سفیر ایران در لبنان از خطوط قرمز عبور کرده است قدرتمندترین پاسپورت جهان متعلق به کدام کشور است؟ باتری نمک مذاب می‌تواند جایگزین باتری‌های لیتیومی شود رشیدی کوچی : به مردم می‌گویند یک وعده غذا بخورید، اما خودشان بر سر سفره رنگین می‌نشینند/ مردم به آگاهی رسیده اند