۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۲۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۱
کد ۲۱۲۳۳۲
انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۳-۰۲-۱۳۹۱

ایران سه پلی‌كلینیك‌ تخصصی در سه کشور آفریقایی می سازد

تحكیم روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها یكی از اهداف جمعیت هلال احمر برای تاسیس مراكز درمانی در كشورهای خارجی است. هم اكنون چهار بیمارستان، 22 پلی كلینیك، دی كلینیك و درمانگاه این جمعیت در 19 كشور آسیایی، آفریقایی و آمریكای لاتین به ارایه خدمات بشردوستانه درمانی، بهداشتی و امدادرسانی به مردم نیازمند مراجعه كننده به این مراكز می پردازد.
مدیركل سلامت مراكز درمانی خارج ازكشور معاونت بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از افتتاح سه پلی‌كلینیك‌ تخصصی و آزمایشگاهی در كشورهای سیرالئون، كنیا و كومور خبر داد.

به گزارش ایرنا، 'حمیدرضا دهقان'‌ روز چهارشنبه گفت: هم اكنون چهار بیمارستان، 22 پلی كلینیك، دی كلینیك و درمانگاه این جمعیت در 19 كشور آسیایی، آفریقایی و آمریكای لاتین به ارایه خدمات بشردوستانه درمانی، بهداشتی و امدادرسانی به مردم نیازمند مراجعه كننده به این مراكز می پردازد.

وی از استقبال مردم كشورهای یاد شده از فعالیت های مراكز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در این كشورها خبرداد و افزود: تحكیم روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها یكی از اهداف جمعیت هلال احمر برای تاسیس مراكز درمانی در كشورهای خارجی است.

دهقان گفت: هم اكنون مراكز درمانی این جمعیت در 19 كشور شامل آذربایجان، افغانستان، بولیوی، تاجیكستان، زیمبابوه، ساحل عاج، سودان، ‌سیرالئون، غنا، ‌كومور، ‌كنیا، ‌لبنان، مالی، نیجر، سیرالئون، كنگو، یمن، ‌امارات و نیكاراگوا در حال ارایه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه بهداشتی به افراد محروم و كم برخوردار است.

وی به فعالیت های این مراكز در كشورهای خارجی اشاره كرد و گفت: در این مراكز خدمات مختلفی از جمله بهداشتی و درمانی و توانبخشی ارایه می شود.

دهقان افزود:‌ این جمعیت در راستای اهداف خود و با هماهنگی مراجع ذیصلاح، به مذاكره و تفاهم با كشورهای مختلف آفریقایی، آمریكای لاتین و آسیایی اقدام كرده تا با در نظر گرفتن اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، بتواند در كاهش درد و رنج انسان های گرفتار، مفید و موثر باشد.

این مقام مسوول در معاونت بهداشت درمان و توانبخشی هلال احمر گفت:‌ هر چند فعالیت درمانی هلال احمر در خارج از كشور به سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی -‌ احداث مركز درمانی امارات در 40 سال پیش -‌ بر می گردد اما پس از پیروزی انقلاب با جهت گیری نظام اسلامی به سوی برقراری ارتباط با مستعضفین، این فعالیت های انسان دوستانه گسترش یافته است.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
0
32
لطف بگید یه دونه از این پلی کلینیک ها تو منطقه 14 یا 15 تهران بسازند، همین بغل میشه، جنوب شرق تهران.
مقام سازمان ملل: در این لحظه بسیار خطرناک برای کل منطقه، خواستار حداکثر خویشتنداری هستم تخت روانچی: رژیم صهیونیستی بازی خطرناکی را در لبنان انجام می‌دهد قطعنامه پارلمان اروپا در واکنش به اقدامات طالبان علیه زنان نشست شورای امنیت درباره انفجار های لبنان بایدن: آتش بس غزه واقعی است استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند