۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۱
کد ۲۱۳۴۳۸
انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۰-۰۲-۱۳۹۱

ورود لوازم‌التحرير غيرايراني و غيراسلامي به مدارس ممنوع شد

وي افزود: زماني فرهنگ بومي ايراني و اسلامي تعالي پيدا مي‌كند كه اين امر با مشاركت همگاني به ويژه مشاركت خانواده و مدرسه در راستاي اهداف تحول همراه باشد.

معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش‌و‌پرورش از ممنوعيت ورود لواز‌م‌التحرير غير ايراني و غيراسلامي به مدارس از مهر 91 خبر داد و گفت: توليدكنندگان لوازم‌التحرير بايد توجه داشته باشند مصرف‌كننده آنها دانش‌آموزان هستند و لوازمي را توليد و توزيع‌ كنند كه با فرهنگ و تمدن غني ايراني اسلامي همخواني داشته باشد.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: يكي از برنامه‌هاي تحول بنيادين و ماموريت‌هاي آموزش و پرورش در اجراي اين بند از سند تحول، ترويج فرهنگ اسلامي ـ ايراني و ارتقاء آن در بين دانش‌آموزان به عنوان سرمايه‌هاي انساني جامعه آينده است لذا از همان ابتدا در مدارس دانش‌آموزان بايد با اين فرهنگ غني آشنا بشوند.

وي افزود: زماني فرهنگ بومي ايراني و اسلامي تعالي پيدا مي‌كند كه اين امر با مشاركت همگاني به ويژه مشاركت خانواده و مدرسه در راستاي اهداف تحول همراه باشد.

قربان ادامه داد: هرساله با شروع سال تحصيلي خانواده‌ها و دانش‌آموزان به دنبال تهيه لوازم‌التحرير مورد نياز هستند لذا بايد توليدكنندگان برنامه‌هايي را در تهيه و توليد طرح‌ها و الگوهاي خود قرار دهند كه متناسب با فرهنگ ايراني ـ اسلامي باشد و خانواده‌ها نيز موظفند با آگاه‌سازي فرزندان خود را به استفاده از لوازم‌التحريري كه نقوش آن متناسب با فرهنگ ايراني و اسلامي است متقاعد كنند.

معاون وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: در ايران 1404 دانش‌آموز ايراني بايد الگوي شايسته‌ منطقه و بلكه جهان باشد بنابراين نه تنها در بحث محتوا و ساختار نظام آموزشي به دنبال ارائه الگوي داخلي و اجراي آن هستيم بلكه در مورد آموزش فرهنگي دانش‌آموزان نيز به دنبال ارائه الگوهاي مناسب از سرمايه‌هاي عظيم كشور هستيم.

قربان در ادامه خاطرنشان كرد: آموزش و پرورش براي ترويج فرهنگ ايراني ـ اسلامي و همچنين جلوگيري از ورود فرهنگ و شخصيت‌هاي انيميشني غربي به داخل مدارس از سال تحصيلي جديد ورود هرگونه لوازم‌التحرير اعم از كتاب، دفتر، كيف، مداد و ساير لوازم مورد نياز دانش‌آموزان كه منقش به طرح‌ها و آرم‌هاي غيرايراني و غيراسلامي باشد جلوگيري مي‌كند. لذا خانواده‌ها بايد در تهيه لوازم فرزندان خود دقت لازم را به كار بگيرند.

وي همچنين از رسانه‌ها خواست تا با اطلاع‌رساني به موقع و دقيق در زمينه ارائه الگوهاي ايراني ـ اسلامي به توليدكنندگان و دانش‌آموزان و خانواده‌ها همچون ساير برنامه‌هاي آموزش و پرورش همراه دستگاه تعليم وتربيت باشند تا گام ديگري براي تحقق سند تحول برداشته شود.

قربان با بيان اينكه ايران داراي هويت‌هاي غني و تاريخ كهن برگرفته از تمدن ريشه‌دار و تمدن اسلامي است، لذا مي‌تواند با جايگزيني مناسب از شخصيت‌هاي اساطيري گذشته الگوهاي مناسبي را به دانش‌آموزان ارائه كند، اظهار كرد: ترويج وارائه فرهنگ ايثار و شهادت به دانش‌آموزان مي‌تواند در قالب طرح‌هاي جذاب و متنوع در دفتر و قلم دانش‌آموزان حك شود كه نه تنها يادآور حماسه فرزندان اين آب و خاك است بلكه الگويي سالم، اسلامي و ايراني است كه مايه افتخار بوده و مي‌تواند جايگزين مناسب براي تبليغات رنگارنگ فرهنگ غرب در بين نسل آينده كشور شود.

قربان عنوان كرد: بخش‌نامه مربوط به ممنوعيت ورود لوازم التحرير غير ايراني به مدارس بزودي به تمامي استانها و به تبع آن به مدارس سراسر كشور ابلاغ مي‌شود.

ارسال به دوستان
استفاده از تلگرام در دستگاه‌های نظامی و اداری اوکراین ممنوع شد همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود همستر کامبت لیست شد/ به زودی تکلیف سکه‌ها مشخص می‌شود به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان به توصیه سید حسن نصرالله لاوروف: اتهامات آمریکا درباره ارسال موشک توسط ایران و کره شمالی به روسیه جعلی است پیام تسلیت پزشکیان در پی درگذشت استاد محمود حکیمی پرسپولیس با برد به استقبال دربی رفت احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف این ادویه در غذا جشن بزرگ میلاد پیامبر(ص) در تهران (عکس) ادعای اسرائیل: ابراهیم عقیل فرمانده یگان عملیات ویژه حزب‌الله به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان کشته شدند شوک به پرسپولیس در آستانه دربی؛ اوستون ارونوف مصدوم شد رسانه انگلیسی: واشنگتن و لندن به دنبال ارائه مجوز حمله به خاک روسیه هستند ویروس آنفولانزا در اردوی تیم ملی فوتسال شعار هواداران نساجی علیه نکونام در ورزشگاه وطنی فراجا: اعضای یک گروهک تروریستی شب گذشته قصد ورود به کشور را داشتند