۳۱ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
فیلم بیشتر »»
کد ۲۱۵۴۸۳

کاپیتان لمپارد از فینال می گوید

عصر ایران ورزشی، ترجمه سولماز خیرخواه - بعد از یازده سال بازی در باشگاه چلسی، کاپیتان لمپارد، پس از اینکه جام پیروزی را در مونیخ بالای سرد برد، اعتراف کرد که زمان زیادی بود که منتظر چنین چیزی بوده است.

فرانک لمپارد که در اولین حضورش در جشن پیروزی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد در ضربات پنالتی، ضربه محکمی را وارد دروازه بایرن کند، درمورد فینال رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در مونیخ گفت: " امروز یکی از روزهای به یاد ماندنی زندگی من بود."


لمپارد سومین پنالتی چلسی را به سقف دروازه بایرن کوبید

برتری 4 بر 3 آبی ها در ضربات پنالتی در حالی بدست آمد که مسابقه فینال بین تیم های چلسی و بایرن مونیخ در دقابق پایانی نیمه دوم با گل توماس مولر به نفع بایرن پیش می رفت اما برتری بایرن در دقیقه 88 بازی با ضربه  سر دیدیه دروگبا جبران شد و بازی با تساوی 1-1 به وقت اضافه کشیده شد.

پیتر چک، دروازه بان چلسی در وقت اضافه با مهار پنالتی آرین روبن و رد کردن شوت های ایواکا اولیچ و باستین شواین اشتایگر، پیروزی را برای تمیش میسرتر کرد.

کاپیتان چلسی درمورد کشیده شدن بازی به وقت اضافه گفت: " من خوشحالم که ما پیش از این نبردیم چون این حس خاصی را دارد هرچند که زمان زیادی صرف این پیروزی شد. من 11 سال است که در چلسی هستم و در این مدت همیشه منتظر رسیدن به چنین نتیجه ای بودم  و این واقعا شگفت انگیز است."

بایرن مونیخ که در خانه میزبان چلسی بود، علیرغم اینکه برای مدت طولانی بر بازی حاکمیت داشت اما تا دقایق پایانی نیمه دوم نتوانست خط دفاعی چلسی را بشکند؛ تا اینکه در 83 دقیقه بازی، دروازه آبی پوشان با ضربه سر توماس مولر باز شد و بایرن جلو افتاد.



اما چلسی نیز بیکار ننشست و تلاش کرد تا بازی را به تساوی بکشاند. لمپارد که در چنین شرایطی هیچ شانسی را برای برد تیمش احساس نمی کرد، از اینکه تیمش توانسته بود به سختی میزبان را ببرد، شادمان بود و گفت: " اگر کسی بگوید که ما امشب خوش شانس بودیم، باید بگویم شاید ما شانس  را برای خودمان ساختیم."

بازیکن 33 ساله تیم چلسی ادامه داد: : " زمانهای زیادی بوده که ما استحقاق بیش از آنچه را که بدست آورده بودیم، داشتیم. ما فوتبال زیبایی بازی نکردیم اما با روحیه بازی کردیم و کسی نتوانست روحیه ما رو تضعیف کند. بازی واقعا شگفت انگیز بود و این باشگاه سزاوار این قهرمانی است."

گری کی هیل که به همراه داوید لوئیز در مرکز خط دفاعی چلسی و در غیاب جان تری بازی می کرد، این پیروزی را موفقیت نامید : " این پیروزی نقطه عطف زندگی حرفه ای من تاکنون است." مدافع سابق باشگاه بولتون توضیح داد: " بایرن حریف خوبی بود تا زمانی که که دروگبا، زننده گل آخر پنالتی در فینال، آغازگر جشن و شادمانی بزرگی در میان طرفداران ما شد."

بازیکن 26 ساله چلسی ادامه داد: " بایرن در نیمه اول ما را خیلی تحت فشار قرار داد و این مثل موج پی در پی بود. اما ما نیاز داشتیم در رقابت با آنها گودال های عمیقی را حفر کنیم و ما این کار را انجام دادیم.ما بعد از دو بازی سخت مقابل ناپولی و دوباره در برابر بارسلونا مردیم و از دست رفتیم اما امروز دوباره قدرتمان را بدست آوردیم. "

پیتر چک، دروازه بان تیم چلسی، نیز پس از بازی گفت : " دیدیه گل زیبایی را به ثمر رساند و این درحالی بود که هیچکس باور نداشت که ما به بازی برگردیم. با این گل حداقل بایرنی ها که به دلیل پیروزی در برابر رئال مادرید با ضربات پنالتی، اعتماد به نفسشان بالا رفته بود، دلسرد شدند."

چک درباره تجربه خودش از فینال مونیخ گفت: " من واقعا اعتماد به نفس زیادی داشتم و آن را برای لحظات آخر نگه داشته بودم. من راه درست را برای 3 پنالتی اول رفتم وقتی پنالتی چهارم را گرفتم با خودم گفتم چرا بعدی را نگیرم؟"

وی افزود: "وقتی دیدیه را برای زدن ضربه پنجم پنالتی پشت توپ دیدم، فکر کردم این همان لحظه ای که باید در بازی های فینال سال 2008 در مسکو اتفاق می افتد. وقتی او گل را به ثمر رساند، من واقعا نمی دانستم چه اتفاقی افتاده است؛ تا اینکه صدای گریه او را شنیدم. من هم شروع کردم به گریستن و فریاد کشیدن. واقعا باور نکردنی بود."

منبع: سایت یوفا






ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
73
15
چلسی ضد فوتبال
زنده باد بایرن
زنده باد بارسا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
23
5
فقط بارسلون
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
8
30
چلسی شایسته قهرمانی بود و برای رسیدن به آن استراتژی داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
22
5
چلسی فقط شانس داشت و لایق قهرمانی نبود ؛ همین و بس