۱۰ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۱
کد ۲۱۸۸۸۵
انتشار: ۲۰:۴۱ - ۲۳-۰۳-۱۳۹۱

نامزدی چاوز در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

هوگو چاوز که به نظر می‌رسد در وضعیت جسمانی خوبی به سر می‌برد روز دوشنبه (22 خرداد، 11 ژوئن) در اولین حضور خود در ملا عام از زمان مبارزه بلند‌مدتش با سرطان، رسما نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده است.
شبکه پرس‌تی‌وی گزارش داد «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور ونزوئلا رسما نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ماه اکتبر سال جاری برگزار شود، اعلام کرده است.

هوگو چاوز که به نظر می‌رسد در وضعیت جسمانی خوبی به سر می‌برد روز دوشنبه (22 خرداد، 11 ژوئن) در اولین حضور خود در ملا عام از زمان مبارزه بلند‌مدتش با سرطان، از سوی جمعیت گسترده‌ای از حامیانش در کاراکاس پایتخت ونزوئلا ، مورد استقبال قرار گرفت.

حامیان این رهبر 57 ساله در حالی که پیراهن‌ها و کلاه‌های قرمز حزب سوسیالیست را بر تن و تصاویری از این رئیس‌جمهور را در دست داشتند هنگامی که وی به مرکز ملی انتخابات در کاراکاس رفت تا رسما نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند، ابراز خوشحالی کردند.

آنا لوزاردو، یک مددکار اجتماعی گفت: "هر یک از ما سربازان چاوز هستیم و قصد داریم به وی رای دهیم."

چاوز در حالی که ظاهرا گمانه زنی‌ها در رابطه با این که ممکن است نتواند برای دور دیگری بر سر قدرت باشد را رد می‌کرد، خطاب به جمعیت گفت: "سال سختی بود اما اکنون من اینجا در مقابل شما هستم!"

وی در حالی که نسخه امضا شده‌ای از برنامه دولت پیشنهادی‌اش را به مسئولان انتخابات می‌داد، افزود: "من این را به شما می‌دهم و متعهد می‌شوم مبارزه کنم و پیروز شوم."

رئیس جمهور ونزوئلا که از بیماری سرطان رنج می‌برد تاکنون دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

مبارزه چاوز با سرطان اخیرا وی را وادار کرده است کمتر در ملا عام حاضر شود و این امر در رابطه با این که آیا سلامتی وی مانعی بر سر مبارزات انتخاباتی‌اش محسوب می‎شود، سوالاتی را به وجود آورده است.

این درحالی است که سطح محبوبیت چاوز در طول سال گذشته بالای 50 درصد بوده است. وی از سال 1998 تاکنون به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا در راس قدرت قرار دارد.
ارسال به دوستان
پروتئین‌های ارزان قیمت برای عضله‌سازی شهرهای جهان با بیشترین ساعات از دست‌رفته در ترافیک + نمودار وزیر خارجه انگلیس: با ایران برای کمک به کاهش تنش‌ها در تماس هستیم یاشار سلطانی از زندان آزاد شد خواص سیرابی که شاید ندانید؛ از کمک به لاغری تا پیشگیری از کم‌خونی بمباران مناطقی از جنوب بیروت وضعیت جنگی حزب الله و اسرائیل بر اساس نقشه تعاملی (فیلم) شنیده شدن صدای انفجار در بغداد سه مقاله درمورد ایران با یک مضمون مهم در یک روزنامه اسرائیلی؛ «ایران تنها شده، باید به سراغ پروژه هسته ای تهران رفت» درباره پیام نتانیاهو و عملیات روانی او / آیا اسرائیل بعد از لبنان به ایران حمله می کند؟  عراقچی: پیروزی نهایی نزدیک خواهد بود لیگ نخبگان آسیا/ نخستین پیروزی النصر با درخشش رونالدو و مانه المنار: حملات توپخانه‌ای و پرواز گسترده هواپیماهای صهیونیست‌ها در آستانه تهاجم زمینی به لبنان المنار ورود نظامیان صهیونیست به خاک لبنان را تکذیب کرد حزب الله: در تجاوز زمینی هم دشمن را شکست می‌دهیم/ در صورت گسترش نبرد، هم پیمانان ما وارد جنگ خواهند شد