۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۰۷۸۵
انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۱

ابهام در آینده تبلیغات فیس‌بوک

این شرکت به تولید ساعت‌های لوکس و گران قیمت می‌پردازد و بنا به گفته مدیر عامل آن، کمک فیس‌بوک باعث شده است تولیدات این شرکت در دو سال اخیر، ۲۵ درصد افزایش یابد.
ایتنا- برنامه جدید مدیران فیس‌بوک، تبدیل این شبکه پرجمعیت اجتماعی به یک ماشین پول‌سازی.
ابهام در آینده تبلیغات فیس‌بوک

سیاست‌های اخیر مدیران فیس‌بوک که قصد دارند اعضای این شبکه پرجمعیت و جهانی را به یک ماشین پول‌سازی تبدیل کنند، نگرانی کارشناسان را به دنبال داشته است.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم، کریشنا آگراوال (Krishan Agarwal) مدیر عامل شرکت Melrose.com در نشستی که چندی پیش با حضور خرده‌فروشان اینترنتی برگزار شد، از تاثیرگذاری قابل توجه فیس‌بوک در میزان فروش این شرکت خبر داد.

این شرکت به تولید ساعت‌های لوکس و گران قیمت می‌پردازد و بنا به گفته مدیر عامل آن، کمک فیس‌بوک باعث شده است تولیدات این شرکت در دو سال اخیر، ۲۵ درصد افزایش یابد.

موضوع شگفت‌آور در سخنان کریشنا آگراوال این است که وی اظهار داشت: در این دوره زمانی، تبلیغات Melrose در فیس‌بوک کمتر از ۱۵۰۰ دلار هزینه برای این شرکت به دنبال داشته است و تمام کارهای دیگری که Melrose با فیس‌بوک انجام داده نیز رایگان بوده است.

هر چند فیس‌بوک با دارا بودن صدها میلیون کاربر، مکان بسیار دلفریبی برای تبلیغ‌دهندگان اینترنتی به شمار می‌رود ولی سیاست‌های اخیر مدیران آن که قصد دارند اعضای این شبکه پرجمعیت و جهانی را به یک ماشین پول‌سازی تبدیل کنند، نگرانی کارشناسان را به دنبال داشته است.

این در حالی است که فیس‌بوک با دست زدن به اقداماتی، تلاش می‌کند برخی تردیدها در خصوص فرمت‌های جدید تبلیغاتی این شرکت را که رفتار کاربران را بهتر تحلیل و ردگیری می‌کند، کاهش دهد.
از سوی دیگر گزارش شده که به تازگی فیس‌بوک یکی از پرکاربردترین بخش‌ها یعنی فید اخبار را نشانه گرفته و به نمایش تبلیغات در این بخش روی آورده است.

اگر چه تبلیغ‌دهندگان، فیس‌بوک را دوست دارند اما لزوماً به پرداخت پول برای درج تبلیغات خود در این شبکه، نیاز نمی‌بینند.
بر این اساس، برخی کارشناسان معتقدند به مرور زمان، برخی سرویس‌های فیس‌بوک که در حال حاضر رایگان است، در آینده به صورت پولی عرضه خواهد شد.

این در حالی است که با پولی شدن این سرویس‌ها، توقعات تبلیغ‌دهندگان نیز بالا می‌رود و آنها به ازای هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند، سرویس‌های دقیق و حساب‌شده‌ای که قادر است کاربران هدف را نشانه رود مطالبه خواهند کرد.
به نظر می‌رسد فیس‌بوک برای کسب موفقیت بیشتر در این عرصه، باید یک برنامه شفاف و جامع تبلیغاتی عرضه کند.

ارسال به دوستان
عجیب‌ترین گورستان‌های جهان (+عکس) «خودشیفته‌های مخفی» چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را بشناسیم معماری استثنایی یک «خانۀ جنگلی» در شیلی (+عکس) اسطوره‌هایی که الهام‌بخش «ارباب حلقه‌ها» بودند؛ از «آخرالزمان راگناروک» تا «حلقۀ عزیز» (+عکس) با ماشین شخصی سوار هواپیما شوید / قیمت بلیت، حداقل ۳ میلیارد تومان (+عکس) چرا در تابستان سطح جاده‌ها از فاصله دور خیس به نظر می‌رسد؟ فرقۀ مرموز «ساینتولوژی» چگونه به وجود آمد؟(+عکس) ۷ موضوع ساده برای افراد درونگرا که به‌راحتی سر صحبت را با دیگران باز کنند کشف قدیمی‌ترین «خط چشم» جهان در کاوش‌های یک تپۀ 8 هزارساله (+عکس) ترکیب شگفت‌انگیز معماری خشن «بروتالیستی» با لطافت «گیاه»(+عکس) بهترین آثار معماری «زاها حدید» در سراسر جهان؛ رویاهایی از جنس شیشه و بتن (+عکس) بز طاووسی؛ بز مشهور رشته کوه آلپ که چکمه سیاه به پا دارد! (+عکس) چرا هوای گرم می‌تواند پرواز شما را به تأخیر بیندازد؟ فرزندپروری تنبل جدیدترین روش تربیتی این روز‌های جهان است! ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در این شهر