۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۸-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۱۰۴۸
انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۸-۰۴-۱۳۹۱

خزاعی دعوت‌نکردن از ایران برای اجلاس ژنو را "اشتباه استراتژیک"خواند

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسشی درباره مخالفت آمریکا با حضور ایران در نشست بین‌المللی با موضوع سوریه گفت: چشم‌پوشی از نقش سازنده ایران در تحولات منطقه یک اشتباه استراتژیک بود.
نماینده ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسشی درباره مخالفت آمریکا با حضور ایران در نشست بین‌المللی با موضوع سوریه گفت: چشم‌پوشی از نقش سازنده ایران در تحولات منطقه یک اشتباه استراتژیک بود.

به گزارش مهر به نقل از پرس تی‌وی، محمد خزاعی که در مقر سازمان ملل در نیویورک و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: یک واقعیت مهم که هیچکس نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند، میزان نفوذ و نقش سازنده ایران در تحولات منطقه است.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی اگر برخی کشورها نمی‌خواهند که از مزایای این نفوذ و نقش سازنده بهره‌مند شوند، مشکل خودشان است.

خزاعی گفت: این رفتار هم نشانه‌ای دیگر از نادیده گرفتن واقعیت‌های تحولات منطقه از جانب کشورهای غربی است.

پیش از این، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، کوفی عنان، نماینده دبیرکل در امور سوریه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بر لزوم شرکت ایران در نشست ژنو که قرار است با حضور وزرای خارجه پنج عضو دائم شورای امنیت و برخی کشورهای منطقه و با هدف بررسی و احیانا تصمیم گیری درباره تحولات سوریه برگزار شود، تأکید کرده بودند.
ارسال به دوستان
عذرخواهی نماینده طالبان از ملت ایران ادعای رویترز: ابراهیم عقیل فرمانده حزب الله لبنان ترور شد روایت بخشی از زندگی شهید محمد بروجردی در فیلم غریب تاج: کنفدراسیون فوتبال آسیا مصوبه‌ای داشته که اگر نواقص ورزشگاه‌ها را برطرف نکنیم، تمام آن‌ها را رد خواهد کرد امام جمعه شیراز: اگر تجهیزات موشکی نبود رژیم صهیونیستی تا تهران را بمباران می‌کرد ۳ شهید و ۱۷ زخمی؛ اولین آمار رسمی از حمله هوایی به بیروت (فیلم) وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ حملۀ صهیونیست‌ ها به بیروت (فیلم) معاون سید حسن نصرالله ترور شد؟ انفجار در ضاحیه جنوبی بیروت/ زخمی شدن شماری زن و کودک ترکیب استقلال مقابل نساجی مازندران عراقچی عازم نیویورک شد کدام دستگاه‌ ها از تعطیلی پنجشنبه‌ ها مستثنی شدند؟ سید حسن خمینی: بیخود می‌گوییم دعوای مذهبی داریم؛ دعوا برای خودمان‌ است! امام اگر توفیق داشت، به خاطر این است که پا روی نفس خودش گذاشت شهدای نوار غزه به ۴۱ هزار و ۲۷۲ نفر رسید