۳۰ شهريور ۱۴۰۳
به روز شده در: ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۲-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۱۵۶۸
انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۲-۰۴-۱۳۹۱

اعلام محدوديت‌ ترافيكي تعطيلات آخر هفته

وي تاكيد كرد: اين دسته از رانندگان بدانند اگر در صحنه به دليل حجم ترافيك امكان برخورد با آنها وجود نداشته است قطعا پس از پايان تعطيلات نسبت به احضار آنها و برخورد قانوني با اين افراد اقدام خواهد شد.

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از محروميت 886 راننده متخلف در تابستان امسال خبر داد و با اشاره به پيش‌بيني افزايش بار قابل ترافيك در تعطيلات پايان هفته گفت: رانندگاني كه انحراف به چپ و راست داشته باشند ضمن اعمال قانون و دريافت نمره منفي احضار شده و به شدت به دليل انسداد مسير با آنها برخورد مي‌شود.
 
سردار دكتر اسكندر مومني روز دوشنبه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه طرح تابستانه پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در دو مرحله اجرا مي‌شود افزود: مرحله اول اجراي اين طرح كه از 31 خردادماه آغاز شده است با 30 هزار نفر نيرو، 10 هزار تيم گشتي و 20 فروند بالگرد در حال انجام است.
 
وي سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ را جزو بيشترين تخلفات رانندگان در تابستان امسال عنوان كرد و گفت: برابر تدابير ابلاغي برخورد با هشت تخلف عمده در تابستان امسال شامل سرعت و سبقت غيرمجاز، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، صحبت با تلفن همراه در حين رانندگي، حركت با دنده عقب در بزرگراه‌ها، توقف دوبله و تجاوز به گذرگاه عابر پياده، حركت در پياده‌رو و عبور از چراغ قرمز در دستور كار ماموران پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي قرار دارد.
 
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه در روزهاي تعطيل تابستان ميزان سبقت و انحراف به چپ و راست و تردد در شانه خاكي افزايش مي‌يابد به ايسنا گفت: بر اين اساس ماموران پليس راهنمايي و رانندگي خصوصا در ايام تعطيلات آتي با استفاده از تمام ظرفيت‌ها شامل تيم‌هاي كنترل محسوس و نامحسوس، دوربين‌هاي نظارتي و بازرسان نامحسوس ضمن برخورد با اين دسته از رانندگان متخلف و اختصاص نمره منفي به آنها به دليل انجام تخلفات حادثه ساز و سد معبر نسبت به احضار آنها اقدام مي‌كنند.
 
وي تاكيد كرد: اين دسته از رانندگان بدانند اگر در صحنه به دليل حجم ترافيك امكان برخورد با آنها وجود نداشته است قطعا پس از پايان تعطيلات نسبت به احضار آنها و برخورد قانوني با اين افراد اقدام خواهد شد.
 
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه در تابستان امسال 886 راننده از رانندگي محروم شدند افزود: در عين حال سه هزار و 890 راننده نيز در آستانه محروميت از رانندگي قرار دارند كه در صورت انجام تخلفات حادثه‌ساز و دريافت نمره منفي قطعا گواهينامه آنها ضبط مي‌شود.
 
وي به تعطيلات پايان هفته اشاره كرد و گفت: بر اين اساس تمهيدات ويژه‌اي براي روز پنجشنبه خصوصا در استان و شهر قم و اطراف مسجد جمكران پيش‌بيني شده است. از سوي ديگر با توجه به محدود بودن ظرفيت معابر تاكيد مي‌كنيم در تعطيلات پايان هفته براي سفر به استان‌هاي شمالي حتما دو تا سه برابر زمان سفر را در نظر بگيرند.
 
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به افزايش حجم تصادفات در خردادماه به دليل افزايش سفرها گفت: عدم توجه به جلو و سرعت و سبقت غيرمجاز بيشترين علل وقوع تصادفات در فصل تابستان است كه ريشه همه آنها شتاب و عجله است لذا توصيه مي كنيم كه رانندگان حتما اين موارد را مدنظر داشته باشند.
 
محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي تردد در تعطيلات پايان هفته اعلام شد
 
سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پليس‌راه كشور نيز با اشاره به محدوديت‌هاي ترافيكي پايان هفته به ايسنا گفت: بر اين اساس تردد موتورسيكلت‌ها از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز جمعه در محورهاي كرج – چالوس، هراز – فيروزكوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعكس ممنوع است.
 
وي با اشاره به اينكه تردد انواع تريلر و كاميون كماكان در محور كرج – چالوس ممنوع است تصريح كرد: در عين حال تردد انواع وسايط نقليه از ساعت 13 تا 24 روز جمعه 16 تيرماه سال جاري از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد در اين محور از سات 16 تا 24 از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يكطرفه انجام مي‌شود.
 
فرمانده پليس‌راه كشور با تاكيد بر ممنوعيت تردد كليه تريلرها در محور هراز تصريح كرد: در عين حال تردد كليه كاميون‌ها به استثناي كاميون‌هاي حامل مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه و 6 تا 24 روزهاي پنجشنبه و جمعه در اين محور ممنوع است. از سوي ديگر تردد انواع وسايط نقليه از ساعت 14 تا 24 روز جمعه 16 تيرماه سال جاري از رودهن (مشاء) به سمت آمل ممنوع بوده و تردد در محور يادشده از ساعت 16 تا 24 از آب اسك به سمت رودهن (مشاء) به صورت يكطرفه انجام مي‌شود.
 
وي با تاكيد بر اينكه تردد كليه تريلرها به استثناي تريلرهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 6 الي 24 روزهاي پنجشنبه و جمعه از تهران به قائمشهر و بالعكس ممنوع است خاطرنشان كرد: در عين حال تردد اين دسته از وسايط نقليه از ساعت 14 تا 20 در روزهاي چهارشنبه و جمعه در محور زاهدان – زابل و بالعكس ممنوع است.
 
فرمانده پليس‌راه كشور به محدوديت‌هاي تردد در محور قم – تهران اشاره كرد و گفت: تردد كليه تريلرها و كاميون‌ها به استثناي كاميون‌ها و تريلرهاي حاوي مواد سوختي و فاسدشدني از ساعت 6 روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز پنجشنبه از محور قديم قم – تهران و بالعكس ممنوع بوده و رانندگان اين دسته از وسايط نقليه مي‌توانند از آزاد راه سلفچگان - ساوه يا محور قديم سلفچگان – ساوه استفاده كنند.
 
وي با اشاره به اينكه تردد كليه تريلرها و كاميون‌ها به استثناي تريلرها و كاميون‌هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 6 روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز پنجشنبه كه از استان‌هاي جنوبي (هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان و يزد) به سمت قم در حركت هستند، بايد از مسير سه راهي نطنز، مورچه خورت، دليجان، سلفچگان – ساوه و بالعكس استفاده كنند، افزود: در عين حال تردد كليه تريلرها و كاميون‌ها به استثناي تريلرها و كاميون‌هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 6 روز چهارشنبه تا 24 روز پنج شنبه از محور قم – گرمسار و بالعكس ممنوع است.
 
فرمانده پليس‌راه كشور خاطرنشان كرد: تردد كليه كاميون‌ها و تريلرها از ساعت 6 روز چهارشنبه تا ساعت 24 روز پنجشنبه از اصفهان به سمت كاشان و قم ممنوع بوده و رانندگان اين دسته از وسايط نقليه بايد از محور ميمه – دليجان – سلفچگان تردد كنند.
 
وي در پايان از كليه رانندگان خواست براي اطلاع از آخرين وضعيت راه‌هاي كشور با شماره تلفن 88255555 مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس‌راه كشور تماس بگيرند.
ارسال به دوستان